Vraag

Uitval Sonos Connect

  • 15 November 2020
  • 0 reacties
  • 134 Bekeken

Ik heb sinds april 2019 een Sonos connect, die tot 3 maanden geleden probleemloos ervoor zorgde dat ik Spotify en radiostations van Sonos Radio op mijn analoge hifi-installatie kon laten horen. Sinds 3 maanden valt de connect box steeds vaker uit. In het begin was dat 1x per uur, maar nu is het 1x per 5 minuten. Het witte lampje van de connect box knippert dan en de S2 app op mijn Iphone kan dan geen verbinding meer maken met de connect box. Die storing duurt dan ongeveer 1 minuut en dan herstelt de connect box zich weer en kan de S2 app weer verbinding maken en dit herhaalt zich dan elke 5 minuten. Als ik de connect box reset en via de S2 app de connect box opnieuw configureer, dan werkt de connect box circa 1 uur zonder onderbreking en dan begint het uitvallen weer met de frequentie zoals hierboven beschreven. 

Er zijn geen veranderingen geweest in mijn LAN: de connect box is met een vaste aansluiting op mijn netwerk aangesloten. Mijn internet aansluiting is via glasvezel 500 Mbit (Breedband Helmond). Buiten de connectbox heb ik geen andere Sonos apparatuur.

Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.