Vraag

sinds een paar weken werkt Spotify niet meer met Sonos

  • 17 February 2023
  • 10 reacties
  • 128 Bekeken

ik zie een aantal topics hierover en heb al van alles geprobeerd.

4 Play1 speakers draadloos op Ziggo WiFi netwerk ondersteund door Deco. Al jaren niets gewijzigd in de settings. Sonos zonder Spotify werkt prima. Met met Spotify duurt het lang voordat 1e track begint; die vervolgens na een paar seconden stopt voor volgende nummer. Totdat alles na 3 of 4 pogingen helemaal stopt. Alle hints die ik hier tegenkwam al geprobeerd: loskoppelen en opnieuw laden, wifi opnieuw opstarten. Netwerk testen (is snel en stabiel). Heb ook net een diagnose gemaakt: 1987005802

Is ergens op deze community al de oplossing te vinden? 

dank voor het meedenken.

groet,

Marc


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht, gezien recente berichten, dat Spotify met een aanpassing moet komen. Wat ik las is dat de problemen ontstaan zijn na aanpassingen vanuit Spotify.

Ik ben zelf geen Spotify gebruiker, maar het bevreemd mij wel dat de problemen steeds weer veroorzaakt lijken te worden door die club. Wellicht wordt het tijd om eens een andere muziekdienst te gaan gebruiken. Met Deezer nooit problemen gehad en nu met Apple Music ook niet.

bedankt voor je snelle reactie Erooij. nu moet ik er alleen nog achterkomen hoe ik dat hele onderwerp kan vinden en volgen, want ik zie alleen jouw reactie.

 

Reputatie 7
Badge +3

Recent is er een reactie geweest van een Sonosmedewerker op een gemeld probleem. Geen idee meer welke, maar je leest wel heel veel problemen met Spotify momenteel, zonder daadwerkelijke oplossing.

Ik zal proberen te zoeken of ik de melding nog kan terugvinden.

Reputatie 7
Badge +3

 

Top, dank je wel!

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook Sonos eens bellen om je diagnose te laten uitlezen. Wellicht zien zij nog wat in je netwerk.

Hi Erooij, meteen je advies opgevolgd en vlot geholpen door Sonos (Vlaamse vanuit Roemenië!) Ze heeft na diagnose op afstand alles gereset en verholpen. Met nog advies hoe dit voortaan zelf te kunnen doen.

Dus: klasse service van Sonos, maar ook vooral van jou via het Forum!

groet,

Marc

Reputatie 7
Badge +3

Kan je ook nog andere forumleden helpen door wat meer info over het hoe en wat te geven?

een verklaring is er niet direct voor, maar bij Spotify in samenwerking met Sonos is de oplossing die Sonos geeft om de speakers te herstarten (los te halen van de stroom) en automatisch weer op het netwerk te laten komen. Kennelijk hebben andere diensten die met Spotify werken hier minder of geen last van. Ze kon het uitlezen aan de diagnose. Tussentijds en erna nog een diagnose gemaakt en daarna was het probleem opgelost. Dit zelf één keer per maand doen voorkomt nieuwe storingen volgens Sonos. hier werkt alles weer! dank voor de hulp Erooij. Een betere start op een voor mij nieuw forum kan je niet wensen!

Reputatie 7

Dus geen reset maar een reboot. Fijn dat het weer werkt voor je!