Vraag

Wachten op AirPlay 2?

Ik wil mijn installatie uitbreiden met luidsprekers. Ik speel nu via Apple tv en mijn analoge versterker via AirPlay Apple music. Nu overweeg ik een Sonos Connect om meerdere Sonos speakers toe t evoegen voor een betere dekking van geluid, is een grote ruimte. Als AirPlay 2 er is heb ik echter de Connect niet meer nodig want dan kan via Apple direct naar meerdere bronnen streamen. Scheelt mij een extra apparaat van 300 euro en twee verschillende apps (Sonos app en Apple music app). Of zie ik iets over het hoofd? Behalve dat ik waarschijnlijk tot september moet wachten.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Er is nog niks vermeld over wanneer Airplay op Sonos zal verschijnen, het zal komen, maar wanneer kan ik helaas niet melden.
Verder is Apple Music gewoon in Sonos te integreren, dus waarom dit via Airplay gestreamt word is mij een beetje onduidelijk.
Via Sonos kan je een muziek-service toevoegen, hier staat een hele lijst met online muziekdiensten, waar ook Apple Music in beschreven staat.
Hi Tim, dank voor je reactie. Dit beantwoord nog niet helemaal mijn vraag. Mijn aanname is dat met AirPlay 2 ik geen Connect meer nodig heb, ik wil weten of dat klopt?
Reputatie 7
Badge +2
Connect is gemaakt om een versterker op aan te sluiten.
Connect:Amp is al een versterker hier hoeven dus alleen speakers op aangesloten te worden.
Connect & Connect:Amp heb je dus alleen nodig als je en geluid's installatie van een ander merk wilt integreren in het Sonos concept.
Daarnaast hebben we dus de Play:1, Play:3 en Play:5 speakers die opzichzelf al versterkt zijn en geluid afspelen.
Ligt er dus alleen aan of je een ander merk geluid's installatie hebt of niet.
De functie van Connect en Connect AMP snap ik, daar gaat mijn vraag ook niet over, met AirPlay 2 heb ik Connect niet meer nodig. Dan kan Mn stereo via Apple tv multiroom streamen. Zijn er functies die Connect heeft die straks met AirPlay 2 niet kunnen?
Reputatie 4
Badge +3
De Connect is specifiek bedoeld voor het aansluiten van een eigen versterker met ander merk speakers op het Sonos systeem zodat hierop muziek afgespeeld kan worden, zoals Tim al uitlegde. Anders dan dat is er geen andere functie die van belang is op de Connect omdat de rest van de functies globaal hetzelfde zijn op het gehele Sonos systeem, dus is je vraag niet echt duidelijk. Waar ben je precies naar op zoek?
Ok, dank. Volgens mij heb je mijn vraag beantwoord. Conclusie: De Connect is straks overbodig omdat met AirPlay 2 de multiroom functie mogelijk is en via mijn AirPort express kan ik mijn analoge stereo verbinden. Sonos speakers worden AirPlay 2 compatibel dus die kan ik aansluiten.
https://www.onemorething.nl/2018/03/apple-airplay-2-faq/
Reputatie 3
Badge +2
Het zit al in IOS 11.4 beta kan ik bevestigen.
Hopen dat Sonos er snel mee in de weer gaat, al kan ik me goed voorstellen dat het vanaf het moment van officieel lanceren hiervan door Apple pas door Sonos opgepakt kan worden. Dus we zullen nog even geduld moeten hebben.
IOS 11.4 is er inmiddels al weer 3 dagen... wanneer wordt de sonos-update verwacht, met de langverwachte airplay-ondersteuning?
Reputatie 7
Badge +2
Als de Sonos nieuwsbrief in de mail verschijnt, met informatie over Airplay2, dan zal hier hopelijke ook een release datum bij beschreven staan.
Verder doet Sonos geen uitspraken voorhand omtrent nieuwe functies en producten.

Reageer