Beantwoord

tweede hands sonos connect kopen

• 9 mei 2020
  • 7 reacties
  • 208 Bekeken

hallo, wil een tweede hands connect gaan kopen maar hoe weet ik dat deze niet reeds gebruikt is in een upgrade programma? 

Als ik deze toevoeg in mijn systeem krijg ik dan in de toekomst ook 30% korting indien ik toch ga upgraden? Is die deal overdraagbaar of 1 malig op serienr op een bepaalde tijd?

ik begrijp dat de connect wel blijft werken op S1 systeem. Wat ik nu nog geheel heb met een oudere play 5.

icon

Beste antwoord door Mark W 21 mei 2020, 10:34

Hey Peter,

Ik heb het gesprek even nagelezen die je met mijn collega heb gehad, zou je me kunnen vertellen wat hier niet duidelijk aan was?

Trade-up is niet gebonden aan een account maar aan het toestel zelf, dus op het moment dat je hiervan gebruik wilt maken kan dat, zolang je op dat moment maar de eigenaar bent van het apparaat.

Nadat hiervan gebruikt is gemaakt is het helaas niet meer mogelijk om dit opnieuw te doen, we kunnen je natuurlijk wel vertellen of dit al gebeurt is met het toestel.

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Je kunt aan het label zien of je te maken hebt met een 'legacy’of 'modern' Connect. Ik zou altijd even een screenshot van het label met serienummer opvragen om te kijken waar je mee te maken hebt. Ik las gisteren een goede tip van 106rallye om ook een screenshot van het apparaat binnen account/systeem op te vragen, daar staat of het een legacy of modern product is. Voor mij zou dat wel bepalend zijn voor de prijs die ik zou willen betalen.

Bij Gen1 blijft het een gok of die al een trade up heeft gehad of zelfs al bricked is. Lijkt me een kwestie van vertrouwen in de verkopende partij, ik zou dat gewoon vragen. Daarnaast is het de vraag hoe lang het trade up programma nog duurt.

Het is een legacy product. Dat weet ik. Of deze onderdeel is geweest van trade up moet in principe niets uitmaken want hij doet het. Dus is niet bricked. En het huidige trade up programma doet niet meer aan bricken. Vraag is alleen of het tradeup programma ook overdraagbaar is? Ik plaats de connect met dat sernr. In mijn systeem. Wordt dat dan een legacy product ready voor trade up?

Reputatie 4
Badge +3

Ok, dat is dan duidelijk. Ik zou het niet anders dan logisch vinden dat jij dan ook de trade up mag doen onder de aanname dat die niet al eerder is gedaan; ik neem aan dat trade up gekoppeld is aan het apparaat en niet aan de eigenaar. Dan zou het dus alleen een probleem kunnen zijn als de vorige eigenaar de trade up al heeft gedaan. Ik ben niet zeker; wellicht is het het best om de vraag even bij Sonos zelf neer te leggen.

Zal ze morgen eens bellen

Reputatie 4
Badge +3

Ben wel benieuwd naar de uitkomst dus hoor het graag.

Nou niet veel wijzer geworden, Sonos wil niet teveel zeggen over het trade-up programma. De connect doet het en zij geven aan de werken komende tijd te garanderen (zolang als ze kunnen) S1 producten krijgen wel beveiligingsupdates maar niets verder. Of het product in een trade-up gebruikt is willen ze niet zeggen, als je het toevoegd krijg je geen trade-up mogelijkheid. Dus ergens is dit geregistreerd. Sonos wilde niet zeggen of dat op ser. nr. is en of het eenmalig is geweets op basis wat je toen in je systeem had staan, op een bepaald epeildatum. Dus al met al geen idee. maar het werkt. 

Reputatie 4
Badge +2

Hey Peter,

Ik heb het gesprek even nagelezen die je met mijn collega heb gehad, zou je me kunnen vertellen wat hier niet duidelijk aan was?

Trade-up is niet gebonden aan een account maar aan het toestel zelf, dus op het moment dat je hiervan gebruik wilt maken kan dat, zolang je op dat moment maar de eigenaar bent van het apparaat.

Nadat hiervan gebruikt is gemaakt is het helaas niet meer mogelijk om dit opnieuw te doen, we kunnen je natuurlijk wel vertellen of dit al gebeurt is met het toestel.

Reageer