Verbetering netsnoer

  • 16 December 2020
  • 15 reacties
  • 639 Bekeken

Badge +1

Goedendag , mij is verteld  dat als ik een beter netsnoer voor een play 5 koop ,bv een audio quest z3 dat het geluid warmer en breder wordt . Heeft iemand hier ervaring mee? Groet, Hansie


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 1
Badge

Dat werkt alleen als je ook in sprookjes, Sinterklaas en de Kerstman geloofd.

Een netsnoer heeft 0,0 invloed op het geluid van je speaker.

Reputatie 7

Ik zou vooral mijn eigen oren vertrouwen. Probeer het eens, zou ik zeggen. En ik hoor graag of je verschil hoort.

 

Overigens heb ik de ervaring dat ik wel verschil hoorde nadat ik een de standaard coaxiale kabel van mijn DVD-speler had vervangen door een Oehlbach. Daarom mijn oproep: vertrouw wat je hoort.

Badge +1

Oké bedankt voor jullie reactie , hifi . Nl. Daar kreeg ik de mail van . 5 tips om een beter geluid uit je five te halen .  En het ging om een duurdere stroomkabel van audioquest. Z3 als je het moet geloven ging er een kastje open en het geluid werd geweldig . Als alles weer open is ga ik een keer naar zo zaak om te luisteren je weet maar nooit . Zo kabel kost wel voor een meter 200 euro . In ieder geval bedankt 

Reputatie 1
Badge

De kabels van het complete elektriciteitsnet in je huis zijn simpele koperkabels die 1 à 2 cent per meter kosten. Daarvoor zit honderden meters aan eenvoudige kabel van je huis tot aan het dichtstbijzijnde distributiepunt. Verwacht je echt dat het tussenvoegen van een netsnoer van 200 euro per meter invloed kan hebben op wat aan netvoeding op je speaker binnenkomt en daarmee op het uiteindelijke geluid van je speaker? En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van de kabel die binnenin de speaker gebruikt wordt.

Trap toch asjeblieft niet in die onzin van die fabrikanten van “audiofiele” kabels.
 

Badge +1

Nou dat is duidelijk , kan me dat ook niet voorstellen maar ze brengen het wel leuk . Maar zijn er dan mensen die wel die dure kabels nodig hebben . Ik zie prijzen voorbij komen  en die zullen toch mensen kopen .

Hoi @Hansrolklaver ,

Ik heb alle kabels origineel van Sonos.
Prima geluid.
Het is net als @Marc_50 schrijft, als mensen er in geloven.
Dan moet je produceren verkopen en winst maken zou ik denken.

Ik denk dat als je in het duurste segment gaat zitten op HIFI gebied  wat versterkers en speakers betreft.
Dan zou het eventueel verschil kunnen maken.
Als je dat kunt kopen dan maakt 200 euro voor een meter kabel ook niet zo veel meer uit.

Badge +1

Nou volgens mij hebben jullie helemaal gelijk . Laat het weten als ik in zo zaak ben geweest  en Sonos  play5 heb geluisterd met zo dure kabel

Reputatie 5
Badge +3

Kun je mij de precieze link geven waarin dit wordt beweerd??

 

Reputatie 1
Badge

Blijkbaar komt die info van een mailing van hifi.nl

 

Als je op die site kijkt kom je dit soort columns tegen over netsnoeren:

https://hifi.nl/artikel/29540/Achtergrond-de-werking-van-power-cables.html

 

Allemaal pseudo-wetenschap die helemaal nergens op slaat en tot doel heeft om kabels te verkopen waar ze 200 euro voor vragen maar die niks beter zijn dan een kabeltje van de Action.

 

Reputatie 5
Badge +3

Daarom zou ik graag de precieze link en onderbouwing willen hebben :grin:
In mijn dagelijks leven is één van mijn specialiteiten EMC berekeningen…..als ik iets heb gemist in mijn opleiding wil ik dat graag weten van HiFi.nl  :joy:
Waarschijnlijk was ik die dag ziek….

 

Badge +1

https://hifi.nl/artikel/29507/Review-Sonos-Five-derde-generatie.html

Badge +1

Dat is niet de goede ga het nog een keer proberen

Badge +1

https://hifi.nl/amp/artikel/29580/5-tips-om-het-beste-uit-je-Sonos-Five-te-halen.html

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb echt nog nooit zo een onzin gelezen….eigenlijk is het strafbaar… :-)
Een netsnoer kan storing veroorzaken, heeft meestal met een slechte aarding te maken, maar je kunt niet het geluid verbeteren doormiddel van een netsnoer.

Sonos producten zijn dubbel geïsoleerd dus ook aardingsproblemen zijn er niet.

Reputatie 1
Badge

Dit is overduidelijk geen onafhankelijke review site. Het enige doel van de “reviews” is om hun producten aan de man te brengen.