Vraag

Kan geen verbinding maken met Ziggo modem cbn CH7465CE.

  • 20 September 2022
  • 3 reacties
  • 401 Bekeken

Van Ziggo heb ik een nieuw modem gekregen type cbn CH7465CE. De sonos speakers weigeren helaas een koppeling te maken met het nieuwe netwerk. Op het moment dat het wachtwoord is ingegeven en voor verbinden is gekozen verschijnt de melding: Er deed zich een probleem voor bij het verbinden van je Play:5 met ** (de netwerknaam wordt niet getoond). Omdat Sonos bij ‘meer informatie’ aangeeft dat Sonos niet kan koppelen als er een 2,4  en een 5 Ghz band is met dezelfde naam, heb ik de 5 Ghz band uitgeschakeld. Tevens heb ik op aanraden van Sonos de beveiliging gezet op WPA2-PSK en de wifi-modus op 802.11b/g/n gemengd. Helaas zonder resultaat

In het modem kan ik de speakers met hun mac-adressen zien.

Het advies om het modem en de speakers te resetten door ze af te koppelen van de stroomvoorziening heeft ook niet tot het gewenste resultaat geleid.

In een topic met soortgelijk probleem (ook met het Ziggo modem) is als oplossing gegeven de oude netwerknaam en wachtwoord in te stellen op het modem. Dit is echter niet mogelijk omdat het modem een wachtwoord vereist van minimaal 10 karakters en mijn oude pw bestond uit 8 karakters.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoi 106rallye,

Bedankt voor je reactie.

Het Ziggo modem instellen met de oude SSID lukt, maar de beveiliging van het modem staat het invoeren van mijn oude ww met 8 karakters niet toe, omdat minimaal 10 karakters vereist worden.

Om Sonos te koppelen aan het nieuwe netwerk heb ik idd een android telefoon gebruikt, omdat eerdere ervaringen mij leerde dat het koppelen van de Sonos one, niet lukte met ios, maar wel met android.

Nu geprobeerd Sonos te koppelen aan het nieuwe netwerk met ios. dit gaf de meldingen: 

‘We gaan je mobiele apparaat verbinden met het tijdelijke netwerk van je Play:5: ‘Sonos’

En na het kiezen van ‘verbinden’: ‘Geen verbinding mogelijk met netwerk ‘SONOS’. Daarna blijft de app in deze loop hangen.

Bij de Sonos one kan ik wel het nieuwe netwerk kiezen en het wachtwoord ingeven. Na ca 10 minuten (en niet de 2 à 3 minuten zoals de app meldt) is de aanpassing voor de One gelukt. Hierna moeten (op aanwijzing van de app) de twee Play:5 ook van netwerk worden gewijzigd. Dit mislukt bij beide, met de meldingen zoals ik die hierboven heb gemeld. De app blijft in een loop hangen en moet hard worden afgesloten.

Daarna met de moed der wanhoop het systeem getest. Wat blijkt: alle speakers werken op het nieuwe netwerk

Heel erg bedankt voor de hulp, met name de verwijzing naar ios.

 

 

Reputatie 7

Met software 14.16 (net gereleased) zou dit verholpen moeten zijn.

Reputatie 7

Allereerst even de technische term: van de stroom halen is rebooten, niet resetten. Bij resetten verlies je alle instellingen en dat heb je niet gedaan gelukkig.

Ik meen gelezen te hebben dat er met Android op het moment een probleem is om een nieuwe netwerk toe te voegen. Kan het op het Engelstalige forum helaas niet meer vinden. Gebruik jij Android?

Edit: zie deze thread https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/can-t-add-new-network-to-system-stuck-in-find-your-system-loop-6875801

 

Zou je het probleem niet van de andere kant op kunnen lossen: als een nieuwe netwerknaam ff niet lukt, zou je ook de nieuwe Ziggo router het oude SSID en password kunnen geven. Je Sonos devices weten dan wellicht niet eens dat er een nieuwe router is.