Welkom in het nederlandse forum

• 23 maart 2011
  • 35 reacties
  • 31671 Bekeken

Reputatie 2
Het heeft een paar jaar geduurd, maar eindelijk heeft het italiaanse forum plaats gemaakt voor een nederlands forum. Ik hoop dat hiervoor wat meer interesse bestaat.

Als iemand interesse heeft bij Tunein.com de nederlandse (of vlaamse) selectie van zenders, podcasts en uitzending gemist bij te houden, dan ook graag hier melden.

35 Reacties

Reputatie 2
Hey! Super dat er ook een Nederlands forum is! Ben benieuwd of er veel interesse is, van nature is de Nederlander al snel wegwijs in het Engelse domein 🙂
Reputatie 2
Da's mooi,
komt precies op het goede moment.
(net My First Sonos aangesloten...)
Reputatie 2
Ik heb mijn sonos al een paar maanden maar ben sinds vandaag op het forum.
Zijn er veel NL sonos bezitters op het forum?
Ik bedien de sonos met een iPad. Kun je de app als sessie open houden wanneer je tegelijk iets anders gaat doen, bijv. email lezen?
Reputatie 2
Sinds maart vorig jaar enthousiast Sonos luisteraar. De inmiddels niet meer leverbare bundel 250 aangeschaft. In de huiskamer de ZP90 aangesloten op een NAD 317 versterker met twee Mission 753 boxen. In de studeerkamer de ZP120 met twee Cambridge Audio SL30 boxen. Mijn ca 200 CD's, voornamelijk klassiek, geript naar FLAC. Het klinkt geweldig.
En vorige week een NAS erbij gezet (dwz. aan de router aangesloten), Western Digital MyBookWorld. Na wat kleine problemen te hebben overwonnen, werkt het allemaal perfect.
Reputatie 2
Dank voor het opzetten van dit forum. Sinds een paar weken, na een verbouwing, alle draden en torens en tussen-versterkers en tuners en weet ik het niet wat nog meer aan meuk bij het grof vuil gemikt en helemaal overgegaan naar Sonos inclusief Spotify Premium. Het is even een investering, maar perfect en gaan we hier heel lang plezier van hebben. Vooral ook de bediening met de sonos App op je iPhone is briljant.
Reputatie 2
Geweldig systeem, installatie fluitje van een cent.
2x play5
1x bridge

Gebruik van Controlers: HTC Desire, laptop(3 stuks) en de Samsung Galaxy Tab 10.1 Wifi + 3G
Reputatie 2
Sinds maart vorig jaar enthousiast Sonos luisteraar. De inmiddels niet meer leverbare bundel 250 aangeschaft. In de huiskamer de ZP90 aangesloten op een NAD 317 versterker met twee Mission 753 boxen. In de studeerkamer de ZP120 met twee Cambridge Audio SL30 boxen. Mijn ca 200 CD's, voornamelijk klassiek, geript naar FLAC. Het klinkt geweldig.
En vorige week een NAS erbij gezet (dwz. aan de router aangesloten), Western Digital MyBookWorld. Na wat kleine problemen te hebben overwonnen, werkt het allemaal perfect.

In juli 2011 een 'quality listening zone' toegevoegd. Dat wil zeggen een ZP90, de digitale uitgang met een S/PDIF kabel verbonden met een Wadia 151 Power DAC en daaraan twee boxen B&W CM1. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Kristalhelder geluid!
Reputatie 2
Bijzonder teleurgesteld in Sonos. Bestellingen worden niet geleverd. Er wordt constant gelogen over leveringstijden. Op vragen wordt inhoudelijk niet ingegaan. vorige maand zou de matzwarte sub leverbaar worden. het is mij echter nog niet eens gelukt de glanzende sub geleverd te krijgen. Ondanks het feit dat ik al betaald heb. Ik was een echte ambassadeur van Sonos. Nou dat is voorgoed voorbij. Wat een amateurs.
Reputatie 2
Tof dat er een NL forum is op de officiele forum! Nooit verwacht!
Reputatie 2
Beste allemaal,
Ben blij met mn sonos apparatuur, incl bridge en verbonden harde schijf.
Thuis heb ik een logitech squeezebox, draadloos gelinkt met de pc. Alle muziekbestanden worden trapsgewijs uitgeklikt door de squeezebox, net zoals dat op mn pc gebeurt. Nu heb ik al deze bestanden gekopieerd naar de schijf die is gekoppeld aan de sonos. Op het sonos scherm is het een caos van nrs, artiesten etc. Welke keus ik ook maak.
Heeft iemand een idee?
Heel graag en alvast bedankt
Reputatie 6
Badge +2
Welkom op het forum!

Op het sonos scherm is het een caos van nrs, artiesten etc. Welke keus ik ook maak. Heeft iemand een idee?

Sonos toont altijd alleen maar de tags van de muziekbestanden. Mijn advies: download Mp3tag (of een soortgelijk programma), bekijk de tags van je muziekbestanden en corrigeer ze.
Reputatie 2
Het heeft een paar jaar geduurd, maar eindelijk heeft het italiaanse forum plaats gemaakt voor een nederlands forum. Ik hoop dat hiervoor wat meer interesse bestaat.

Als iemand interesse heeft bij Tunein.com de nederlandse (of vlaamse) selectie van zenders, podcasts en uitzending gemist bij te houden, dan ook graag hier melden.

Ander kanaal voor Sonos instellen....
Reputatie 2

Gelukkig maar Avee want van de Italiaanse taal snap ik niets.:D
Het eten vind ik wel erg lekker.

Maar zonder dollen fijn dat er zo'n forum is, je kan altijd dingen van elkaar leren.
Succes.

Ik heb trouwens een Sonos Connect en ben er zeer tevreden mee.
Reputatie 2
hoi allemaal
heb sinds gisteren een sonos sub en sound bar maar vroeg me af of je tv geluid ook via de sub gaat want ik hoor de sub niet
Reputatie 6
Badge +2
Welkom op het forum, studeco!

vroeg me af of je tv geluid ook via de sub gaat want ik hoor de sub niet

Als je de Sub en de Playbar groepeert in dezelfde zone zou het goed moeten gaan.
Reputatie 2
Ik ben ook nieuw en helemaal blij met mijn 2x play 1s! Het is dat de playbar geen DTS ondersteunt, dan had ik namelijk die ook gehaald!
Reputatie 6
Badge +2
Ik ben ook nieuw en helemaal blij met mijn 2x play 1s! Het is dat de playbar geen DTS ondersteunt, dan had ik namelijk die ook gehaald!

DTS toevoegen is in overweging, zie hier.
Reputatie 2
Heb een paar dagen geleden, na een tijdje wikken en wegen, een Play:1 gekocht. Heb ook een Apple tv maar om dan Spotify/muziek te luisteren moest ik de tv, home-cinema en de ATV aanzetten, beetje omslachtig dus. Zit nu al aan een tweede Play:1 te denken, dit omdat ze mooi "klein" zijn en ook een lust voor het oog zijn, vooral in het wit.
Reputatie 2
Sinds kort bezitter Sonos. In combinatie met NAS geweldige aanvulling op mijn muziekinstallatie.
Kan iemand me vertellen hoe ik meerdere files tegelijkertijd kan selecteren en toevoegen aan een afspeellijst?
Het opnieuw bijwerken van de beschikbare mappen met muziek op mijn NAS resulteert steeds in een weergave, minus drie mappen met muziek. Een drietal mappen wordt dus niet weergegeven en ik kan er dus niets uit selecteren. De mappen zijn wel zichtbaar via het netwerk/via de apps van de NAS van Synology.
Reputatie 6
Badge +2
Welkom op het forum, FransDaa!

Kan iemand me vertellen hoe ik meerdere files tegelijkertijd kan selecteren en toevoegen aan een afspeellijst?

In de Sonos Desktop Controller kun je de muziekbestanden in het rechterdeel van het scherm markeren door het selectievakje aan te vinken. Doe dit bij alle gewenste bestanden en sleep ze naar de wachtrij in het middendeel van het scherm.
Reputatie 2

beste elpe, sta op het punt een Sonos aan te schaffen, maar kan ik via de Synology ook video en pictures naar tv sturen of is het alleen maar muziek, graag je advies
Reputatie 6
Badge +2
kan ik via de Synology ook video en pictures naar tv sturen of is het alleen maar muziek, graag je advies

Sonos is in staat om lokale muziekbestanden en Internetradio (en podcasts) af te spelen, geen video of afbeeldingen.
Reputatie 4
Badge +3
beste elpe, sta op het punt een Sonos aan te schaffen, maar kan ik via de Synology ook video en pictures naar tv sturen of is het alleen maar muziek, graag je advies
Ja, de meeste Synology NASen ondersteunen DLNA, waarmee je video en foto's naar een tv kunt sturen, mits die TV daarmee om kan gaan. Ik gebruik een Synology NAS in combinatie met een Sony 40nx720, werkt perfect.
Wat belangrijk is om te weten: Sonos heeft daar niets mee te maken, aangezien Sonos enkel een muzieksysteem is.

Sonos is in staat om lokale muziekbestanden en Internetradio (en podcasts) af te spelen, geen video of afbeeldingen.
Geen antwoord op de vraag van Togman, maar ik ben niet anders van je gewend.
Reputatie 2
hallo, allemaal.
ik heb de sonos playbar geïnstalleerd, op zich een makkie.
maar nu krijg ik telkens op de laptop de melding dat ik de licentievooraarden moet accepteren.
iemand een idee waarom?
en hoe ik dit weg krijg?
maakt niet uit of ik accepteer of niet, de melding komt telkens terug

groeten en bij voorbaat dank, Ivar
Reputatie 6
Badge +2
Welkom op het forum, ivar282!

iemand een idee waarom?

Om welke licentievoorwaarden van welk product handelt het zich?

Reageer