Radio Winokio app

  • 3 September 2022
  • 7 reacties
  • 82 Bekeken

Ik heb een abonnement op een muziek app. Genaamd Radio Winokio. Om de muziek op je box te kunnen afspelen zijn er onderstaande mogelijkheden. Mijn vraag is welke van deze mogelijkheden werkt op een Sonos 1 systeem, vanaf een Iphone 13. 

 

CASTING

  • Niet compatibel met JOOKI.
  • Gewone casting naar Google Speakers, Chromecast en Airplay
  • Sonos: Verschillende manieren om te connecteren, afhankelijk van je toestel:
    • Bluetooth (iOS & Android)
      Sommige modellen ondersteunen wel degelijk bluetooth en daar is afspelen dus redelijk eenvoudig.
    • Airplay (enkel iOS)
      Heel wat modellen ondersteunen ook Airplay, dit is de standaard op iOS en is ook rechtstreeks in de app ondersteund.
    • Chromecast/Google Cast (enkel Android)
      Als de speaker Google Cast ondersteuning heeft, kan je de muziek vanuit de app rechtstreeks naar de speaker casten. Indien dit niet het geval is, maar je wel een Chromecast (Audio) hebt, kan je deze verbinden met de speaker en daar naartoe casten.
    • Via de draad (iOS & Android)
      Old fashioned, maar doeltreffend: je kan in de meeste gevallen nog steeds je telefoon rechtstreeks met je Sonos toestel verbinden via een kabel.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

AirPlay 

Mijn Sonos 1 verschijnt niet in Airplay. Al eerder heb ik geconstateerd dat Sonos 1 niet compatible is met Airplay. Daarom vraag ik mij af of er een andere manier is om de muziek vanaf deze app op Sonos 1 af te spelen.  

Reputatie 7
Badge +3

Wat heb je precies voor een Sonos? Een Sonos 1 bestaat niet, wel een Sonos One en die werkt met airplay. Het je een oudere play 1 dan werkt dat niet. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie nu dat je een jaar geleden ook al prima reacties hebt gekregen op vrijwel exact dezelfde vraag.

Vanwaar nu wederom deze vraag?

Klopt. Ik heb een nieuwere versie IPhone. Daarom hoop ik dat het nu wel lukt om de Winokio app af te spelen op mijn Sonos 1 speaker. Daarbij zag ik op de website van Winokio ook een aantal andere opties om connectie te maken. Ik hoop dat als het niet via AirPlay kan, dat dan een van de andere opties uit de lijst die zij aangeven mogelijk is. 
In mijn eerdere vraag een jaar geleden had ik de specificaties van mijn Sonos aangegeven. 
Het lukt mij zelf niet eruit op te maken hoe mijn Sonos versie heet. Ik denk Sonos Play 1 en Sonos Play 3? 
 

Reputatie 7
Badge +3

Het heeft dus niets met de iPhone techniek te maken, maar met de oudere Sonos apparatuur. Zoals er vorig jaar al is aangegeven zal je moeten investeren in een Sonos die wel AirPlay ondersteund. 
Iets wat niet in een apparaat zit wordt niet zomaar door een ander apparaat toegevoegd binnen dat apparaat. 

Reputatie 7

Hier vind je welke speakers compatible zijn met Airplay: https://support.sonos.com/s/article/1230?language=nl_NL

Een IKEA Symfonisk is de goedkoopste speaker die Airplay-compatible is. Je kunt dan je andere speakers met de Symfonisk groeperen. In mijn ervaring werkt de iets duurdere One SL echter betrouwbaarder.

Een Sonos Roam kan ook worden gegroepeerd als je er via bluetooh naar afspeelt en is Aoirplay-compatible, zie https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/can-roam-in-bluetooth-mode-be-grouped-with-my-other-speakers-6858989 Voor sommigen is de Roam minder makkelijk te bedienen. Ik zou hem zeker eens proberen voordat je hem zou aanschaffen.