Beantwoord

tweede Amp of 1x Port

  • 27 September 2022
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb uitgebreid gezocht naar een antwoord op mijn “probleem” maar kan het niet scherp krijgen:

Nu: woonkamer. Beam, Sub, Amp en 2 oude, analoge speakers + CD speler.

Straks: analoge speakers naar de sudeerkamer en 2x Five in de woonkamer.

Analoge speakers naar studeerkamer , CD speler blijft in woonkamer.

Kan ik nu de Amp mee verhuizen naar de studeerkamer voor de analoge speakers en de CD speler in de woonkamer aansluiten op een Port of moet in de woonkamer een 2e Amp voor de Cd speler komen?

dank,

 

Rob

icon

Beste antwoord door 106rallye 27 September 2022, 20:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

De Amp heb je alleen nodig als je een versterker nodig hebt, voor passieve speakers dus.  Volgens je eigen opgave heb je die niet meer in de woonkamer na je move. Dan is een Port genoeg. Een Port is eigenlijk een Amp zonder versterker en HDMI…..

De Five’s hebben ook een analoge ingang, maar die gaat uit als je ze als surrounds gebruikt, mocht dat niet zo zijn (je zegt het niet letterlijk) dan kun je de CD-speler ook aansluiten op een ingang van de Five.

Als surrounds combinatie met de Beam worden de Five’s meestal als overkill gezien. Wat wil je ermee?

106rallye, dank voor jouw reactie.
De Five’s vervangen erg grote speakers die dienen om muziek af te soelen.

TV surround is een marginale bijzaak…

Reputatie 7

Dan zou je kunnen overwegen om de Five's niet als surround te gebruiken en de CD-speler aan kunnen sluiten op de analoge ingang van één van de Five's. Dan heb  je geen Port nodig. 

Dank 106rallye, duidelijk verhaal! Ik ben er uit.