Beantwoord

Vraag m.b.t. batterij Sonos Move

  • 14 December 2020
  • 6 reacties
  • 1183 Bekeken

Beste
Sind kort ben ik trotse eigenaar van een sonos move. Ik heb twee vragen over de batterij van de move.

Ik heb op jullie site gelezen dat de sonos move in standby modus 5 dagen zou moeten meegaan. Ik heb dit nu al 3 x getest omdat de batterij telkens snel leeg was terwijl de move in standby stond. Resultaat van de 3 testen: de eerste drie dagen zakte de batterij met ongeveer 18 procent per dag. Dus op dag 3 was deze tussen de 40-50 procent. Dus allemaal zoals het hoort. Maar dan enkele uurtjes voor dag 4 als ik de batterij wou checken was de batterij telkens helemaal leeg. Dus in minder dan 1 dag zakte de batterij van 45 procent naar 0 procent. Kan het zijn dat dit een fout in het toestel betreft.

Ik heb ook gelezen dat de sonos move normaal tussen de 2 en 3 uur nodig heeft om op te laden van 0 procent naar 100 procent. Bij mij gebeurt dit echter veel sneller tussen de 30 minuten en 45 minuten. Is dit normaal? 

Ik zie uw reactie graag tegemoet 

Mvg

icon

Beste antwoord door 106rallye 25 October 2021, 08:51

Bekijk origineel

6 Reacties

Bij mij gaat de batterij ook snel leeg als ik hem op standby zet. Als ik hem 's avonds uit de oplader haal dan is de batterij 100% en vervolgens is hij 's ochtends al helemaal leeg. Dit zou toch niet mogen kunnen?

 

Iemand anders dezelfde problemen?

 

 

Bij mij staat ie eigenlijk altijd op de lader…. maar als ik ‘m los gebruik is het na een uurtje gedaan met de pret. Wij zijn dus niet de enigen met batterij-problemen. Ik zie Sonos nog niet echt met een oplossende reactie komen naar aanleiding van eerdere andere berichten…. stil blijven zitten en hopen dat het overwaait..?

Badge

Sonos roam blijkt bij nader inzien geen toestel dat je verschillende dagen zonder stopcontact kan gebruiken. Een weekend in je rugzak op een tripje in de natuur kan hij wel aan maar zijn batterij zal vlug uitgezongen zijn. Gebruik je dit toestel thuis dan heb je geen probleem omdat lader en stopcontact in de buurt zijn. Net zoals andere toestellen van Sonos steeds in stopcontact laten is de enigste optie, hierdoor beschik je steeds over een batterij capaciteit om een drietal uurtjes muziek te spelen tijdens je barbecue in de tuin… misschien iets meer. Zekerheid of dit de batterij niet gaat beschadigen hebben we nog niet, er is nog werk aan de winkel toch wat betreft het draagbare segment!

 

Reputatie 7

De Roam kan toch helemaal uit? Zie https://support.sonos.com/s/article/985?language=nl_NL

Badge

Inderdaad dat klopt, maar als je het vergeet… Het is zo’n beetje als een oplader die je altijd uit het stopcontact moet halen wegens “sluimerverbruik”, toch blijven miljoenen adapters in stopcontact. Energie beheer in de software van het toestel zou dit mogelijk moeten maken dat het toestel zichzelf uitschakelt na een bepaalde tijd geen geluid wordt gestreamd. Maar dit druist in tegen de filosofie van Sonos?:thinking:

Waar ik zekerheid over wil is dat het toestel permanent aan de oplader mag als je het thuis gebruikt zonder de batterij te beschadigen? Ik heb trouwens mijn eerste Roam al moeten laten vervangen in garantie door een nieuw toestel omdat batterij stuk was en dat toestel bleef de ganse dag aan de originele oplader van Sonos, hierdoor had ik steeds een volle batterij bij “On The Go”.

En terloops de garantie service van Sonos toestellen werkt geweldig goed!

Reputatie 7

De filosofie van Sonos is dat je een multiroom audiosysteem hebt, waarbij het logisch is dat de speakers altijd bereikbaar zijn - zelfs als je een Sonos speaker hebt die geschikt is voor bluetooth. Niet onlogisch wat mij betreft.

Meer zekerheid over de batterij als wat Sonos zelf zegt krijg je niet: 

“Het kan inderdaad geen kwaad om de Roam standaard op de oplader te plaatsen en dit zal de batterij niet beschadigen. 

Dit geldt ook voor de Sonos Move.”

Reageer