Upgrade/update Arc naar DTS

  • 18 September 2021
  • 12 reacties
  • 622 Bekeken

Goedemorgen,

Ik lees dat de nieuwe Beam uitkomt en deze ook DTS gaat ondersteunen!

Ook lees ik dat de Arc daar ook een update van krijgt!?

Is dat waar en klopt dat en wanneer en hoe gaat plaats vinden?

Bvd

Remco


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7

Als je over de meest recente software beschikt.

Klopt inderdaad.

Ook de eerste generatie Beam zal ondersteuning voor DTS krijgen en de planning is oktober. 

Zie ook https://tweakers.net/nieuws/186856/sonos-onthult-nieuwe-beam-soundbar-met-dts-ondersteuning.html voor wat meer info, ofwel waar ik deze info vandaan heb. 

Reputatie 7

Ik zie enkel “later dit jaar” staan. Logisch zou dan wel oktober zijn (met de introductie van de Beam Gen 2), maar zo duidelijk is dat niet.

Hoe kan ik zien dat ik de dts update op mijn arc heb gehad?

inmiddels update gehad!

Ja we hebben DTS !!!

We kunnen er nog weinig mee, waarom niet alle formaten van het DTS !? zoals DTS-HD ect.

Jammer dit!

Reputatie 7
Badge +3

Is er enig hoorbaar verschil dan? 

Reputatie 7

Wat gebeurt er als je op je Beam één van die andere formaten afspeelt? Wordt het dan weer gewoon PCM, of normale DTS?

Erooij,

Dts is beter dan Dolby Digital!

Feit gaat nu niet over wat beter is of je een verschil hoort!

Het gaat erom als ik nu een film met DTS-Hd / DTS X afspeel geen geluid hoor uit mijn Arc.Omdat hij dit niet ondersteunt!? Dus kan er niks mee!!

Atmos staat gelijk aan DTS X tis zeg maar van een ander merk, dus zeker wel hoorbaar verschil!

106rally,

Ja alles wordt dan PCM dan uitgezonden.

Reputatie 7
Badge +3

@RemcoN. Dan decoder je de films toch naar een wel afspeelbare instelling. Echt al die verschillende “geluidskwaliteiten” ….. in mijn optiek een leuke commerciële truc om maar weer het nieuwste van het nieuwste te kunnen verkopen. Op de meest gangbare apparatuur en kameropstellingen zal je echt geen verschil horen. Met de nadruk op horen, je hebt echt goede apparatuur nodig om dit te ervaren en hoe goed Sonos ook klinkt, het hoorbare verschil is minimaal ook bij DTS-x met een “neppe” Atmosspeaker. Ik zeg neppe omdat ook dit bereikt wordt met kaatsend geluid, waarbij dan je kamer weer optimaal moet zijn. Echt niet zoal in de bioscoop.
Het is/wordt allemaal zwaar overtrokken en wij werken er allemaal aan mee. Hoe mooi was HD tv niet, nee nu moet het 4K of zelfs 8K te zijn. Mooier dan mooi is echt onzin.

 

Reputatie 7

In principe gaat het er natuurlijk wel om of je verschil hoort. Aan een statement als “Dts is beter dan Dolby Digital!” heb je dan niet veel, maar jij kunt dat vinden. Zelfs experts zijn het hier niet over eens (zie bijvoorbeeld https://www.whathifi.com/advice/dts-vs-dolby-digital-whats-the-difference). Bij een Arc kan ik het mij voorstellen dat je ook graag de hoogtekanalen hebt, ook al zijn hetgeen “echte”. Bij een Beam, ook als is het een Gen 2 lijkt me dit minder verschil maken. Sonos heeft gedaan wat men beloofd heeft. Als je echt prijs stelt op DTS, dien je de niet standaard DTS-formaten door je speler te laten downsamplen - je TV maakt er zoals gebleken is PCM van.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat schrijft Sonos ook op zijn eigen site. Hoe: via een software update en wanneer: daar worden nooit uitspraken over gedaan door Sonos. Ergens dit najaar.