Vraag

BBC Sounds in Nederland

  • 12 November 2022
  • 6 reacties
  • 226 Bekeken

Ik luister dagelijks naar BBC6 maar nu begrijp ik dat de BBC deze apps medio 2023 uit de lucht haalt en dat je voortaan via BBC Sounds moet luisteren. Deze app zit echter niet op Sonos. Zijn er wellicht andere wegen om mijn favoriete radiostation te kunnen blijven luisteren?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een zoekopdracht in Sonos geeft deze zender bij diverse aanbieders.

 

Reputatie 7

BBC schakelt over naar een andere vorm (codering??) van de stream. Voor gebruikers buiten de UK is de verwachting dat TuneIn de stream aanpast. Gebruikers binnen de UK is de BBC inderdaad alleen via BBC Sounds te ontvangen - die daar ook voor Sonos beschikbaar is. Hier blijft de BBC op TuneIn. Zie https://en.community.sonos.com/music-services-and-sources-228994/bbc-radio-to-stop-mid-2023-6877238

Een zoekopdracht in Sonos geeft deze zender bij diverse aanbieders.

 

Dat is nu nog zo, gelukkig. Maar in 2023 verdwijnt de app.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is de Sonosapp. Kan mij niet voorstellen dat deze verdwijnt.

Kan zijn dat BBC op andere wijze gaat uitzenden en dan zullen de diverse radioaanbieders binnen Sonos iets moet doen. Wanneer je schrijft dat “de app” verdwijnt dan ga ik er van uit dat dat de BBC app is en daarom laat ik zien dat er binnen Sonos mogelijkheden zijn en dat je niet afhankelijk bent van een externe app.

 

Reputatie 7

@Mski Mijn antwoord gelezen? Anders is Airplay vanaf je telefoon met de BBC Sounds app ook een mogelijkheid.

Dat klinkt goed, bedankt!