Welk Sonos product kopen

• 6 November 2014
  • 6 reacties
  • 3948 Bekeken

Reputatie 2
Hoi,

Ik zoek een degelijke geluidsinstallatie voor in mijn woonkamer. Deze bedraagt een 40m2. Bovendien woon ik in een appartement.
Nu had ik graag geweten wat jullie me aanraden? 3, 5 of zelfs eventueel een playbar?

Alvast bedankt,

Joeri

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, joeri1010!

Nu had ik graag geweten wat jullie me aanraden?

Het is altijd lastig om anderen te adviseren over wat toch een sterk subjectieve aangelegenheid is. Dat gezegd zijnde, lijkt me voor een dergelijke oppervlakte 2 Play:5's een prima oplossing. Als de financiële ruimte het toestaat en je een Sub erbij kunt kopen, is het helemaal uitstekend. De Playbar is meer bedoeld voor geluidsondersteuning bij TV en video.
Reputatie 2
Tip: klik bij plattetvdiscounter op het linkje "offerte/scherpste prijs" en loop met het mailtje dat je krijgt naar de Mediamarkt. Dan krijg je zonder discussie 10 procent korting.
Reputatie 2
Joeri,

Wij hebben een open zithoek/eetkamer/keuken van 12m x 5m. In het zithoek gedeelte heb ik een Play:5 staan naast de tv die gericht is naar de zetels. Op het keukeneiland staat een Play:1.

Door de dag en bij bezoek worden die gebruikt voor achtergrondmuziek, en staat de volumeslider slechts 10% open (dat bedoeld niet perse dat ie '10x harder' kan, dB is een logaritmische schaal etc...)
Bij intensiever muziek luisteren staan ze nooit meer dan 50% 'open'.
Dit ter indicatie van het te verwachten volume.

In principe is (voor onze noden) de Play:5 alleen meer dan genoeg. Wanneer we met bezoek aan tafel zitten draai ik hem meer die kant op.
Het 'leuke' aan die bijkomende Play:1 vind ik de 'onderdompeling' in muziek wanneer je door de woning loopt. Wanneer ik uit mijn zetel naar de frigo wandel voor een frisse Trappist, dan hoor ik eerst de Play:5, en gaandeweg komt de Play:1 mij tegemoet.

In plaats van 1 Play:5 kan je ook 2 Play:1's overwegen. Aankoopprijs is dezelfde. De Play:5 heeft wat meer bas, maar met de Play:1's krijg je wel een mooier stereobeeld.
Reputatie 2
Hi Joeri

De playbar is inderdaad primair voor TV geluid. Echter, muziek gaat er ook erg goed op.
Wij hebben in de eetkamer 2x play:5 staan, wat prima klinkt (40m2).

In de woonkamer (45m2) hebben we een playbar met 2x play:1 en een sub. Dat klinkt echt 10x beter, wat je heel goed kunt horen als we overal dezelfde muziek draaien met de schuifdeuren open: veel voller geluid, ook mooiere hoge tonen. Met de sub uit is het verschil al veel kleiner, maar klinkt de playbar met de play:1s nog steeds mooier dan 2x play:5

Zal binnenkort eens testen of het andersom is als ik de sub in de eetkamer aansluit.

De keuze hangt natuurlijk ook af van je budget, want 2x play:5 is wel stukje voordeliger.

Zou je iig geen play:3 aanraden bij de playbar.

Succes
Voor in de kapsalon van 40m2 zijn wij op zoek naar de juiste installatie. Het dient als achtergond muziek.

In de salon is het plafond verdeeld in 2 hoogtes. Een stukje 10m2 is 260 hoog en het overige stuk 30m2 is 230 hoog.

Nu wil ik een sonos ophangen tussen deze twee hoogtes. Kan dit kwaad voor het geluid.

Is een play 3 voldoende?
Reputatie 3
Hoi Loes,

Zoals Beynym eerder al vermeldt is het nogal een subjectieve keuze en daarom moeilijk te zeggen wat wel of niet goed gaat klinken.

Persoonlijk zou ik zeggen dat twee Play 3's wel goed zijn voor het kapsolon dat je beschrijft. Ophangen kan geen kwaad afaik, Play 1 en Play 3 hebben althans een dingetje daarvoor achteraan.