Beantwoord

Werkt sonos samen met een bose lifestyle 20 ?

• 27 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 182 Bekeken

We zijn in het bezit van een bose lifestyle 20 , met in het huis overal boxen van bose ( met draad ).
Willen we ons systeem een beetje updaten naar nu hoe doen we dat het beste?
Nu hebben we twee zones , boven alle kamers , en beneden .
We gebruiken een afstandsbediening om deze bose installatie te bedienen. Hebben ook een cd lader 6 stuks .
Nu vragen we ons af wat we het beste kunnen doen om :
  • zowel gewone radio als internet radio te hebben ( zowel boven als beneden gebruik makend van de bestaande bose boxen), rekening houdend dat we geen gebruik wensen te maken van tablet of iphone 🙂 , maar het liefste onze eigen afstandsbediening van bose dus .
  • bestaat er een manier om onze collectie cd op harde schijf of iets anders te zetten deze te verbinden met de bose en dan uiteraard ook de sonos om alzo , via die harde schijf zowel boven als beneden die cd 's te kunnen beluisteren ?. We wensen ( voorlopig ) geen abonnement op spotify en co 🙂
Kortom werkt de sonos samen met de Bose ?
Ik lees hier dat het enkel zou gaan met sonos boxen klopt dat ?
Het is immers niet de bedoeling in heel de woning nieuwe boxen te hangen :(

Wat we dus willen is gewone radio kunnen beluisteren ( en ook internet radio )
steeds ten allen tijde van de muziek van onze collectie cd genieten , zodat ook als internet plat ligt we steeds muziek hebben :)
en dit dus in beide zones
icon

Beste antwoord door Erooij 27 augustus 2019, 12:04

Gewoon kopen en goede afspraken maken met de verkopende partij zou ik zeggen. Zij zeggen dat het kan, dus...........
Ik heb 40 jaar geleden audio apparatuur verkocht, waar ik er soms iemand met heel specifieke wensen tegen kwam. Ik heb iemand 5 verschillende wereldontvangers verkocht, welke steeds duurder werden. Uiteindelijk resulteerde dat in een negatieve dagomzet. Het werkte gewoon niet door allerlei invloeden in zijn huis. Mijn baas niet bij, maar een zeer tevreden klant die later terugkwam om andere apparatuur bij ons aan te schaffen.
Soms zijn er van die dingen wat toch eerst geprobeerd moet worden en waar niemand je een 100% antwoord op kan geven.
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Met de Bose afstandsbediening zal je geen Sonos kunnen aansturen vrees ik, je zal toch een tablet of smartphone moeten gebruiken waar je de Sonos app op kan installeren, met een Android Phone zal je zelfs geen TruePlay kunnen uitvoeren.
Aangezien je in heel het huis, boven en beneden Bose hebt staan, denk ik dat je best gewoon bij het merk blijft.
Voor internetradio te kunnen beluisteren zou ik in de winkel zo een internet radiootje kopen.
Ik begrijp je wel hoor, maar cd laders is van 25j geleden. Voor een tientje per maand heb je om en beide 40 miljoen nummers ter beschikking, daar zullen je cd’s heus wel tussen staan 😁.
Dag Difke , hartelijk dank voor je reactie ! Ivm gebruik maken van tablet of smartphone , raar in de winkel zeggen ze dat het wel gaat ! Gebruik makend van een amp boven, amp beneden en ne conect zouden we in staat moeten zijn om boven de radio en externe harde schijf te kunnen bedienen met een kleine witte afstandsbediening van sonos . Voor beneden zouden we dan tablet kunnen gebruiken . Ze beweren dat we gewoon nog verder kunnen met onze gewone radio en cd van bose , en als we dit wensen kunnen overschakelen naar internet radio en de externe harde schijf. Zoals ik al zei hebben wij echt geen zin om XXX euro per maand te gaan betalen voor een abonnement maal XXXX jaren , gezien we een zeer grote collectie cd 's hebben en dat ook wel wat gekost heeft ! Dus zowiezo gaan die op een externe harde schijf 🙂 Nu nog te weten komen of dat deze uitleg van de winkel klopt ? De ene zegt dat gaat, de andere zegt waarschijnlijk , en dat is een woordje dat we niet graag horen 🙂 . vooraleer we iets aankopen willen we weten ofdat het " echt " gaat ! En ja we willen nog old fashioned radio kunnen beluisteren , zeg maar als een back up .... Als ik hier op t forum zie en lees hoeveel dat er mensen problemen hebben met internet radio door hunne providor / sonos of wat dan ook , willen we het beste van de twee werelden . :):):)
Ps: je zegt blijft bij bose , tja daar ligt nu het probleem , nieuwe installatie bose gaat niet over twee zones 😞 .
Reputatie 5
Badge +3
Gewoon kopen en goede afspraken maken met de verkopende partij zou ik zeggen. Zij zeggen dat het kan, dus...........
Ik heb 40 jaar geleden audio apparatuur verkocht, waar ik er soms iemand met heel specifieke wensen tegen kwam. Ik heb iemand 5 verschillende wereldontvangers verkocht, welke steeds duurder werden. Uiteindelijk resulteerde dat in een negatieve dagomzet. Het werkte gewoon niet door allerlei invloeden in zijn huis. Mijn baas niet bij, maar een zeer tevreden klant die later terugkwam om andere apparatuur bij ons aan te schaffen.
Soms zijn er van die dingen wat toch eerst geprobeerd moet worden en waar niemand je een 100% antwoord op kan geven.

Reageer