Wanneer wordt Sonos app als native app voor Apple Silicon (M1) geleverd?

  • 17 December 2021
  • 2 reacties
  • 174 Bekeken

De Sonos app is zo een beetje de enige app die ik gebruik die  nog op nog niet native voor Apple Silicon (aka. M1) beschikbaar is. Wanneer komt Sonos in actie en gaat een native M1 versie leveren?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Loop je tegen beperkingen aan dan? Moet ik ergens rekening mee houden wanneer ik overstap op M1?

Denk dat dit geen hoge prio heeft omdat de meeste inzet toch gaat naar IOS en Android functionaliteit. 

Je loopt niet ergens tegenaan en je merkt het niet echt. Een Intel gebasseerde app wordt door Rosetta 2 naar Apple Silicon compatible code omgezet door het OS. Dat kost wat overhead maar niet echt merkbaar. Het is echter kleine moeite voor Sonos om een Universal app te compilen (die draait dan native op zowel Intel als Apple Silicon).

Ik heb ook het idee dat mac apps geen prioriteit hebben. Zo hebben de meeste Macs al jaren hoge resolutie schermen (retina) maar worden de icoonjes van de verschillende muziek diensten in de mac sonos app nog steeds in lage resolutie getoond. Een kleinigheidje, ik weet het, maar voor een premium product als Sonos verwacht ik ook een premium ervaring…

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Loop je tegen beperkingen aan dan? Moet ik ergens rekening mee houden wanneer ik overstap op M1?

Denk dat dit geen hoge prio heeft omdat de meeste inzet toch gaat naar IOS en Android functionaliteit.