Vraag

Veel technologie / Weinig muziek

• 7 februari 2020
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

Ik heb verschillende Sonos producten en jaren plezier gehad. 

Laatste jaar echter niets dan problemen, muziek verdwijnt, toestellen verdwijnen enz.

Sinds gister zijn 4 van de 6 ruimtes verdwenen en het systeem vindt ze zelfs niet meer na een reset.

Nog even en de hele nest vliegt eruit, jammer voor de investering.

Ik heb geen locatievoorziening, google assist of whatever nodig.

Ik wil heel simpel een multi-room systeem met zuivere muziek, daarvoor heb ik indertijd de keuze ngemaakt.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Tja. Is dit een mededeling of een vraag? Als je graag een oplossing wilt zul je toch echt meer moeten vermelden over je probleem. Hoe is je Sonos aangesloten (bedraad, eigen wifi, via een Boost of een Bridge). Is er een jaar geleden iets veranderd aan je netwerk? Hebben je buren sterkere wifi gekregen? Nieuwe internetprovider?

Gezien je mate van ergernis zou ik zeggen: maak eens een diagnose (nummer even opschrijven) en bel met Sonos…..

Beste,

dit is zowel een mededeling als een vraag.

Sonos was aangesloten met Bridge, toen problemen (iets meer dan jaar geleden) gestart zijn ben heb ik maar een Boost aangeschaft.

Nadien geïnvesteerd in betere Wifi, nu staat er een Orbi met 3 sattelieten.

Maar steeds problemen, als ik het netwerk overzicht bekijk via poort 1400 staan apparaten welke dicht bij boost bevinden in Oranje, andere groen.

Geregeld vallen ruimtes weg, gister weer. Nu ben ik 4 ruimtes kwijt.

Dit heeft jaren zorgeloos gewerkt.

mvg

ivo

Reputatie 5
Badge +3

Zeker met een Boost zou het nu goed moeten zijn - bij mij werkt dat goed (Boost, Beam met Sub en twee One's, een losse One en een Symfonisk). Ik herhaal dan mijn advies om na een diagnose eens met Sonos te bellen.

Reputatie 3
Badge +2

Hey Ivo,

Ik zie dat je oktober 2019 een diagnose had verzonden, deze heb ik even bekeken en het probleem was vrij gemakkelijk te zien.

Hierin zie ik een Ubiquiti- en een Fujitsu router, mocht er sindsdien niets veranderd zijn aan je netwerk dan heb je hier een dubbele DHCP-server waarin 2 apparaten de IP-adressen uit delen.

Ik zou je inderdaad even willen aanraden om hierover telefonisch contact met ons op te nemen, dan kunnen we je vaak veel sneller helpen.

Reageer