Vraag

Youtube afspelen op Smartphone/Tablet met geluid op Sonos

Ik doorbladerde eerder Engelstalige fora van Sonos. Nergens vind ik een zinnig antwoord...

Ik kan perfect op een tablet/smartphone Youtube via bluetooth naar een bluetooth speaker streamen, dit lijkt van geen kanten te kunnen naar Sonos. Op fora wordt dan gewezen op minderwaardig geluid (foei) of Google dat dit niet toelaat (maar blijkbaar wel via Bluetooth toelaat). Dit verhindert me echter wel degelijk om mijn Sonos-installatie uit te breiden!

Ik ben heel tevreden met mijn Sonos-installatie en zou het ook willen uitbreiden, ware het niet van dit serieus functioneel tekort. Ik ken er nog zo in mijn Sonos-liefhebbers-kennissenkring. De kinderen hebben (terecht) compleet geen oren naar die argumenten! Als dit op termijn niet opgelost raakt, dan moet dit toch een echt probleem worden voor Sonos (en eerder voor Sonos dan voor Google als ik een kromme redenering volg)?

12 Reacties

Heb je de app sonostube? Daarmee kan het wel...
Die app is er niet op Android...
En idealiter loopt het natuurlijk via de Sonosapp zelf want als ik thuis moet expliceren dat ze naar een Chromecast moeten casten en dan op een Connect of Play5 het juiste kanaal moeten kiezen...
Reputatie 3
Badge +2
Op het moment is het alleen mogelijk om dit via een lijn-ingang te doen (PLAY:5 gen 2, CONNECT of CONNECT:AMP). We zijn wel bezin om Airplay v2 te krijgen op Sonos.
Ai, weer extra investeren voor iets dat anders veel goedkoper is...
En Airplay: dat is weer Apple, 15% van de smartphones...
Reputatie 1
Badge +1
Ik vind dit soort discussies altijd onzinnig. Als je Sonos koopt weet je dat er geen Bluetooth op zit. Dus dan gaan mopperen omdat je iets niet kunt is een beetje eigen schuld.
Ik wist nog niet dat ik een mopperaar was.

Ik was me destijds bij aankoop niet bewust van het YouTube-mankement en mijn punt (en ik ben zeker niet alleen) is dat dit toch wel heel ambetant is... Een oplossing zou zeer zinnig zijn!
Reputatie 1
Badge +1
Haha, sorry. Mopperen was misschien wat overdreven :-)

Maar ik blijf vinden dat ik regelmatig gebruikers tegenkom in dit forum die niet goed hun wensen in kaart brengen en dan later iets gekocht hebben waar ze niet 100% tevreden over zijn.

En youtube is toch primair een video dienst en die kun je niet zomaar (alles kan uiteraard) naar een audio dienst sturen.

Je kunt eventueel wel via een PC/laptop youtube geluid naar Sonos sturen met een software pakketje dat heet "Stream what you hear" (gratis). Werkt bij mij prima.
Aha: dat is al eens iets om te proberen!

PS: met bluetooth streamt men die videodienst wel degelijk met grote tevredenheid naar een audiodienst :-)
Kris Vansteenkiste schreef:

Ai, weer extra investeren voor iets dat anders veel goedkoper is...
En Airplay: dat is weer Apple, 15% van de smartphones...

Sorry maar die klopt niet.
Kaatje, alle je hebt gelijk: het is ietske meer. Maar mijn punt blijft evengoed he: vraag is wel degelijk om gewoon audio te streamen op een simpele manier zoals dat ook met bluetooth speakers gaat. Lukt niet op Sonos en ik ben heus niet de enige die het mankeert, hoor!
Nee klopt. Je hebt ook zeker gelijk. Ik heb een BT ontvanger in mijn play 5 zitten maar dan moet je natuurlijk wel een 3,5 aansluiting hebben op je sonos. Zelf ben ik echter niet kapot van BT omdat het nogal storingsgevoelig is. Nou weet ik niet hoe het zit met rechten enzo maar het lijkt me technisch niet moeilijk om de populairste apps te koppelen met sonos.
Reputatie 3
Badge +2
Sonos is wifi apparatuur, geen bluetooth apparatuur.
Tevens maakt Sonos speakers om muziek diensten mee af te spelen, zoals bijvoorbeelde de muziekdienst van Google, genaamd Google Music.
Youtube is een videodienst van Google, geen muziekdienst, en dus niet werkende op Sonos.
Mocht je een Playbar of Playbase in huis hebben, dan kan deze het geluid van de TV laten horen, ook het geluid van Youtube wat je op deze TV afspeelt.
Verder komt Airplay in de toekomst naar Sonos, wat meer mogelijkheden met zich mee zal brengen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen