Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?
Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !
Waar kan ik de muziekbibliotheek toevoegen en / of wijzigen in de nieuwe webapp ?
Als ik erop klik staat daar enkele de bestaande zonder mogelijkheid tot wijzigen of toevoegen !
Dit kan toch niet waar zijn? Doe ik een update in de hoop dat er na 10 jaar eindelijk eens de triviale toevoeging van sorteren op achternaam (artistsort en albumartistsort) is toegevoegd, blijkt gewoon de complete muziekbibliotheek management functie eruit gesloopt te zijn. DIT IS BASIS FUNCTIONALITEIT. Stop gewoon eens met al die flauwekul features en zorg eerst eens dat de basis goed werkt. Zo jammer dit.
Gebruikers met een eigen bibliotheek zijn volkomen genegeerd in deze ‘verbetering’:
Dit is alleen maar waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen. Ik ben me al aan het orienteren op een alternatief voor Sonos.
Als Linux gebruiker heb ik geen Windows of MAC, op welke termijn komt deze functionaliteit weer terug?
Ik vind het wel een misser van Sonos dat deze functionaliteit 'even' niet meegenomen is. Of is dit een voorloper op het totaal verwijderen van deze functies?
Ook de melding 'in de toekomst zal het weer toegevoegd worden' stemt mij niet echt gerust.
Voor mij is dit wel een reden om eens goed na te denken of ik nog wel Sonos producten wil gebruiken. Met zo'n vage belofte, in de toekomst gaan we het weer toevoegen... Dat geeft geen vertrouwen voor de toekomst in Sonos.
Op andere, oudere app versies, staat de muziekbibliotheek wel.
Maar in de nieuwe versie kan ik de muziekbibliotheek niet zien cq selecteren voor gebruik.
Mijn inziens bevat deze app nu teveel fouten en moeten ze de oude versie weer beschikbaar stellen.
Ik heb hetzelfde probleem.
in de nieuwe app krijg ik de boodschap ‘Er is iets misgegaan'.
Via de oude apps op andere androids of mijn PC niet.
Het rare is dat terwijl ik dit typ hij het ineens doet via ‘mappen’. Probeer ik het via ‘Albums’ gaat het weer fout en terug naar ‘Mappen’ gaat het weer fout.
Mijn NAS is niet aangepast. De fout ligt in de vernieuwde app.
Graag zsm een oplossing
Denk dat iedereen CEO, Patrick Spence, via ceo@sonos.com, maar moet bestoken met klachten. Dit kan echt niet. Oude app terug, anders idd maar alternatief voor Sonos zoeken.
Wat een waardeloze verandering. Volgende wordt dus geen Sonos meer.
Ik ben benieuwd hoe de CEO van Sonos zou reageren als zijn Tesla een software update krijgt en opeens werkt de airconditioning niet meer, het dashboard werkt maar half en de claxon doet het niet meer. Op zijn klacht krijgt hij de reactie: 'het komt goed meneer, we hebben nu een agile platform waarin we de komende maanden alles weer terug zullen bouwen'.
Ik denk dat hij daar volledig mee zou instemmen en een trouwe Tesla fan blijft, of misschien toch niet... ?
Antwoord via ceo@sonos.com :
“Thank you for reaching out to us and for sharing your feedback.
My name is *******, and I'm a senior member of the Customer Experience team here at Sonos. Our CEO, Patrick Spence, brought your feedback to my attention, and I wanted to reach out and see if there's anything I can do to help address this.
I regret reading that your experience with the new Sonos app was not pleasant. Therefore, I will take this case in my hands and help you further.
To begin with, the streaming industry is undergoing a rapid change. As a leader in sound experience with an open platform offering unparalleled choice, Sonos is focused on creating a better way to listen. We’ve redesigned the Sonos app to bring all your content across your services into one customizable home screen for a more personal listening experience, built on an agile software platform for a smoother, faster streaming experience that can – and will – support more innovation over time.
The redesigned Sonos app is a completely renovated, future-built app experience that brings all your favorite content across 100+ streaming services in one easy-to-use home screen. With a customizable layout and more accessible, intuitive controls for grouping and more, the redesigned Sonos app gets you to the music you love even faster for effortless out-loud listening.
Furthermore, this revitalization of the Sonos app is our most ambitious software update yet, and aims to address what our customers have been asking us for. It’s a huge undertaking, and we are taking the time and effort to ensure all features work seamlessly and meet both our standards and the standards of our listeners. With this commitment in mind, features such as playlist creation and queue editing within the Sonos app, sleep timers, and local library support will not be available at launch, but will be added to the app on a rolling basis over the coming months.
For now, the workaround for some of these missing features (such as music library and alarms) is using the Desktop controller. This app was intentionally not removed so that some of the features can still be accessed, even after installing the new Mobile App and starting to use the Web App.
I want to thank you once more for your feedback, and would kindly ask you to wait for future updates in order to see when the missing features will be back. Furthermore, until those features will return, please consider using the Desktop controller for Alarms and Music Library related content.”
Instead of using my mobile Phone, you want me to start a desktop or laptop to lusten to my local library?
Please give us back the old app.
Mod Edit: Agentnaam verwijderd
Netwerk KPN experia v12 en muziek op synology diskstation en wel in de TB's aan muziek. De reden waarom ik Sonos koos.
Dus nogmaals, de ene helft van mijn systeem werkt snel en probleemloos ook met mijn bibliotheek. De andere helft dus niet. Aan mijn Netwerk of configuraties ligt dat dus niet. Deze nieuwe app , of misschien wel de firmware update is de enige oorzaak. Alles hierop is trager en verbindingen raken kwijtJe hebt nu een bibliotheek maar deze heeft geen snelschuif functie/knop, dus ik moet mijn vingers stuk vegen om door mijn muziek heen te scrollen. Wachtlijst kunnen maar deels aangepast worden. Enz, enz. Die goede functionerende bibliotheek was juist wat Sonos onderscheide van de rest. Geen serversofrware maar rexlchtstreeks data vanuit mijn NAS. Waarom moet deze data nu eerst de halve wereld over om tenslotte weer terug te komen uit mijn speakers. Dit kan dus gewoon nooit goed gaan werken zonder vertraging Dat merk ik nu wel met plex. Daarbij, waarom heb ik met mijn niet geüpdate systeem wel mijn hele plex bibliotheek geladen en bij de v80 versies niet. Dat ligt dus duidelijk niet aan mijn Netwerk.
Dus nogmaals, het is de app e/o nieuwe firmware die zuigt.
En nogmaals de grootste vraag, wat is nu uiteindelijk de verbeterde beleving met v80???
Mod Edit: delen van deze reactie verwijderd die provocerend waren
Waardeloos.
Aannamen dus. Het gras bij Bluesound zal echt niet groener zijn.
Overigens zie ik ook niet staan dat ze gebruikersdata gebruiken voor commerciële doeleinden.
Aldus de Sonos fanboy nummer 1.
In de nieuwe Android app kan ik nergens vinden waar ik mijn muziekbibliotheek kan toevoegen. Weet iemand hoe je dat kan doen met de nieuwe app?
Maar slechts basiskennis en niet weten hoe speakers onderling communiceren met elkaar en met de apps, gaat mij dus niet helpen. Het zit in het nieuwe protocol van de vernieuwde en verbeterde belevende app.
Dus dat weten we al, maar het gaat erom dat meer mensen dit lezen en beseffen dat het niet aan hun zelf ligt maar aan de app.
Dat al die goed bedoelde onzin tips dus niet werken maar dat er nog veel meer negatieve reacties moeten komen om enige versnelling in het ontwikkel proces proberen te forceren.
Ik heb persoonlijk totaal niet de verwachting gehad dat iemand mij hiermee kan helpen want Sonos is geen opensource dus niemand kan aan de gigantische trage en instabiele onderlinge communicatie iets doen.
Dit is enkel als bewust wording.
Alles staat er al? Je vertelt helemaal niets over hoe je netwerk er uitziet (vlans, switches, linespeed) etc) of hoe je je muziekbibliotheek ingedeeld hebt. Talloze zaken waar je niet op in gaat…. Artikel was bekend. Dus je geeft nu mDns de schuld? Laat ik je dan vertellen dat mDns geen communicatie protocol is maar een discovery protocol. Als jij je speakers in de app ziet heeft mDns gewerkt en doet verder niets meer. Wist je dat BlueSound ook gebruik maakt van mDns? Ik zou maar niet overstappen dan.
En voor de laatste keer, ja de app is kut met jouw setup maar je zult dat wel kenbaar moeten maken bij Sonos. Als er brand is bel je toch ook de brandweer? Dan ga je toch ook niet vol ongeloof in de vlammen zitten staren en denken “als ik maar hard genoeg schreeuw en klaag dan hoort de brandweer het misschien en doen ze er wat aan”.
Enkele dagen geleden publiceerde Tweakers.net een artikel waarin ze de update aankondigden van de Sonos-app waarin onder meer de muziekbiblotheekfunctionaliteit hersteld zou worden. Die zal (als het klopt) 22 juli uitkomen. Ik heb even gewacht om dat hier te vermelden omdat ik eerst de reacties daarover op hun forum wilde lezen. Dat zijn er inmiddels honderden. En 80% ervan is vernietigend voor Sonos. Ik ben blij niet alleen te staan in mijn kritiek en blijf erbij dat ik het merkwaardig (ja zelfs verdacht) vind dat sommigen in de diverse forums Sonos de hand boven het hoofd blijven houden. https://tweakers.net/nieuws/224472/sonos-maakt-het-weer-mogelijk-om-lokale-muziekbibliotheken-in-te-stellen-via-app.html
Hoi allemaal,
Ik sluit deze thread omdat jullie niet on topic blijven.
Stop alsjeblieft met elkaar te provoceren.
We willen dit forum open houden voor iedereen, of ze nu hun negatieve of positieve ervaringen en meningen willen delen.
Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan en zullen dienovereenkomstig worden aangepakt.
Mike H
shit. Ik heb hetzelfde met de nieuwe app.
Ik zie helemaal mijn sonos afspeellijsten en Muziekbibliotheek niet.
Als ik een afspeellijst speel vanaf mijn windows app, komt die wel bij onlangs afgespeeld op de android app, maar zodra ik die selecteer crashed de app en wordt het beeld gegreyd
Nou we hebben weer een update gehad nummertje tig. Heb nu maar eens getest op slechts 1 speaker en het is nog beroerder als daarvoor.
Kortom nog steeds bagger. Systeem is enkel bruikbaar bij een kleine eigen muziekcollectie en/of als je voornamelijk gebruik maakt van streaming diensten. Maar dit was nu net hoe dit systeem NIET in de markt is gezet.
Opmerkelijk genoeg krijg ik nergens een antwoord op de simpele vraag wat nu dit “Vernieuwde en verbeterde luister ervaring” is met deze brok ellende. Smaken verschillen maar ik kan echt niet bedenken wat deze layout voor een verbetering is t.o.v. een paar snel knoppen.
Ik heb nog 1 speakerset (gelukkig de hoofd set 2x een 5) op de oude firmware en dus met de v16.2 app aan te sturen. Dit werkt volledig probleemloos op alle fronten wat de ergernis wel groter maakt. Alleen zijn hier om onverklaarbare reden ook een aantal functionaliteiten uitgesloopt.
Wat voor een zieke gedachten was dat eigenlijk, de firmware updaten om iets werkends te blokkeren of bepaalde functies te blokkeren voor degen die op tijd de auto-update hebben geblokkeerd.
Jouw reactie geeft prima weer wat een groot probleem van Sonos is. De verhouding met de klant, c.q. hoe Sonos met de klant omgaat. Maar er ligt nog een diepere oorzaak aan ten grondslag volgens mij.
We zijn nu 4 maanden verder na het grote event, de nieuwe app. Uit alle berichten en eigen ervaring mogen het volgende concluderen: de luister ervaring van veel gebruikers is absoluut niet beter dan voorheen.
Sonos is niet geslaagd is om het naar buitenuit gecommuniceerde doel te bereiken. Wat het echte doel was van deze nieuwe app zullen we nooit te weten komen, vrees ik.
Maar niemand heeft mij nog op een andere gedachte kunnen brengen. Mijn indruk is dat er enorme paniek binnen Sonos moet zijn geweest. Er moeten nieuwe producten komen om Sonos weer goede toekomst te bieden (o.a. de Ace). In die blinde paniek lijken ze volkomen voorbij te zijn gegaan aan hun belangrijkste stakeholder: de klant!
Met hele situatie rondom de app hebben ze een deel van het vertrouwen van de klanten verloren. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Veel klanten zullen nu wel wat langer nadenken voordat ze nieuwe Sonos producten gaan kopen.
De manier waarop Sonos gehandeld heeft, brengt de toekomst van het bedrijf in gevaar. Ze lijken geen of weinig gevoel te hebben wat er bij de klant leeft. Dat mag je de leiding en de organisatie van Sonos aanrekenen.
Voor de duidelijkheid: ik hoop niet dat het bedrijf Sonos kapot gaat. Ik hoop ook dat ze de huidige problemen snel kunnen oplossen. Ondanks mijn vele kritiek, was ik altijd wel positief over de producten van Sonos. Ze waren een pionier op het gebied van streaming audio. Ze zijn een voorbeeld geweest voor meerdere andere bedrijven. Die situatie lijkt nu voorbij te zijn.
Sonos moet leren omgaan met de nieuwe realiteit. Er zijn meerdere alternatieven voor Sonos, de streaming markt bevat steeds meer verschillende producten. Daarnaast moeten ze veel beter omgaan met hun klanten. Dat is de basis voor elk bedrijf.
Wat geweldig van Sonos dat ze steeds weer een verbetering maken van hun software en dat wij deel uit mogen maken van dit fantastische eco systeem.
Af en toe moet je een paar extra dingen doen om alles werkend te krijgen. Maar ja, niemand is perfect en helaas Sonos ook niet. Maar het gaat om de positieve beleving, die je als lid van de Sonos community er gratis bij krijgt. Alle concurrenten hebben ook problemen, maar die hebben niet dat bijzondere groepsgevoel.
Uiteindelijk moeten we blij zijn dat we Sonos producten mogen gebruiken. Tot slot wil ik Sonos danken voor hun onuitputtelijke effort om onze luister ervaring tot ongekende hoogte te brengen.
Als Linux gebruiker heb ik geen Windows of MAC, op welke termijn komt deze functionaliteit weer terug?
Ik vind het wel een misser van Sonos dat deze functionaliteit 'even' niet meegenomen is. Of is dit een voorloper op het totaal verwijderen van deze functies?
Ook de melding 'in de toekomst zal het weer toegevoegd worden' stemt mij niet echt gerust.
Zelfde probleem hier. Mijn OS is Ubuntu dus de tijdelijke (?) oplossing is geen optie. Voorlopig werk ik eromheen door installatie van de Noson app. Zie topic hier.
Op de lange termijn wordt de oplossing "geen Sonos meer", ben ik bang. Ze hebben blijkbaar een richting gekozen waar wij niet inpassen.
Ik ben van plan om zelf een streamer te maken, zelf software en hardware kiezen. Dan kan ik zelf veel.meer regelen en ben ik een stuk onafhankelijker.
Zo te lezen, denk ik dat ik maar naar de concurrent ga. Wat een belachelijke reactie van die CEO. Geld en macht is blijkbaar belangrijker dan een tevreden gebruiker. De update laat ik maar achterwege.
Wat een drama zeg, geen plaatjes. Duidelijk is dat een aantal zaken nog aangepakt moeten worden en dat heeft Sonos ook aangegeven, maar is het wachten daarop nu zo verschrikkelijk. We weten nu allemaal wel dat ze een flink aantal steken hebben laten vallen. Heel langzaam zien we een aantal verbeteringen en wees daar gewoon blij mee.
Wat een vreselijk arrogante reactie. Erooij gaat voor ons bepalen waar wij blij mee moeten zijn. Nou, mooi niet. Deze reactie vergroot bij mij het gevoel dat er een aantal fanboys het hele app-drama proberen te minimaliseren, alsof er niet veel aan de hand is. En misschien worden deze fanboys ook nog wel aangestuurd door Sonos (voor de moeite krijgen ze waarschijnlijk 10% korting op een Sonos Ace koptelefoon)
Voor mij is er maar één conclusie mogelijk, Sonos heeft mijn vertrouwen volledig verloren en Sonos is een gesloten boek voor mij.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.