Vraag

Werkt niet meer na stroomonderbreking

• 24 June 2017
  • 5 reacties
  • 4895 Bekeken

Daarnet is onze stroom even weggevallen, en nu werkt Sonos niet meer, krijg de hele tijd de melding "dat ik minstens 1 speler moet toevoegen om Sonos te kunnen gebruiken"... Iemand enig idee hoe dat op te lossen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Waarschijnlijk is het systeem in de war geraakt vanwege de storing. Wil je de volgende stappen eens proberen?
Eerst mag je een diagnose maken via 'meer opties'. Het nummer dat je krijgt mag u aan mij geven in je antwoord.

Vervolgens wil ik vragen of je het systeem in de volgende volgorde opnieuw wil opstarten.
-Haal uw Router van de stroom.
1. Haal alle Sonos componenten (Play:5, 3, Connect, -:AMP, BRIDGE) van de stroom.
-Stop de Router weer in de stroom, en wacht tot deze volledig is opgestart.
2. Het component dat via kabel met uw modem/router is verbonden, stopt u als eerste terug in de stroom.
3. Het witte led lampje dat normaal gesproken stabiel brandt, gaat nu knipperen. Even wachten tot het stabiel brandt.
4. Stop nu de rest van de Sonos componenten in de stroom.

Mocht dit niet helpen, of niet het hele systeem komt terug, dan wil ik graag nog een diagnose hebben van het systeem.
Indien de spanning weggevallen is is altijd de playlist gereset en alle players die gegrouped waren zijn ungrouped. Heel vervelend, het zou logisch en zeer zeer wenselijk zijn dat SONOS opstart in de configuratie waarin de stroom onderbroken werd. Mag zeker met hoge prio in een update geregeld worden.
Reputatie 5
Badge +2
Over nieuwe features kunnen we niets zeggen, maar ik ga je idee zeker doorgeven aan ons product development team.
Bob M, is er een andere manier om suggesties door te geven of is dit forum de juiste plek?
Reputatie 5
Badge +2
Dit forum is de perfecte plek 🙂 Ons product development team houdt het in de gaten, en wij geven suggesties sowieso door. Ook heb je het bijkomende voordeel dat mensen kunnen reageren op elkaars idee of het idee kunnen liken.