Vraag

Youtube met sonos

• 28 maart 2016
  • 30 reacties
  • 86860 Bekeken

Kan je met sonos . Met de sonos app youtube luisteren

30 Reacties

Reputatie 3
Hoi en welkom op het Sonos forum!

Er zijn een hoop manieren om Youtube te beluisteren via Sonos, hoewel het niet rechtstreeks op de app kan.

De manier die ik persoonlijk het makkelijkste vindt, is om liedjes van Youtube te downloaden en om te zetten in mp3 formaat. Vervolgens kan ik die liedjes als muziek bibliotheek toevoegen op mijn Windows 7 computer, of toevoegen aan Google Play Music op de cloud zodat ik het van enig welke locatie ook kan bereiken met een Android tablet.

Een andere optie is de line-in van de Play 5 of Connect, en ik geloof dat je zelfs met streams kan werken.

Nog een derde optie eventueel is de Playbar aansluiten op een smart tv. Dus het ligt er maar aan welke mogelijkheden je tot je beschikking hebt en wat je het liefst doet.

Er zijn vast nog een aantal andere manieren en ideeen van andere mensen hier. 🙂 Hopelijk kan je er zo wat mee!
Thx ik doe het via ps4 maar ik heb 2 play3 en playbar en sub
Reputatie 3
Met een ps4 gaat het ook, maar dan moet je waarschijnlijk wel een aantal opties aanpassen om hem het geluid te laten doorsturen naar de Playbar. Hoe dat moet weet ik echter niet, ik heb namelijk zelf geen ps4. 'k Heb wel een FAQ gevonden over ps3, misschien staat daar iets nuttigs in: https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2037/kw/playstation.
Sonos moet gewoon de app update dat youtube ook kan vind het jammer dat het niet kan
Reputatie 2
Badge +1
Sonos moet gewoon de app update dat youtube ook kan vind het jammer dat het niet kan

Dat gaat , m.i. , lastig want Youtube is audio en video; dat moet je dan uit elkaar halen en alleen de audio streamen.
Gaat toch alleen voor muziek
Reputatie 3
Het klopt wat patricw zegt, dat het niet zo eenvoudig verloopt.

Ook al heb je een Youtube liedje waar enkel 1 stilstaand beeld is, het beeld is er nog steeds. Dat beeld zorgt er niet alleen voor dat het bestand veel groter is, maar ook een totaal andere bestandsindeling die niet compatibel is voor speakers. Het is een beetje alsof je een Youtube filmpje zou willen afspelen op een oude radio, dat gaat nu eenmaal niet.

Om dit op te lossen, zou het beeld verwijderd moeten worden van de muziek. Dat betekent dat een ander programma het moet gaan converteren en op een andere bestandsindeling zetten die wel compatibel is met speakers.

Daar bestaan wel degelijk applicaties voor, bijvoorbeeld YTD. Dus je kan de filmpjes downloaden, converteren, en dan toevoegen als muziek bibliotheek.
Reputatie 2
Badge +1
Mijn kinderen willen nog wel eens youtube muziek naar de Sonos. Dan gebruiken ze de Youtube app op mijn TV en dan line-in naar de Play5. Ook kun je op een PC/Laptop de audio stream naar een device in je netwerk sturen, dus bv een Sonos.
Heeft niemand last van vertraging(lip sync) tijdens het afspelen van geluid van de tv naar de play5? Op de Andere forums(voornamelijk Engelse/Amerikaanse) lees ik dit veel. Hier wordt daar nauwelijks over gesproken
Reputatie 2
Badge +1
Een andere optie is het gebruik van Sonos Tube, Video Player for Sonos YouTube' van Chao Wang:

https://appsto.re/nl/rjkadb.i

Géén top app, maar hij werkt, vertraging tussen beeld en geluid kun je aanpassen/bijstellen.
En voor Android?
Reputatie 2
Badge +1
En voor Android?

Heb ik nog niets over gevonden, echter, ik ben een Apple gebruiker, wellicht is er wel een app of optie voor Android.

Wie kan helpen?
Oké dank voor je reactie. Ik heb wel een ipad, dus daar heb ik de applicatie op geïnstalleerd. Vanmiddag krijg ik mijn 2 x plan 5
waarom nou alleen voor appel de sonos tube app . kan dit niet heel snel voor android gemaakt worden .dan pas is sonos echt het beste systeem die er is net zo als nu bij appel wel al het geval is
nu is het het net niet nog want op een gegeven moment wil iemand iets luisteren en dat is enkel op youtube te vinden en dan moet ik toch weer via een pc de muziek aan zetten buiten mijn sonos om . dus sonos uit!!!! WTF dat is toch het laatste wat sonos wil; of begrijp ik het nou niet goed ..
WIJ WILLEN YOUTUBE OP ONS SONOS ANDERS MOET HET VIA EEN PC EN DAT WILLEN WIJ NIET .

DUS KOM NOU OP MET DIE APP .
appel heeft het en nu nog voor ANDROID en ZELFS WINDOWS PLEASE!!!!!!
Reputatie 5
Badge +2
De Sonos Tube app is een derde partij, dit is niet door ons ontwikkeld. Onze ontwikkelaars kijken geregeld op de community opzoek naar nieuwe functies. Dank jullie allen voor de feedback.
Ik denk sonos nu wel zo ver moet zijn om de samenwerking met youtube aan te willen gaan toch?
Reputatie 3
Het is aan Youtube, niet Sonos, en Youtube wilt waarschijnlijk niet omdat Sonos geen visuele reclame kan aanbieden.
Mijn kinderen willen nog wel eens youtube muziek naar de Sonos. Dan gebruiken ze de Youtube app op mijn TV en dan line-in naar de Play5. Ook kun je op een PC/Laptop de audio stream naar een device in je netwerk sturen, dus bv een Sonos.
Thanks! Goed idee! Dat ik daar zelf nooit aan heb gedacht 😃
Waarom kan je wel met heos YouTube streamen?
Iemand enig idee wanneer de android app voor youtube uitkomt?
Is nogal een gemis ten opzichte van iphone gebruikers. 😞
Reputatie 4
Badge +2
@JDBoss: Heos systeem is een ander systeem. ieder systeem heeft zijn voor en zijn tegens.
@Jodeljo: Wat heeft jou vraag met Sonos te maken?? vraag het op een Android forum, hier zul je waarschijnlijk geen antwoord krijgen.
@JDBoss: Heos systeem is een ander systeem. ieder systeem heeft zijn voor en zijn tegens.
@Jodeljo: Wat heeft jou vraag met Sonos te maken?? vraag het op een Android forum, hier zul je waarschijnlijk geen antwoord krijgen.
@Langbeest: het lijkt me dat Sonos zeker betrokken wordt bij een app die bedoeld is voor Sonos apparatuur. Lijkt me dus wel een relevante vraag voor het topic "youtube naar Sonos". Gezien deze app wel bestaat voor iphone lijkt het me logisch dat er iemand op de hoogte is van de ontwikkelingen van een Sonos gerelateerde youtube app voor android.
Reputatie 4
Badge +2
Jodeljo, met alle respect maar ik begrijp niet helemaal wat je dan bedoelt, sorry.
Doel je op de app; "Sonos Tube, Video Player for Sonos YouTube' van Chao Wang" ??
Dit is niet echt iets waar Sonos aan meegewerkt heeft.
Sonos zal zich volledig richten op hun eigen app.
Ik ben het wel met je eens dat een integratie van Youtube en Sonos een welkome aanvulling zou zijn.

Dat gaat , m.i. , lastig want Youtube is audio en video; dat moet je dan uit elkaar halen en alleen de audio streamen.

Dat denk ik niet. Audio en video is sowieso al apart. Als je oortjes in je mobiel doet halen die toch ook alleen de audio er uit. En ik kan ook prima het geluid van youtube filmpjes streamen via bluetooth met een marantz versterker.

Reageer