Beantwoord

BBC Sounds

  • 12 November 2022
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Ik luister dagelijks naar BBC6 maar nu begrijp ik dat de BBC deze apps medio 2023 uit de lucht haalt en dat je voortaan via BBC Sounds moet luisteren. Deze app zit echter niet op Sonos. Zijn er wellicht andere wegen om mijn favoriete radiostation te kunnen blijven luisteren?

icon

Beste antwoord door 106rallye 20 December 2022, 16:54

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Mski  Goedemiddag.

 

 

Wat momenteel de enige ‘workaround’ is, is om de BBC sound app te downloaden en via Airplay (indien Apple controller en Airplay ready Sonos producten) 

Verder via de Roam of Move zou bluetooth een optie kunnen zijn om BBC sound af te spelen. 

@Mski  Goedemiddag.

 

 

Wat momenteel de enige ‘workaround’ is, is om de BBC sound app te downloaden en via Airplay (indien Apple controller en Airplay ready Sonos producten) 

Verder via de Roam of Move zou bluetooth een optie kunnen zijn om BBC sound af te spelen. 

Ja, dat werkt inderdaad via airplay. Alleen op mijn Sonos pay 5 en Beam. Op mijn twee Sonos 1 werkt deze truc helaas niet.

Reputatie 7

@Jeroen V Zou je eens kunnen checken of dit wel klopt? Volgens mij is sinds enige tijd enkel voor inwoners van het VK BBC Sounds verplicht, maar wel aanwezig in de Sonos app. Voor luisteraars buiten het VK is er niets gewijzigd. Wel verandert in de toekomst, zo leid ik uit antwoorden op het Engelstalige forum af, de stream. Daarbij is de verwachting dat dit wordt gerepareerd door TuneIn. Zie

@Mski Heb je een Sonos One of een Play 1 - er bestaat geen Sonos 1. De One is Airplay capable, de Play 1 niet.

Reputatie 4
Badge +1

Hey @106rallye 

 

Momenteel de informatie die ik heb: 

De BBC brengt wijzigingen aan in de manier waarop ze BBC-radiodiensten distribueren. Als je in het VK luistert, raden we je aan om de inhoudsservice BBC Sounds toe te voegen aan je Sonos-app, zodat je ononderbroken kunt blijven luisteren. Als je niet in het VK bent, raden we je aan de BBC Sounds-app op je mobiel te installeren en naar je Sonos-apparaat te casten.

@Jeroen V Zou je eens kunnen checken of dit wel klopt? Volgens mij is sinds enige tijd enkel voor inwoners van het VK BBC Sounds verplicht, maar wel aanwezig in de Sonos app. Voor luisteraars buiten het VK is er niets gewijzigd. Wel verandert in de toekomst, zo leid ik uit antwoorden op het Engelstalige forum af, de stream. Daarbij is de verwachting dat dit wordt gerepareerd door TuneIn. Zie

@Mski Heb je een Sonos One of een Play 1 - er bestaat geen Sonos 1. De One is Airplay capable, de Play 1 niet.

Ok, dan moet ik inderdaad een One aanschaffen. Waar ik veel luister, staat nu een Play 1.

Reputatie 7

Inmiddels blijkt het inderdaad toch slechter uit te zien voor gebruikers buiten het VK:

https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/news-from-bbc-regarding-bbc-sounds-and-shoutcast-streams-6877165/index2.html