Vraag

Vervangen Connect door Play 5

• 1 januari 2017
  • 10 reacties
  • 155 Bekeken

Ik heb nu Bridge, Connect en Play 1. Mijn Bose-satellietboxjes zijn aangesloten op een versterker, samen met Sony-CDspeler. Versterker is vervolgens aangesloten op de connect. Ik wil de boxjes, versterker en connect vervangen door play-5 waar ik dan rechtstreeks de Cd-speler op aan sluit. Ik ben geen techneut, daarom de vraag: werkt alles dan? Kan ik de Cd dan ook op de play 1 luisteren? Fijn als iemand antwoordt!

10 Reacties

Reputatie 3
Ja hoor, je hebt wel een RCA-Y kabel nodig, dus die tulpstekkers omzet naar 1 enkele audio kabel.

Op die manier kan je de CD speler koppelen aan de Play 5 en streamen waar je wilt, hetzij op de Play 5 zelf en/of op de Play 1.
Dank je voor je antwoord, Elly Crusader! Inmiddels heb ik na lezen op internet nog een nieuwe vraag.... Mijn Sonos-systeem is al een aantal jaren oud en er zit ook een bridge bij, aangesloten op de router. Kan ik die bridge nu er ook uit halen en de play 1 en play 5 via een thuisnetwerk koppelen? Mijn Imac is via ethernetkabel verbonden met de router (Ziggo). Wederom mijn dank!
Reputatie 3
Als je't niet erg vindt om je Play 1 of Play 5 kort naast de router te zetten kan dat wel. Koppel dan eerst de Play 1 of Play 5 aan het netwerk, haal de Bridge weg, en kijk of het stabiel blijft draaien.
Dank je wel; ik ga het proberen. ben een stuk wijzer geworden.
Reputatie 3
Top, beste wensen voor het nieuwe jaar! 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Mijn Sonos-systeem is al een aantal jaren oud en er zit ook een bridge bij, aangesloten op de router. Kan ik die bridge nu er ook uit halen en de play 1 en play 5 via een thuisnetwerk koppelen?
Ongeacht de leeftijd van je systeem: als de Bridge functioneert is er geen reden om hem uit het systeem te halen. Via de Bridge heb je Sonosnet en dat is te prefereren boven verbinden via je wifi-netwerk.
Bedankt voor de aanvulling; maar ik heb alleen apple-apparatuur en geen Androidapparaat. Ik dacht dat Sonosnet alleen voor Android is.
Reputatie 6
Badge +2
Ik dacht dat Sonosnet alleen voor Android is.
Nee, is voor elke situatie en elk besturingssysteem het beste.
OK, dank je wel voor deze aanvulling!
Reputatie 3
Uiteraard is een bedraade verbinding altijd beter (ongeacht iOS/Android, hoewel Android rechtstreeks met Sonosnet kan verbinden).

Maar het maakt niet uit of het een Bridge is die aan de router hangt, of een Play 1 of Play 5, zolang alle producten maar in bereik zitten en goed werken. Idd is er geen reden om de Bridge weg te doen, maar als het moet kan het wel.

Reageer