Vraag

welk jaar sonos product

• 12 May 2020
  • 5 reacties
  • 4758 Bekeken

Badge +1

hoe weet ik van welk jaar en welke generatie mijn Sonos sub en playbar zijn
waar kan ik dit vinden

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je met je account inlogt op de site van Sonos kan je bij Systeem zien welke apparaten je bezit en van welke generatie. Er staat ook een registratiedatum bij, maar die klopt sinds een aantal maanden vaak niet meer. Geen idee waarom, maar Sonos zou dat nog uitzoeken.

Overigens zijn de door jou genoemde apparaten allemaal geschikt voor de nieuwe software die binnenkort uitgerold wordt.

Badge

De eerste 4 getallen van je serienummer op het apparaat geven het jaar en de maand van fabricage, bv 1812 is december 2018.

Dit overzicht is ook handig: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sonos

Reputatie 5
Badge +3

Dat overzicht op wiki klopt van geen kant.

De Play:5 gen1 staan als "discontinued, unsupported”, terwijl dat eigenlijk “discontinued, supported” zou moeten zijn aangezien deze S1 devices wel nog security updates en bugfixes zullen krijgen. De oude connect dan weer wel, en de connect:Amp niet, terwijl daar onderscheid zit tussen vóór en na 2015. Dat artikel zou beter kunnen als er onderscheid gemaakt werd tussen S1 en S2 en als die informatie dan ook juist zou worden weergegeven.

Je kunt beter het overzicht van Sonos zelf gebruiken.

Badge

@Sjoop1985 Zou mooi zijn als jij jouw kennis dan toevoegt aan dat Wikipedia artikel, zo is Wikipedia bedoelt :-). 

Reputatie 5
Badge +3

Die reactie is niet geheel onverwacht, maar ik heb verschillende redenen om dat niet te (willen) doen. Laten we zeggen dat hoewel ik Wikipedia graag gebruik, de onderliggende community er niet één is die ik persoonlijk erg uitnodigend vind om deel van uit te maken. Maar dat is offtopic ;)

bedoel​D