Skip to main content

Na een frustrerende ochtend pogen mijn Sonos Port werkend krijgen klop ik toch maar hier aan. Ik heb al genoeg topics gelezen met soortgelijke vragen, een aantal Youtube filmpjes gekeken maar ik kom er maar niet uit.

Ik heb enkele jaren geleden mijn versterker met losse componenten eruit gedaan (naar zolder) en heb destijds twee Sonos One (gen 2) aangeschaft. Die draaien inmiddels enkele jaren prima op Spotify. Ik miste echter weer de fysieke cd's/ lp's en heb dus een Port gekocht om deze weer af te kunnen spelen via mijn Sonos One speakers. Alles staat bij ons in 1 ruimte; de woonkamer.

De Port is inmiddels aangesloten en zou functionerend moeten zijn. Ik heb echter inmiddels twee versterkers én verschillende componenten (cd-speler/ platenspeler) geprobeerd maar krijg geen geluid op mijn One's.

De Port 'In' zit aangesloten op de versterker zijn Tape (REC). De platenspeler is 'gewoon' verbonden met de Phono van de versterker, Cd op Cd etc. 

Help?

Edit; ook Port 'In' aangesloten op Tape Play in plaats van REC. Helaas zonder effect.

REC is inderdaad de goeie. Kies je bij de One’s wel voor de lijningang als bron?

Yes. Lijningang is de bron voor de One's. Waar moet ik de Port op instellen wat dat betreft? Ook lijningang?

Lijningang is ook verbonden trouwens, dus alles lijkt te functioneren, behalve het geluid. Volume heb ik ook van alles mee geprobeerd zonder oplossing. Heb het vanmiddag ergens opgegeven vooralsnog, na de port nog eens helemaal naar fabrieksinstellingen te hebben terug gezet en opnieuw geactiveerd. Systeem (ook de One's) zijn up-to-date.

Je hoeft de Port nergens op in te stellen; de lijningang van de Port geldt als lijningang voor het systeem. Heb je de versterker op phono staan als je CD’s platen afspeelt? Doet de Port het wel als je muziek naar de versterker afspoelt (Spotify bijvoorbeeld)?

Ik denk dat ik geen antwoord kan geven op je laatste vraag, aangezien ik geen gewone stereospeakers (actief/ passief) meer heb. Heb alleen de One's. 

De versterker staat waarop hij moet staan. Bij LP's op Phono, bij CD op CD. 

Dit is overigens een screenshot van de Sonos app, waarbij het lijkt dat de One's 'iets' zouden moeten doen gezien de vier verticale balkjes rechtsboven? Zie je hier iets bijzonders aan?

In principe lijken ze signaal te krijgen, ja. Wat zijn de instellingen van de Port? Wat als je de CD-speler rechtstreeks aansluit op de Port?

Lijnuitgangsniveau variabel.

Cd speler rechtstreeks op Port heeft hetzelfde effect. Er lijkt signaal te zijn, maar geen geluid.

Dan wordt het tijd om Sonos te bellen.

Reageer