Beantwoord

Updaten Sonos S2 app iMac

  • 20 April 2023
  • 14 reacties
  • 147 Bekeken

Ik gebruik steeds de Sonos S2 app op de iMac om op mijn bureau de Move aan te sturen.

Nu al geruime tijd kan ik de Move niet meer bereiken via de App op de iMac en moet in een update doen. Als ik deze uitvoer krijg ik steeds de melding dat er een onverwacht probleem is en de update niet kan uitvoeren. Probeer het later opnieuw.

Weken zijn er nu over, iMac herstarten en nog steeds dezelfde melding.

Wat loopt er verkeerd?

Gr. Melkdjefer

 
icon

Beste antwoord door Erooij 20 April 2023, 10:36

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Quaboo 

Met de MacOS ventura software is dat al een tijdje een bekend probleem waar aan wordt gewerkt om dat op te lossen. Op dit moment is er geen andere oplossing dan de stappen uit de voeren die je nu al uitvoert, wat heet controller verwijderen en opnieuw downloaden. Heeft niet zozeer met instellingen op de Mac de maken.

Reputatie 7
Badge +3

De app verwijderen op de iMac en opnieuw downloaden en installeren vanaf de Sonos-site. Mogelijk een probleem met rechten op de iMac waardoor een bestandje niet geplaatst kan worden. 

Badge

Ik denk dat er in een update iets fout zat.

De Imac draait nog steeds als een zonnetje, ondanks zijn leeftijd!

Beste,

Ondertussen ook op deze manier opgelost en werkt!

Gr.

 
Reputatie 7
Badge +3

Ben blij dat hij nog als een zonnetje draait, maar een fout in de software lijkt mij echt uitgesloten. Dan hadden vele mensen een probleem moeten hebben. Zelf ook deze update gedaan en geen enkel probleem ervaren.

Er moet dus of iets fout gegaan zijn met de download of er moet bijvoorbeeld een probleem sector op je harde schijf zijn. Dit laatste hoef je, zolang dat sector niet wordt aangeroepen, niet te merken. Geen idee wat er nog meer fout kan gaan, maar nogmaals het had klachten geregend wanneer er een fout in de software had gezeten.

Badge

Ik heb deze situatie bij alle machines waarop MacOS draait. Dus moet altijd app via menu  verwijderen, nieuwe versie van website downloaden en dan installeren. Anders werkt het niet. Alle machines draaien op Ventura. Iemand enig idee welke rechten dan aangepast zouden moeten worden? 

Badge

Bij mij hetzelfde op mijn iMac. Op mijn Macbook geen probleem.

Reputatie 7
Badge +3

@Daffiedolf  Zie het advies.

Badge

Ga ik morgen proberen. Ik begrijp overigens niet wat ik aan de rechten op mijn imac moet doen.

Badge

Ik bel vandaag met de helpdesk van Sonos na een chat gisteren. Ze gaan dan volgen wat er gebeurt en kijken wat er fout gaat. En dan hopelojk oplossen. De softwareversie van mijn Imac zou moeten werken volgens de mefewerker.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Badge

Jazekerheb ik dat, alleen kom ik niet verder dan een foutmelding bij installatie: time out van bewerking of kopie kan niet worden gelezen.  Gisteren een chat gehad met Sonos en vandaag ga ik bellen voor live hulp. Zal mij benieuwen.

Ik zal melden wat de afloop is.

Badge

Alles geprobeerd: iMac uit en aan, app verwijderen en proberen te installeren zonder resultaat, firewall uit, virusprogramma verwijderen, enz.enz.enz.enz.

Vandaag contact gehad met een heel vriendelijke medewerker en daarmee alle stappen herhaald. Zonder resultaat. Collega’s van hem kwamen met dezelfde acties en …….. zonder resultaat. Op enig moment kon ik het installatie-bestand nog wel downloaden, maar deed het helemaal niets meer, ook geen foutmelding!!!!!!! Conclusie van de vaklui: Apple raadplegen. Telefoongesprek beëindigd onder dankzegging.

Vlak na mijn telefoongesprek toch nog een keer bestand gedownload en geprobeerd of er iets gebeurde. En wat schetst mijn verbazing! De installatie kwam op gang en ik heb mijn Sonos app S2 werkend op mijn iMac!!!!  Blij!!!!!!!

Conclusie kan volgens mij alleen zijn dat er iets in het bestand is gewijzigd in de tijd dat ik aan de telefoon hing! Op mijn iMac is niets aan de instellingen gebeurd!!!!!!! Ben ik nu voor de gek gehouden? Ik denk het wel!!!!!! Dan had ik liever gehad dat men eerlijk zou zijn. Had me een hoop tijd gescheeld!!!!!!

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat dat een verkeerde conclusie is. Dit zou anders betekenen dat er veel meer mensen last van zouden moeten hebben. Ik heb ook een Mac en geen problemen gehad, behalve dan het rechtenprobleem. Ik kon de nieuwe download gewoon installeren.

Ben bang dat er iets niet goed op je Mac zit en dat je binnenkort mogelijk meer problemen kunt verwachten. Mogelijk een harddisk probleem, waarbij een aantal sectoren niet goed werken.