Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Beste, Min Roam, werkt opeens niet meer. hij was uitgevallen tijdens het afspelen. Thuis gekomen aan de lader gehangen. Het laad lampje brand maar voor de rest doet hij niets meer aanzetten is ook niet meer mogelijk. Heb ook al proberen ter resetten Hou de play/pauze knop ingedrukt terwijl je de aan/uit-knop kort indrukt. Blijft de play/pauze knop ingedrukt houden tot je het licht op de voorkant van de speaker oranje en wit ziet knipperen. Wanneer het lampje groen wordt, is de Roam gereset en klaar voor gebruik.Maar dat lukt ook niet.iemand raad? mvg Peter
Gisteren eindelijk mijn Roam ontvangen. Aangesloten op het bestaande netwerk wat uit meerdere Sonos producten bestaat. Gisteren werkte alles goed tot dat opeens de verbinding wegviel. Althans, de muziek hield ermee op. Omdat ik toen geen tijd meer had (ik moest weg) heb ik het zo gelaten. Ik probeerde vanochtend verbinding te krijgen met de Roam maar in de Sonos app krijg ik de melding dat deze offline is. Heb de Roam op meerdere plaatsen in mijn huis gezet (ook naast de router) maar hij blijft offline. Welke knop ik ook indruk op de Roam, er gebeurt helemaal niks.Bij de JBL die de Roam moet gaan vervangen hoor je altijd een aan en uit geluid, maar de Roam blijft bij mij angstig stil en er knippert langzaam aan de onderkant een oranje lampje.
Hoi Allemaal,Sinds enkele weken een Sonos Roam. Ik ben op zich tevreden met het speakertje, maar heb een probleem dat de Roam niet altijd zichtbaar is in de app.Vanochtend was de Roam zichtbaar in Systeem. Ik speel dus muziek af, maar op een gegeven moment is de Roam verdwenen uit Systeem (terwijl ik niets heb gedaan en de muziek gewoon doorspeelt). De muziek kan ik dus niet stoppen en dergelijke.Zet ik vervolgend de Roam in standby, dan verschijnt Sonos Roam offline in mijn Systeem, zet ik de Roam vervolgens aan dan verdwijnt de Roam uit Systeem en is hij niet meer zichtbaar.Als ik de Roam helemaal uitzet en dan weer aan en dan zie ik de Roam weer, maar ja dat is niet de bedoeling lijkt me. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing hiervoor gevonden?
Kan de Sonos Roam via bluetooth ook gebruikt worden buiten de Sonos-app om als je ergens bent waar geen WIFI is? Dus bv eerder gedownloade muziek van Spotify afspelen?
Ik heb een Sonos bridge. Hieraan gekoppeld zijn: Woonkamer: 2x one, playbar, sub.Slaapkamer 1: 1x play1Slaapkamer 2: 1x play3Nu heb ik een Sonos Move gekocht en deze krijg ik niet geïnstalleerd. Hoe komt dit? Heeft dit met de 'verouderde bridge' te maken? Alles werkt draadloos.
Onze Roam laadt niet op. Er gebeurt helemaal niks. Geen enkel lampje brandt. Ligt aan Sonos Roam Fast Charger. Heeft iemand advies? 😊
Het lijkt er op dat ik zo dom ben geweest om een Sonos Roam te kopen. Hij stuurt mij namelijk naar de S2 app die ik niet kan gebruiken! Hoe dit op te lossen?Het kan toch niet zo zijn dat bij het kopen een klein nieuw speakertje je oude systemen onbruikbaar worden. bij voorbaat dank,Guido
Hallo allemaal,Ik heb nogal wat problemen met mijn Sonos Roam. Thuis ging het nog wel: na installatie deed de Roam mee in het netwerk. De roam loopt regelmatig vast en dan moet ik de Roam resetten door de power knop een seconde of 15 ingedrukt te houden, maar daarna deed hij het tenminste weer een tijdje. Nu ben ik op vakantie en probeer ik muziek via Bluetooth af te spelen. Wat een drama! Een verbinding maken leek nog wel te lukken, maar dan kwam er vaak geen muziek. Als er wel muziek speelde duurde het een seconde on 15 tot 30 en dan houdt de Roam er weer mee op. Ook in dat geval rest er niets anders dan een 15 seconden reset. Normaal uit of aan zetten is er dan ook niet meer bij. Kort of 2 seconden de power knop ingedrukt houden doet helemaal niets.Wie heeft er tips? Let wel: ik ben op vakantie, dus een volledige reset met opnieuw aanmelden in mijn system zit er niet in…Joost.
Ik heb zoals Sonos aangeeft een lichtnet adapter aangeschaft van 45w PD icm een usb c kabel. Helaas laad hij niet op. Er blijft een oranje lampje knipperen aan de voorkant. (Zie foto) Tevens geeft hij in de app ook niet aan hij aan het laden is of dat er percentage bij komt. Iemand een oplossing?
Ik probeer een Roam 2 te bestellen maar verzenden kan alleen naar de United States ? Ik kan geen ander land instellen.
Ik heb naast de Sonos ARC met 2 Sonos one SL sinds deze week ook de Roam.De Roam kun je in de slaapstand zetten. En volgens internet doet hij dat ook zelf na een half uur inactiviteit. Dit om de batterij te sparen. Moet het dan 10 dagen kunnen volhouden. Nu was bij mij de batterij de volgende dag al weer leeg. Nu blijkt dat als ik de Sonos app gebruik de Roam gelijk uit de slaapstand komt. Dat is natuurlijk mooi als je die ook wilt gebruiken maar niet als je een andere Sonos speaker wilt gebruiken. Is er een manier om dit in te stellen dat dit niet gebeurd. Kan natuurlijk de Roam helemaal uitzetten maar dat kan je wel eens vergeten
Hoi, Ik heb een Sonos systeem waar ik altijd zeer tevreden over was. Maar Ik heb nu al maanden een probleem. Al voordat de rampzalige update kwam kreeg ik al problemen met de bediening in de app. Harder zachter commando duurt wel 30 seconden voordat dit wordt doorgevoerd op de huiskamer opstelling Volgend nummer duurt gigantisch langDaarnaast heb ik ook een move en die krijg ik niet meer in mijn systeem. Alles al geprobeerd. Voor bovenstaande problemen heb ik al 3:45 uur met sonos aan telefoon gehangen maar zij geven aan ook ‘nog’ geen oplossing te hebben. Dit komt omdat ik oude en nieuwe speakers door elkaar gebruik. Mijn opstelling is als volgt: Woonkamer:PlaybaseSub2x play one Keuken:Move Badkamer:Play one Slaapkamer:Roam Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand tips.
Ik heb sinds een paar weken een Roam. Nu doet hij het redelijk goed binnen het WiFi-netwerk, maar zodra ik buiten mij WiFi ben krijg/hou ik geen verbinding. Hoe kan ik dit verhelpen?
Eind september hebben wij een Sonos roam gekocht. Helaas doet hij helemaal niks meer. Oplader geprobeerd op laptop/stekker/verschillende stopcontacten. Niks werkt meer. Wie heeft de oplossing?
Ik heb zojuist de Roam ontvangen. Netjes gekoppeld aan mijn bestaande systeem. Vervolgens de Google Spraakassistent toegevoegd.Wanneer ik echter de Roam uitschakel en weer inschakel is de spraakassistent weer verdwenen en moet je die weer handmatig toevoegen. Dat is niet echt handig. Als je de Sonos One uit de netvoeding haalt en weer op de netvoeding aansluit is de spraakassistent niet verdwenen.Hoe kan ik ervoor zorgen dat de spraakassistent gewoon beschikbaar blijft, ook na uitschakelen van de Roam?
Ik heb een vraagje over de batterij van de Sonos Move. Wanneer ik hem helemaal heb opgeladen en na een tijdje gebruik uitschakel met de knop aan de achterkant loopt de batterij toch leeg. Enig idee?
Goede dag, Mijn Sonos Roam heeft sinds dat ik hem heb een probleem. Deze verliest op willekeurige tijdstippen de connectie met mijn netwerk. Op het moment dat het gebeurt is de Roam niet meer zichtbaar in de app en de Google Assistent geeft op dat moment aan dat hij niet verbonden is met het internet (op de Roam zelf). Ik heb ook een Sonos One SL en deze heeft dit probleem niet. Ik heb de Roam reeds meermaals gereset en opnieuw toegevoegd aan mijn netwerk. Hij heeft een fixed IP gestuurd vanuit de router. Ik heb een mesh Wifi netwerk draaien op een TP-link M4 gebaseerd systeem. Het netwerk bestaat uit een 2,4 Ghz en 5 Ghz netwerk met hetzelfde SSID. Ik kan hierbij niet aangeven op welk kanaal het netwerk moet werken. De Roam staat op de originele draadloze lader. Geen van mijn andere (20+) apparaten op het netwerk hebben dit probleem. Ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort? Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een Sonos Roam, deze wil niet meer opstarten.Ik heb hem al enkele dagen non stop laten opladen maar zonder succes! De lampjes branden ook niet meer. Ik heb hem opgeladen met de bijgeleverde kabel maar ook met een krachtigere. Iemand die hier raad mee weet?
Het lijkt erop dat de move snel offline gaat hoewel hij in de oplader staat. Ik gebruik hem in combinatie met twee play:3 maar moet regelmatig even uit en aan zetten om de move weer online te krijgen. Waarom blijft hij niet gewoon zelf online?
Beste,ik heb een grote woonkeuken met daarin een Sonos Move. De keuze voor een Move was het draadloze stuk en dus mobiliteit. Nu wil ik graag een Sonos box etc toevoegen. Er hangt een Samsung The Frame in de keuken, maar geen mogelijkheid om daar iets op aan te sluiten ( de Samsung Connect box is weg gewerkt in een keukenkastje ;-) ). Regelmatig zitten we met een klein gezelschap in de keuken en luisteren vaak muziek. Welke optie van Sonos adviseren jullie in combinatie met de Move? En dan met name om een voller/dieper gevoel in de keuken te krijgen. Qua bass etc neig ik als leek naar de Beam. Echter die is meer voor tv’s bedoeld begreep ik? Graag hoor ik jullie advies! Alvast bedankt! Groet Robbie.
op mijn telefoon en op de imac zie ik wel de move maar op de telefoon van mijn vrouw niet
Hallo, Ik ben nieuw op het Sonos forum, eigenlijk ben ik een nieuwe Sonos gebruiker. In niet Corona tijden ben ik in mijn vrije tijd dj. Hierbij gebruik ik enkel Pioneer met actieve speakers van qsc. Mijn Home Cinema is een verjaarde Bose. Aangezien ik graag binnen enkele jaren een nieuw huis zou zetten met een mooie en goede multiroom geluid systeem had ik mijn ogen laten vallen op de strakke plafond speakers van Sonos. Omdat ik Sonos niet kende en mijn huidige Bluetooth speaker naar de jachtvelden was, dacht ik een Sonos move aan te kopen. Ik ben fan van het gebruiksgemak van die speaker. Als hij op WiFi zit kan ik hem zelfs via mijn domoticasysteem bedienen. Maar als ik overschakel nadat Bluetooth, lukt dit vrijwel nooit direct 😕 laatst heb ik op de iPhone alles moeten verwijderen vooraleer ik terug kon verbinden met de move… speaker werkt binnen, lampje wit… speaker mee naar buiten, overschakelen naar Bluetooth, lampje blauw en toch kan er geen verbinding gemaakt worden. iPhone he
Vandaag twee nieuwe Sonos Roam in ontvangst genomen, de eerste verbind direct, de andere (aan te sluiten op een tweede Sonos systeem) wilt herhaaldelijk (ook na meerdere factory resets) niet gekoppeld worden aan Sonos S2 app. Krijgt van het UniFi netwerk (met online management) keurig te zien dat de Sonos Roam een lokaal IP-adres toegewezen heeft gekregen.Je Sonos Roam is toegevoegd, maar verschijnt mogelijk niet in het tabblad Systeem. Houd in dat geval de aan/uit-knop 5 seconden ingedrukt en zet daarna je Sonos Roam weer aan om het installeren vanaf het tabblad Systeem af te ronden. De diagnostische informatie is reedsverzonden: 821688777
HalloIk wil een Move én een Roam tegelijkertijd als bluetooth luidspreker gebruiken, maar er is geen wifi voorhanden. Kan dat?Het enige wat ik vind, is dat ik kan schakelen tussen de ene en de andere luidspreker, maar hoe ik ze samen moet laten spelen, heb ik nog niet gevonden.Bedankt voor een slimme oplossing ...
Hoi,Ik heb een Boost, 6 Play:1, 1 Sub, 1 Playbase en 1 Roam. Alles draait op WM: 0 op een Play:1 speaker na. Ik heb de Roam al verwijderd, omdat ik dacht dat deze de oorzaak was. Maar die ene speaker blijft op WM:1 staan. Meerendeel van de tijd komt hier ook geen geluid uit, af en toe wel. In de app is de speaker soms wel soms niet zichtbaar. De speaker vormt onderdeel van een stereo-paar. Ik heb al diverse keren de stroom ervan gehaald.Graag advies wat te doen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.