Vraag

LP speler verbinden

  • 17 May 2023
  • 9 reacties
  • 109 Bekeken

Ik zit de aanschaf van een LP speler te overwegen. Thuis staat een Beam. Ik heb al gelezen dat het verbinden van een LP speler op de Beam een onhaalbare oplossing is. Kan het wel via Sonos port? Daar de rca kabels op aansluiten, via een voorversterker (als de LP speler zelf geen versterker heeft)?

De port maakt dan verbinding met de Beam zodat je zo vinyl kunt afspelen? Anders moet ik weer extra boxen kopen en daar heb ik niet zo'n zin in.

 

Graag hoor ik jullie technische oplossing(en)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Klopt. De Port functioneert als extra “kamer” in de Sonos app. Die kun je groeperen met de Beam en zelfs de Beam als standaard speaker voor de Port instellen.

Een andere mogelijkheid is de Era 100 met de audio adapter. Ook een bluetooth draaitafel met een Sonos Roam zou kunnen.

Ik heb zelf een Connect, de voorganger van de Roam, met een CD-speler en dat werkt goed. Beide andere mogelijkheden heb ik zelf niet.

Icm era 100 moet je rca kabel naar jack hebben die je dan op de audio adapter plaatst (die is bij Sonos pas medio julie leverbaar)

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-line-in-adapter

Reputatie 7

Klopt. Maar dan is het wel goedkoper en flexibeler dan een Port.

Klopt maar was niet van plan om veel te zuilen met alles. Dus de Port is op zich ook een mooie oplossing, maar idd wel duurder.

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou deze kunnen overwegen, die is sinds kort op de markt. Hij is wat duurder maar je hoeft geen Port meer aan te schaffen.

Oe, is idd een iets duurdere oplossing. Zit serieus over de Port na te denken. Anders moet ik nog een versterker kopen icl een paar boxen. Zal financieel misschien iets goedkoper zijn, maar dan staat er weer meer in de woonkamer. Afspelen via de Beam geniet echt mijn voorkeur.

Reputatie 6
Badge +3

Ik denk dat een beetje vinyl speler en een Sonos Port niet veel goedkoper is dan die Victrola en dat is dan wel een heel wat mooiere oplossing. Ik zou het wel weten (als ik vinyl zou hebben hetgeen niet zo is).

Is bovenstaande ook mogelijk om de lp speler via de Connect aan te laten sluiten op de Beam?

Reputatie 7

Ja hoor. De Connect is de voorganger van de Port en inmiddels uit productie. Let wel op dat de Connect een Gen 1 en een Gen 2 kent. De eerste generatie kan enkel op de S1 software draaien, de tweede generatie ook op S2. Draait jouw systeem op S2 (de bruine app) dan moet je dus een Connect Gen 2 hebben, met een productiedatum van 2016 of later. Iets eerder kan volgens het engelstalige forum misschien ook:

”There has been evidence on other threads of units classed as ‘modern’ with serial numbers starting 1502 (i.e. Feb 2015) and 1504 (i.e. April 2015).  I obviously cannot guarantee the validity of these, I am just reporting what has been said.”

Zie https://en.community.sonos.com/speakers-228992/visual-difference-gen1-vs-gen2-connect-amp-6838683