Vraag

Trade-Up: hoelang blijft de 30% korting geldig?

  • 21 January 2020
  • 13 reacties
  • 1385 Bekeken

Ik heb 3 “oude” connects die straks geen updates meer krijgen en daarmee verhinderen dat de rest dat ook krijgt. Duidelijk, maar ik wil voorlopig slechts 2 connects vervangen door een ports. Wellicht in de toekomst komt daar dan een derde port bij of wordt het toch een Amp. Maar hoelang blijft de 30% korting die SONOS opstuurt, geldig?

Arjan


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

30% korting vind ik een lachertje en een belediging voor de trouwe gebruikers van Sonos (zie ook de reacties op het Engelstalige forum).

Maar los daarvan: de upgrade-aanbieding voor vervanging van de Bridge was (slechts) een dikke 4 maanden geldig. Toen stuurde Sonos eind augustus 2019 een mail waarin o.a. stond:

“We raden een upgrade naar Boost aan om je luisterbeleving te verbeteren met betere connectiviteit en minder uitval.”

en 

“We willen dat je de best mogelijke ervaring hebt met je Sonos-systeem, en daarom hebben we een tijdelijke upgrade-aanbieding: Bespaar 30% op Boost”

en

De activeringscode is geldig tot 31 december 2019. De code is eenmalig te gebruiken en geldt alleen bij aankoop van één Boost op sonos.com. De code is niet van toepassing op de aanschaf van andere producten.”

 

Ik mag hopen en verwachten dat de huidig aangeboden korting fors omhoog gaat en zeer lang geldig blijft. (Als Sonos tenminste een groot deel van haar klanten wil behouden...)

Reputatie 1
Badge

De trade up is inderdaad één grote commerciële stunt.

Technisch moet het best mogelijk zijn om de oude apparatuur te laten samenwerken met nieuwe alleen dan bijvoorbeeld met enige beperkingen. De audio stream van een nieuw met meer functies naar oud apparaat veranderd niet. En zolang ik de input van de AMP maar kan gebruiken zou het voor mij prima zijn.

Daarbij was de Amp gen1 in 499,- in 2015 en nu na nog geen 5 jaar is het nieuwe model 699 euro en hiermee een stuk duurder dus met de 30% korting ben ik weer 489 euro kwijt. Snap ik wel dat je een betere hebt maar als je een normale versterker zou kopen dan koop je ook niet elke 5 jaar een betere. 

Daarbij sta je met je rug tegen de muur en moet je eigenlijk wel betalen, koop je geen nieuwe dan kan je de rest niet updaten en mogelijk gevolg dat je over enkele maanden niets meer kunt afspelen en dan alsnog een nieuwe moet kopen tegen de normale winkelprijs.

Geldt ook voor de nieuwe play 5 deze is met korting ook ongeveer gelijk aan de oude welke destijds 400 kostte. 

@sonos kunnen jullie iets roepen over de Play1 hoe lang deze nog mee gaat? Want als jullie net als Apple elk jaar een model laten afvallen en binnen 4 jaar alles nog een keer aan het kopen ben kan ik beter kijken naar een alternatief merk kijken want er is veel concurrentie inmiddels. 
Willen jullie hier een eerlijk en duidelijk antwoord op geven?

Groet
Gert Jan

 

Reputatie 1
Badge

Krijg net een reclame van mediamarkt dat er btw vrij actie is ook op sonos

En wat schetst mijn verbazing de oude amp en connect worden gewoon nog verkocht. Je zou er nu een kopen dan heb je best een probleem. Raar dat Sonos de oude voorraad niet per direct terughaalt of dit soort ketens even informeert

 

 

Reputatie 7

@gjburg Even goed lezen: als je Connect van na 2015 is heb je geen probleem.

”Vanaf mei worden de volgende producten aangemerkt als legacy-producten en ontvangen ze geen software-updates of nieuwe functies meer: onze originele Zone Players, Connect en Connect: Amp (gelanceerd in 2006; inclusief versies verkocht tot 2015), eerste generatie Play: 5 (gelanceerd 2009), CR200 (gelanceerd 2009) en Bridge (gelanceerd 2007).”

Zie https://nl.community.sonos.com/aankondigingen-228985/einde-van-software-updates-voor-legacy-producten-extra-informatie-6770740

@Steevie Nu lees ik: “Nadat je het recycleproces hebt geïnitieerd ontvang je een kortingstegoed in de sectie 'Mijn account' op sonos.com. Het kortingstegoed is alleen geldig op http://www.sonos.com en verloopt niet.”

Reputatie 1
Badge

@106rallye Hoi Rallye, je hebt helemaal gelijk het is even zoeken want staat niet overal vermeld maar het is inderdaad tot en met 2015 en is mijn amp net een grens geval geweest. 

Er wordt ook gesproken dat er in mei meer informatie komt hoe je ze zou kunnen scheiden en toch de nieuwere producten kunt updaten maar dat is nu nog te vaag en niemand kan zeggen hoe lang het daarna nog mee kan en als de trade-up in mei niet meer geldt ben je alsnog duurder uit.

Zou daarbij alleen heel erg vervelend zijn als de Play1 volgend jaar ook legacy wordt want dan blijf je investeren en wordt het een soort bodemloze put. 

 

Reputatie 7

Tja. Dat is nu eenmaal eigen aan alle moderne elektronica.

Reputatie 1
Badge

Tja. Dat is nu eenmaal eigen aan alle moderne elektronica.

Tsja vrees het ook, en nu sonos dit doet zal de concurrentie dit trucje ook wel kopiëren om iedereen te dwingen nieuwe devices te kopen.
Er zijn mensen welke nu ineens voor ruim 4000 euro nu moeten vervangen. :confounded:

Jan de Hoop heeft 7 speakers

Sonos schreef n.a.v. opmerkingen over verouderen van apparatuur o.a.: Dit heeft geen directe gevolgen voor de manier waarop je het systeem vandaag gebruikt, alles blijft werken zoals het nu is. Het is echter in de toekomst mogelijk dat bijvoorbeeld een muziekdienst een aanpassing in zijn werkwijze doet waardoor ook aan onze kant iets aangepast moet worden. Deze update zal dan niet beschikbaar zijn voor de genoemde producten, net zoals bijvoorbeeld verouderde telefoons de laatste Apps niet meer kunnen draaien.

Daarop is mijn reactie: Allemaal leuk en wel, maar deze informatie over de eindigheid van de bruikbaarheid van mijn huidige Sonos-systeem werd mij niet verstrekt bij de aankoop van 5 apparaten in de afgelopen 4 à 5 jaar. Als ik die informatie wel gekregen had, dan was een aankoop van een Sonos-apparaat niet logisch geweest.

Om nu een dergelijk systeem als het Sonos-systeem te kunnen (blijven) gebruiken, moet ik derhalve weer mega-investeringen doen, zoals jullie schrijven. Die 30 % korting is natuurlijk een lachertje! Bovendien, jullie zamelen niet voor niets gretig de op afstand onklaar gemaakte zgn. legacy- apparaten in, want daarin zitten nogal wat componenten die je zo in de upgrade-apparaten kunt zetten.

Dat services van derden mogelijk niet meer kunnen 'draaien' op Sonos- apparatuur van oudere datum is iets dat Sonos kan voorkomen door de nodige updates af te blijven stemmen op de verschillende jaargangen van de door hen verkochte apparaten. Meer een kwestie van moeite doen op het gebied van software.

Alleen, met die zgn. waarschuwing verkoopt Sonos meer apparaten. Dezelfde doorzichtige truc als in de handel met printers en smartphones. En tja, software aanpassen voor op zich nog steeds bijdetijdse, waardevolle componenten = service = kost geld.

NB een systeem als Sonos is een kanaal waarlangs bedrijven hun services kunnen slijten. Zo'n dienst als Spotify vaart wel bij al die streaming-apparatuur in miljoenen huishoudens. Sonos kan namens zijn gebruikers (klanten!) eisen stellen aan de toegankelijkheid van services, voor al zijn apparaten incl. de zgn. legacy.

Gebruikers van Sonos, let wel: jullie KLANTEN, zijn nu allemaal bang of wellicht onwetend (want het proces van afbouwen gaat heel stilletjes voort). Als ze al op de hoogte zijn, weten ze niet of ze legacy spullen hebben of niet (hoe weet je dat trouwens?). Zij met de schrik in de benen snellen naar jullie verkoopsite of naar de winkel en juichen bij die 30 % korting.

Ik ga mijn licht opsteken bij AvroTros RADAR en bi de Consumentenbond en ben benieuwd wat die organisaties en andere consumenten vinden van de werkwijze van Sonos. Hopelijk wordt snel meer duidelijk.

Groet van een zeer teleurgestelde (tot nu toe) klant van Sonos

Reputatie 1
Badge

Geldt ook voor de nieuwe play 5 deze is met korting ook ongeveer gelijk aan de oude welke destijds 400 kostte. 

Het is inderdaad een zeer mager aanbod. Dat ben ik niet gewend van Sonos. Eerder defecte apparaten vervangen voor een uitstekende “trade in” prijs. Dat gaf me veel vertrouwen, waardoor ik meer apparaten heb gekocht en het anderen heb aangeraden. Niet goedkoop, maar dan kreeg je ook wat extra: goede service en hoge inruilwaarde. Dat hele fundament is nu in één keer weg. 
 

Trouwe klanten die je merk hebben gemaakt wat het is zijn natuurlijk vaak een blok aan het been voor bedrijven. Die kan je op een gegeven moment, in de wereld van groei en winst maximalisatie, niet meer beiden wat je groot heeft gemaakt.

 

Het was leuk zolang het duurde, maar we zijn dan nu toch uit elkaar gegroeid. En als ik eerlijk ben, waren de signalen er wel en heb ik die genegeerd.

Reputatie 6
Badge +3

Geldt ook voor de nieuwe play 5 deze is met korting ook ongeveer gelijk aan de oude welke destijds 400 kostte. 

Het is inderdaad een zeer mager aanbod. Dat ben ik niet gewend van Sonos. Eerder defecte apparaten vervangen voor een uitstekende “trade in” prijs. Dat gaf me veel vertrouwen, waardoor ik meer apparaten heb gekocht en het anderen heb aangeraden. Niet goedkoop, maar dan kreeg je ook wat extra: goede service en hoge inruilwaarde. Dat hele fundament is nu in één keer weg. 
 

Trouwe klanten die je merk hebben gemaakt wat het is zijn natuurlijk vaak een blok aan het been voor bedrijven. Die kan je op een gegeven moment, in de wereld van groei en winst maximalisatie, niet meer beiden wat je groot heeft gemaakt.

 

Het was leuk zolang het duurde, maar we zijn dan nu toch uit elkaar gegroeid. En als ik eerlijk ben, waren de signalen er wel en heb ik die genegeerd.

Ik denk dat je gelijk hebt.. Bestaande klanten gaan op de rem trappen voor uitbreiding of vervanging en nieuwe klanten gaan niet meer instappen door wat er allemaal gebeurt in Sonosland. Ik ben fan maar moet er momenteel niet aan denken om verder uit te breiden of te vervangen via kostbare trade up, te veel onzekerheden. 

Badge +1

Wat is een goed Sonos alternatief, daar ga ik me nu in verdiepen en vervolgens mijn Sonos apparaten verkopen op MP is denk ik het verstandigste wat je kunt doen 

 

Reputatie 7

Ik heb hier geregeerd op je posts:

 

Reputatie 7
Badge +3

Om vervolgens na een aantal jaar ook het alternatief weer via mp te verkopen. 😉

Je gaat mij niet wijs maken dat soortgelijke merken niet met dezelfde snelle veranderende techniek te maken hebben en op een gegeven moment ook niet moeten upgraden om het nog bij te kunnen houden. 
Gewoon lekker blijven genieten van je bestaande Sonos.