Vraag

windows 10 geluid via sonos systeem

• 17 februari 2020
  • 6 reacties
  • 206 Bekeken

Ik wil graag weten hoe ik mij windows 10  pc geluid  over mijn sonos systeem heen krijg zonde  aparte aps.   ik heb de sonos  app voor windows  all maar kan geen  tv geluid dat ik via de pc  krijg  door sluizennaar de sonos. 

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Welk sonos device?

Ik heb de ikea symfonisk  sonos susteem

Reputatie 7
Badge +2

De controller voor Windows/Mac, en ook menig telefoons, is een afstands bediening om de Sonos te vertellen wat deze moet doen.

Het daadwerkelijk geluid van de computer op Sonos ten gehore brengen is niet mogelijk, tenzij de computer met analoge kabel op een component is aangesloten waar een analoge ingang op zit.

Zo hebben de Sonos Play:5, Sonos Port & Sonos AMP, een analoge ingang.

Andere kamers (modellen) zoals een Symfonisk, kunnen de analoge ingang van zo’n toestel afspelen.

Reputatie 5
Badge +3

En als je dat via de analoge ingang van een Sonos zou doen, dan loop je wel iets vertraging op. Voor sommige mensen is dat vervelend.

Dat is vreemd want  als ik een apple device   zou hebben dan wekt het  via airplay. ik wil  gewoon via  min pc  audio gaan streamen maar  hoe kan ik dit het beste doen zonder stream what you hear te gebruiken.   De delay  is vreselijk irritant. Er zouden  naar mijn zins meer apps  moeten zijn die je in  windows 10  zou moeten kunnen gebruiken.   

Reputatie 5
Badge +3

Tja. De delay wordt veroorzaakt door de buffer die Sonos nodig heeft voor de multiroom. Sonos is niet bedoeld als computerspeaker - overigens kun je wel muziek naar de speakers afspelen vanaf je PC, maar systeemgeluiden gaat niet zonder delay. Een (dure) oplossing zou nog een soundbar als de Beam kunnen zijn (mits je PC HDMI-ARC heeft) of een Plabar/Playbase (optisch uitgang noodzakelijk). Dan is er geen delay op de rechtstreeks aangesloten speaker, wel op evt., gegroepeerde speakers. 

Reageer