Vraag

Youtube luisteren met sonos

• 29 maart 2016
  • 10 reacties
  • 13374 Bekeken

Kan je youtube luisteren met sonos via de sonos app of youtube met telefoon en ipad??

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Kan je youtube luisteren met sonos via de sonos app of youtube met telefoon en ipad??

Helaas gaat dit niet via de Sonos app, de enige manier om Youtube te krijgen over Sonos is om gebruik te maken van een Sonos speler die een lijn-ingang heeft. Zie het volgende artikel: http://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3599/
Ben al net wat meer als €2200 kwijt aan me sonos
Reputatie 5
Badge +2
Ben al net wat meer als €2200 kwijt aan me sonos

Wat voor Sonos apparaten heb je in huis?
2 play3 playbar en sub
Reputatie 5
Badge +2
2 play3 playbar en sub

Als je een SmartTV hebt, kan je via de TV naar youtube en via die weg Youtube afspelen, wat ook nog kan is een computer/laptop aansluiten op de TV en dan via de laptop Youtube afspelen, via die weg wordt het dan ook afgespeeld op de PLAYBAR.
Je kan bvb ook een broadcast tool zoals 'Nicecast' installeren (heb ik draaiende op mijn iMac). Deze even configureren en de source bepalen, bvb Application > Safari of Chrome waar youtube in speelt. Ga vervolgens in de Sonos app via beheren een radiostation toevoegen (url staat in de Nicecast > info (URL http://www.rogueamoeba.com/nicecast/). Speel nu Youtube af in Safari of Chrome. Lipsinc delay is wel groot, maar je moet alvast niet blijven zitten achter je PC om te 'luisteren' naar muziek, en laat gerust een playlist afspelen. TIP: in trial mode van Nicecast krijg je 1u gratis broadcasting, nadien treedt er ruis op. App even sluiten en heropenen broadcasten opnieuw opstarten. Dan kan je weer ongestoord een uurtje verder. Er moeten nog dergelijke broadcast apps zijn vermoed ik, maar dit is voor IOS bruikbaar.
Thx
Koop voor je tv een chromecast toestelletje 30 euro. Connecteer op je netwerk. Speel muziek van youtube af op je TV en zo ook op je sonossysteem
Gewoon de app Sonostube op je telefoon of tablet (Apple) zetten, werkt bij mij perfect....

Reageer