Beantwoord

Wie heeft er ervaring met Sonos wifi versterker?

• 28 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Badge
Hoi mede lotgenoten

Wij zijn in het bezit van 5 x Sonos one + de Playbar, nu wil het vervelende geval ,dat onze 2 play one's die ​op de eerste etage staan, er af en toe eentje uitvalt...

Zou het kunnen zijn dat onze KPN router een wifi versterker nodig heeft en zo ja? is dan alleen die van Sonos geschikt?

​ Ik wacht in spanning jullie reactie af..​

Groetjes Karin
icon

Beste antwoord door 106rallye 28 augustus 2019, 20:37

De Sonos Boost is geen wifiversterker, maar een apparaat dat een eigen Sonos netwerk aanmaakt. At zou je probleem best eens kunnen oplossen. Je kunt echter ook een eigen Sonos netwerk aanmaken door één van de andere Sonos-spakers bedraad met je router te verbinden. In beide gevallen zitten de Sonos apparaten niet meer op je KPN wifi, wat de kans op storingen vermindert. Je kunt het dus best eens eerst zonder Boost proberen.

Ik ben begonnen met het bedraad aansluiten van mijn Beam. Omdat die echter nogal excentrisch in mijn huis staat heb ik een Boost op een centralere plek met mijn router verbonden.
Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
De Sonos Boost is geen wifiversterker, maar een apparaat dat een eigen Sonos netwerk aanmaakt. At zou je probleem best eens kunnen oplossen. Je kunt echter ook een eigen Sonos netwerk aanmaken door één van de andere Sonos-spakers bedraad met je router te verbinden. In beide gevallen zitten de Sonos apparaten niet meer op je KPN wifi, wat de kans op storingen vermindert. Je kunt het dus best eens eerst zonder Boost proberen.

Ik ben begonnen met het bedraad aansluiten van mijn Beam. Omdat die echter nogal excentrisch in mijn huis staat heb ik een Boost op een centralere plek met mijn router verbonden.
Badge
[h4]Beste 106rallye[/h4]

Wij hebben idd de Beam met een draad verbonden met de router, dit hielp al een stuk maar probleem was nog niet verholpen, wederom gebeld met Sonos en toen kwamen we er achter dat de draadloze verbinding van KPN die in het stopcontact in de slaapkamer, een deur verder dan de woonkamer een storing veroorzaakte deze omgeruild voor digitenne en tot nu toe werkt het prima...

Dus ik denk dat ons probleem hiermee is opgelost.

Reageer