Volume regelen via volume knoppen voor gehele groep?

  • 29 January 2015
  • 13 reacties
  • 3176 Bekeken

Even een vraagje, ik heb een play 1 en 5 in 1 groep zitten. Als ik fysiek op de volume knop van de play 1 druk gaat alleen de play 1 harder/zachter.... Kan dit niet anders?

Ik wil op de play 1 of 5 gewoon gelijk het groep volume aanpassen via de fysieke knop, is dit nog in te stellen??

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Dat kan eigenlijk niet!

Een play 5 kun je alleen aan een andere play5 koppelen als groep en voor de play1 geldt dat ook.

Als je dus 1 play 5 hebt en 1 play1, zijn dat twee groepen of zones. Je kunt er wel gezalfde muziek op spelen en in 1x al het volume aanpassen, maar ook per groep..
Ik heb nu de play 5 en play 1 in 1 groep zitten, dat kan dus wel. Volume via app geldt wel voor beiden tegelijk. Maar de fysieke knop zet geluid zachter van het apparaat waarop je het doet.

Wat is gezalfde muziek?
Reputatie 2
Gezalfde = de zelfde (denk ik)
Denk ik ook
Heb het nog even bij mezelf nagekeken.

Wat ik eerder bedoelde had betrekking op 1 kamer, niet op 1 groep. Dus daar was ff sprake van spraakverwarring aan mijn kant.

Maar goed, als ik de ene kamer met een andere kamer in 1 groep zet, en ik druk op pauze op willekeurig welke player, dan gaat de hele groep op pauze. Maar harder en zachter gaat inderdaad allen per kamer, niet per groep.
Helemaal Eens Gaitje. Ik zou graag ook met de fysieke volume knoppen op de play x het volume van de hele groep bedienen. Net zoals de pauze knop. Alsof je in de app de overall volumeknop bedient die dan in verhouding de spelers in de groep harder en zachter doet. Je zou dit prima als optie kunnen toevoegen bij in het kamers groeperen scherm.
Vreemd dit werkte wel in het begin, kan dit nog geregeld worden, het is toch vreemd dat volume niet op de groep werkt?
Met volume regelen bedoel ik natuurlijk oude player
Reputatie 4
Badge +3
Om even duidelijkheid hierover te scheppen:
Een Sonos speaker welke in een groep staat met een andere Sonos speaker heeft nooit de mogelijkheid gehad om de gehele groep qua volume aan te passen. De volume knoppen op de speaker zelf regelen alleen het volume voor die desbetreffende speaker. Als je een stereopaar hebt tussen twee spelers, dan is de situatie anders, maar dan betreft dit wel 2x dezelfde speaker.

Dat de play/pause knop wel op de groep van toepassing is, terwijl de volumeknoppen die 1cm verder zitten dat niet zijn, is vanuit gebruikersperspectief niet intuïtief. Het volume van een groep kunnen bedienen lijkt me een functionaliteit welke softwarematig ondersteund zou kunnen worden als optionele instelling.

In ons scenario zitten we op de bank met een Play:1 binnen handbereik, maar zonder telefoon voor een controller. De Play:1 is een groep met de Play:5 die onder de televisie staat, waarbij de Play:5 via audio-kabel automatisch naar de tv-audio schakelt wanneer deze aangaat. Als de input vd tv te hard staat is het vervolgens chaos, dan lukt het niet om via de Play:1 het geluid vd hele groep zachter te zetten. 

Reputatie 7
Badge +2

Dat de play/pause knop wel op de groep van toepassing is, terwijl de volumeknoppen die 1cm verder zitten dat niet zijn, is vanuit gebruikersperspectief niet intuïtief. Het volume van een groep kunnen bedienen lijkt me een functionaliteit welke softwarematig ondersteund zou kunnen worden als optionele instelling.

In ons scenario zitten we op de bank met een Play:1 binnen handbereik, maar zonder telefoon voor een controller. De Play:1 is een groep met de Play:5 die onder de televisie staat, waarbij de Play:5 via audio-kabel automatisch naar de tv-audio schakelt wanneer deze aangaat. Als de input vd tv te hard staat is het vervolgens chaos, dan lukt het niet om via de Play:1 het geluid vd hele groep zachter te zetten. 

Ondanks dat dit niet altijd het geval is, is het principe dat elke speaker zijn eigen kamer-naam krijgt, en in de meeste gevallen dus in een andere kamer geplaatst worden.

Dat in de ene kamer het volume lager moet staan, wil niet zeggen dat familie in een andere kamer ook wil dat het volume lager komt te staan.

Begrijp dat in jou situatie de wens dus anders is, maar voor nu is dit wel hoe het systeem werkt.

Zal het als feature request markeren, maar een garantie op dat je huidige wens in het systeem verschijnt kan ik helaas niet geven.

Reputatie 1
Badge

Ik vraag me ook af wanneer deze instelling er zou kunnen komen. 
 

ik heb mijn installatie al 3 jaar en vanaf dag 1 heeft mij dit gestoord.

Ik heb zelf de standaardopstelling met 2 sonos one’s surround, playbar en sub en nog enkele losse sonos ones.

Vanaf de initiele setup werd snel duidelijk dat de surround one’s beter in een aparte groep konden staan zodat ik dit bij muziek of gelegenheden kon loskoppelen van de playbar (audio is niet echt aangenaam met gasten in de living als achtergrond).

echter bij tv kijken (70%vd tijd) staan ze in combo met de playbar en bedient de afstandbediening enkel de bar.. waarom? Surround sync opmerking hierboven werkt prima is geen argument want kan je zelfs vertragen of versnellen.
Nu al een 3 jaar lang om de zoveel tijd app open doen om de surround harder te zetten.. pfft..rare user experience of als ze in combo staan met andere en ik passeer een sonos one box kan ik niet de hele groep luider zetten.

Enorm lastig dat deze optie al die jaren er maar niet van komt, geef de gebruiker toch de keuze? Ik vermoed ook dat het draagvlak groter is als ik wat google kom ik zelfde vragen op andere topics tegen en dat veel mensen (zoals ik) er niet op reageerden in afwachting van die banale update.

ik wil nog wat 5’s bijkopen op strategische plaatsen maar hierdoor twijfel ik nog steeds serieus.

 

korte versie:

Dus als je deze optie ook wil. Reageer kort met +1, registreren vraagt niet veel tijd en dan komt dit er sneller van en kan je ten volle van je sonos installatie genieten!

 

Dank!

+1