Vooringestelde configuratie complete set

• 20 May 2015
  • 6 reacties
  • 1235 Bekeken

Reputatie 1
Hoi mensen,

Sinds een half jaar trotse eigenaar van een systeempje met een Playbar (bedraad op mijn netwerk, dus geen bridge nodig) en een Sub, opgesteld bij mijn tv in het voorste gedeelte van de woonkamer. Achter in mijn woonkamer (60m2) staan nog 2x een Play3 opgesteld, als stereopaar.

Ik heb weinig problemen met het systeem en ik wil zelfs nog gaan uitbreiden. Ik wil 2x een Play5 gaan gebruiken achter in de kamer en die 2 Play3's verplaatsen naar de voorkamer, één Play3 aan elke zijde van mijn bankstel, opgesteld voor de complete surround ervaring.

Ik wil daar het volgende mee gaan doen.

TV Kijken : Hiervoor gebruik ik mijn Playbar en mijn Sub. Mijn Play3's en mijn Play5's laat ik uitstaan omdat ik geen surround nodig heb tijdens tv kijken.

Films kijken :Nu wil ik de Playbar en Sub ook gebruiken maar nu wel met de beide Play3's. De Play3's moeten uiteraard los van elkaar gekoppeld zijn voor de beste surround ervaring.

Muziek luisteren : Bij deze bezigheid wil ik dat alles meedoet. Beide Play5's in stereo, de Playbar en de Sub en de beide Play3's, ook als stereopaar (misschien is dit wel overkill en besluit ik wel om de Play3's of de Playbar niet mee te laten doen in deze opstelling maar dat maakt voor dit voorbeeld even niet uit).

Nou komt mijn vraag. Ik ben al een paar keer aan het snuffelen geweest, zowel in de app als online en in de forums, maar verder als een naam geven voor een speaker kom ik niet. In de praktijk is dit Play3-1 word bv woonkamer en Play3-2 word keuken. Ik zeg maar wat. Maar wat ik dus wil is er bv een naam "Muziek" aanhangen en dat het systeem dan herkend welke speakers hij allemaal aan moet zetten en dan het liefst ook nog welke hij stereo moet maken en hoe het volume per speaker vooringesteld moet staan.

Is dit mogelijk of wil ik nu echt te veel?

Ik snap natuurlijk dat ik alles aan elkaar kan koppelen en uit kan schakelen maar het is nogal omslachtig om dit elke keer te moeten uitvoeren. Ik ervaar dit nu al als een groot nadeel en helemaal als er straks nog wat meer bij komt te staan.

Maar misschien kan het wel. Elk advies is welkom

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 2
als je surround wil met de play 3 moet je ze bij de tv kamer koppelen dmv van de app net zoals je dat met de sub doet. Hierdoor worden ze altijd als surround ingesteld.
Anders moet je steeds de play 3 uit de surround halen en weer toevoegen. Dus het even makkelijk in en uit de surround mode halen gaat niet anders, zover ik het weet. Of steeds de stekker van de play 3 uit het stopcontact halen, als je ze niet wilt gebruiken.
Reputatie 2
Het is niet zo zinvol, zoals je het voorstelt, de praktijk is namelijk veel simpeler:

Als je 1 setje maakt van je playbar met sub en twee play3, heb je surroundgeluid bij tv kijken of film, en muziek in stereo. Het systeem schakelt automatisch voor je tussen die twee (kun je instellen). Als je perse geen surroundgeluid zou willen (heb je daar last van bij tv kijken??), kun je in je app gewoon surroundgeluid uitzetten, net zoals je ook de sub kunt uitzetten.

Ikzelf zet het surroundgeluid nooit uit want ook bij een uitzending waarbij het NVT is, zit het je echt niet in de weg.
Reputatie 1
Dank voor jullie reacties.

Olivier1 > Dat surround je niet altijd in de weg zit daarover verschillen we van mening dan.

Maar goed je hebt wel gelijk wat betreft het uitschakelen van het surroundgeluid. Dat je dat heel simpel aan en uit kon vinken wist ik niet. En dan maakt het natuurlijk heel simpel want dat is maar 1 kleine handeling.
Daarmee is mijn vraag wat betreft tv en films kijken eigenlijk al opgelost.

Alleen ik kan je niet echt volgen wat betreft muziek luisteren. Als ik mijn Play3's op surround heb staan en ik zet muziek op dan blijven ze gewoon op surround staan.

Waar kan ik instellen dat het systeem automatisch overschakelt naar stereopaar bij muziek dan?
Reputatie 5
Badge +3
Bij instellingen=>surround speakers.
Hier kun je de surround speakers instellen op volledig zodat ze volledig fungeren als stereo paar als er omgeschakeld wordt naar audio muziek.
Advies voor jou is de instelling "volledig".
Reputatie 1
Dankje Langbeest. Die optie had ik inderdaad al ooit zien staan. Het was me echter niet duidelijk dat dit hiervoor was.

Het werkt goed nu, en alles met een paar simpele handelingen. Bedankt voor de reacties.
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan :):)