Beantwoord

Volume per speaker instellen

• 11 september 2019
  • 11 reacties
  • 855 Bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik een Sonos beam bij mij in huis gecombineerd met 2 Symfonisk speakers.
Deze heb ik inmiddels allemaal met elkaar gekoppeld.

Helaas is het door de vorm van onze woonkamer niet mogelijk om de de 2 Symfonisk speakers op gelijke hoogte en afstand van elkaar te plaatsen. Dit betekent dat de rechter speaker dichtbij de bank staat, terwijl de andere speaker op zo'n 3 meter van de bank staat. Hierdoor blijft geluid dat vanuit de linkerspeaker komt wat minder goed hoorbaar.

Ik vraag me af of het mogelijk is om het volume van de linker speaker wat te verhogen t.o.v. de gehele surroundset?

PS. Ik ben nieuwd in de wereld van Sonos/geluid, wellicht dat ik het probleem niet goed onder woorden breng😅
icon

Beste antwoord door Damon77 11 september 2019, 15:19

Dit is tot op zekere hoogte wel mogelijk, als je ze trueplayt zou dit automatisch opgevangen moeten worden, het meet de afstand van de speakers tot je zitplek. Als ze niet getrueplayt zijn kun je in de kamerinstellingen per surroundspeaker aangeven op welke afstand ze ongeveer van je af staan.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Spijtig genoeg is dit niet mogelijk. Ik zit met hetzelfde probleem.
Reputatie 3
Badge +2
Dit is tot op zekere hoogte wel mogelijk, als je ze trueplayt zou dit automatisch opgevangen moeten worden, het meet de afstand van de speakers tot je zitplek. Als ze niet getrueplayt zijn kun je in de kamerinstellingen per surroundspeaker aangeven op welke afstand ze ongeveer van je af staan.
Reputatie 5
Badge +3
Heb ik gedaan maar het resultaat is niet bevredigend, de rechterzijde mocht luider zijn. Nauwelijks hoorbaar als ik film kijk. Nu zit ik eigenlijk met 4.1 als je zo bekijkt.
De Rechter achter speaker staat er nu maar bij als sieraad , speelt wel maar zo goed als niet hoorbaar omdat de linker in mijn oor zit te dreunen 😁. Afzonderlijk volume kunnen instellen op de achterspeakers zou een verademing zijn in mijn situatie.
Waar kan ik dan aangeven hoe ver ze van mij staan? Lukt niet denk ik bij een 5.1 opstelling, ofwel heb ik iets over het hoofd gezien.
Trueplay vangt het helaas niet volledig op. Het De afstanden onderling instellen ben ik tot dusver ook niet tegengekomen. Zou ook graag weten waar dat ingesteld kan worden?
Reputatie 4
Badge +3
Het is wel mogelijk de linker speaker harder te zetten dan de rechter in een surroundopstelling. De manier om dit te doen is als volgt: Ga in de app naar Instellingen > Systeem > kies je Playbar/Playbase/Beam kamer waar de Symfonisk in surround aan toegevoegd zijn.
Kies dan voor Audio van Surround > Balans van de surroundspeakers. Hier kan je aangeven dat de linkerspeaker veel verder staat dan de rechter. Kies bijvoorbeeld voor de linker "meer dan 3m" en voor de rechter "minder dan 0.6m"
Reputatie 5
Badge +3
Deze functie staat er wel maar is hier ontoereikend.
Voor mij geldt hetzelfde, kan er niet op klikken...

Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad, same here.
Denk dat dit niet lukt in een surround opstelling.
Dan zou de optie niet weergegeven moeten worden toch?😅
Hopelijk krijgen we verdere toelichting..
Reputatie 2
Badge +2
Trueplay uitschakelenπŸ˜‰
Reputatie 5
Badge +3
Met Trueplay ingeschakeld en dan nog zelf wat bij kunnen regelen zou ideaal zijn, en dan met een β€˜slider’, niet met enkel 3 keuzes met wat afstanden. Deze verschillen zijn bijna niet merkbaar hier in de woonkamer.
Ahja, we laten het maar zo πŸ™‚

Reageer