Toevoegen speakers aan controller op pc lukt niet meer , voorheen ging dit wel !

In de verkoopsvoorwaarden ivm de speakers die ik 2 à 3 jaar geleden kocht , staat te lezen dat ik via mijn controller op pc alle nodige bewerkingen zou kunnen doen!

Nu is er één van mijn Sonos speakers plots verdwenen uit mijn controller en ik kan deze niet meer opnieuw toevoegen omdat plots de knop "toevoegen nieuwe speaker" verdwenen is !!!!?
Waarom is deze functie weggenomen ????

Indien daar toen (3 jaar geleden) bij de aankoop van mijn Sonos installatie sprake was dat ik dit alles enkel zou kunnen bedienen/installeren indien ik beschikte over een tablet en/of internet telefoon , dan had ik bedankt voor jullie product !!
Ik weet nu, ook al vind ik jullie product zéér goed, dat ik geen bijkomende producten meer van jullie meer aanschaffen (sorry dealer "Becatel" ! ) omdat ik deze niet zal kunnen implementeren in mijn huidig Sonos systeem zonder dat ik iemand lastig moet vallen of een bijkomend product (internet telefoon) moet aanschaffen met bijhorende abonnementen. Ik ben niet van plan deze "moderne" communicatiemiddelen aan te schaffen hiervoor.

De doorgedreven verbeteringen/evoluties, welke op zich lovenswaardig zijn ? wegens stilstaan = achteruitgaan, houden blijkbaar geen rekening met "oude" klanten!
Dit getuigt dus van korte termijn visie en kan zich op langere termijn tegen jullie keren.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de eerste "klager " ben over dit probleem.

Ik zal hier rekening mee houden als ik jullie producten moet aanprijzen bij vrienden, ik zal hun verwittigen dus dat wat ze kopen zeer goed is maar binnen onafzienbare tijd "oud" achterhaald en onbruikbaar kan worden en het een verloren investering was (zoals mijn 2.000 € van drie jaar geleden ) tenzij ze nogmaals investeringen doen ....leuk voor jullie bedrijf, maar niet plezant voor de klanten !!!!!!!!!!!!!
????

Mvg
DJEEUW

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Sonos producten zijn in principe allemaal nog van deze tijd, De Play:5 die al meer dan 10 jaar op de markt is, is nog steeds compatibel met de rest van de Sonos componenten in ons assortiment.
Uw Sonos producten zijn dan ook niet achterhaald, of onbruikbaar.

Het klopt dat je Sonos niet meer kan installeren met een desktop controller, wel als je Sonos werkende is, kan je de desktop controller koppelen en de Sonos hiermee besturen.

Verder verwijs ik graag naar onzeverkoopvoorwaarden.
Hier staat in de eerste alinea de "Eindgebruikerslicentie en garantieovereenkomst (EULA)" beschreven, waar u op kan drukken om de PDF te downloaden.
Als u deze geopend heeft, kunt u zich naar punt 5 toe navigeren voor de informatie over het wel/niet ondersteunen van 3e partij software ontwikkelaars.
Tim , bedankt voor de snelle feed back !
Alles wat je schrijft is juist....maar ik wilde gewoon aankaarten dat jullie zomaar onze tool "toevoegen speaker" hebben weggenomen voor de gebruikers van de controller via pc !
Dus telkens er een speaker om één of andere reden wegvalt , moet ik iemand lastigvallen met een "moderne internet telefoon" om dit terug in orde te krijgen en dat is niet leuk.
Was het zo moeilijk om de optie "toevoegen speaker" via computer te behouden ???
Mijn dealer vond dit ook ongehoord omdat hij al meer van deze klachten gekregen had, maar hijzelf kon hier dus niks aan veranderen (tenzij een betaalde technieker langs te sturen welke het euvel binnen de 5 min. kon oplossen)
Hij gaf me enkel de tip om dit even op jullie forum te plaatsen ter titel van zacht protest !!

Mvg
Noël
Reputatie 7
Badge +2
Als een al geinstalleerde speaker zomaar zou verdwijnen, dan is er wat mis, wat we graag voor je onderzoeken.
Raad je aan daarvoor ons even te bellen.

Het uit en aanzetten van Sonos, zou er voor moeten zorgen dat de speaker automatisch weer zou verbinden met het huishouden waar deze in eerste instantie al mee in contact stond.
Dus de "speaker toevoegen" knop zou je eigenlijk helemaal niet hoeven gebruiken om je werkende speaker weer terug te krijgen in het geheel. (tenzij je een fabrieks reset zou uitvoeren op het toestel).
ik stuur jullie nu een diagnose , wellicht , kunnen jullie daaruit opmaken wat er gaande was ?
diagnosenummer = 447769605.
Reputatie 7
Badge +2
De slaapkamer speaker staat te ver weg van de wifi van je modem.
De rest staat allemaal binnen het bereik van de telenet-3832B wifi.
Misschien dat Sonos-wifi een oplossing voor je zou bieden.
Als je er 1 zou bekabelen, zou Sonos zijn eigen wifi opzetten.
Alles zal proberen te verbinden met de bekabelde.
Als dat niet kan vanwege bijvoorbeeld afstand, dan zal deze verbinden met een draadloze die er tussen in staat.
Zo zou de slaapkamer mogelijk met een andere speaker verbinden die tussen hem en de bekabelde zou staan.
Weet niet of het mogelijk bijvoorbeeld de Playbar te bekabelen?
ZIe ook graag onze Community Post welke hier uitleg over geeft.
Tim,
De bedoeling van mijn Sonos systeem was om in bijna elke kamer een speaker te hebben (de woonkamer heeft er 3)
Om in de tuin in mijn tuinhuis (deze ligt 7 meter achter de speaker van de slaapkamer) wou ik dus ook een speaker.
Dit tuinhuis ligt dus een 22 meter van mijn modem, te veraf dus om daar wifi te hebben (zou nochtans geen probleem mogen zijn, maar dat is de schuld wellicht van telenet)
Mijn Sonos dealer gaf me dus de raad om in elke aanpalende kamer, zijnde de woonkamer (3 speakers)- keuken (1speaker)-slaapkamer(1speaker) dus minstens één speaker te plaatsen zodat het signaal zichzelf zou versterken en doorgeven, om zo tot aan het tuinhuis (1) te geraken.
Deze strategie lukte dus.
Tot deze week de tuinhuis/garage speaker 1504-5C-AA-FD-21AF-EC-0 niet meer gevonden werd !
Vandaar ik dacht dat deze defect was en ermee naar de dealer ging ...die testte hem uit en zijn controller vond meteen de speaker , dus was zijn conclusie dat de speaker niet defect was en ik hem gewoon terug moest toevoegen (wat me dus niet lukt via pc)

Ik heb nu dus je advies gevolgd en de playbar aangesloten op de internetkabel van de modem maar zonder resultaat.
Ik heb hier ook nog een bekabelde Sonos Bridge aangesloten SN:B8E9371FD7BCD geen idee of je deze ook zag bij de diagnose 447769605.
Geen idee of deze Bridge er voor iets tussen zit ?
Ik denk van niet aangezien deze er ook al drie jaar zit zonder problemen.
De speaker van het tuinhuis die dus niet meer getraceerd wordt door mijn controller, staat hier nu bij dicht mijn playbar en moden om te testen en daarop knippert nu steeds traag een rood ledlampje boven de " + volume toets " en als ik één of beide toetsen bedien dan klinkt er telkens een kort muziekje .

Tot daar de beschrijving van de situatie hier .

Als er eerstdaags een kennis of familielid langskomt welke beschikt over een android zal ikproberen om via de sonos app deze box toe te voegen!

Mvg,
Noël
Reputatie 5
Badge +3
Hoewel ik het mij kan voorstellen dat je het irritant vindt dat de door jou geprefereerde methode van toevoegen niet meer werkt kan ik mij de keuze van Sonos best voorstellen. De overgrote meerderheid van de Sonos-gebruikers gebruikt een smartphone of tablet om de Sonos in te stellen en men moet dus keuzes maken bij de vraag waarvoor men nog iets ontwikkelt. Gezien de investering die je al gedaan hebt in Sonos zou je kunnen overwegen om een goedkope smartphone (evt. zonder sim, maar enkel op de wifi) of refurbished iPad aan te schaffen, zodat je toch weer verder kunt met . Dit soort dingen hoort helaas een beetje bij de tijd......
Je hebt groot gelijk , ze moeten mee met hun tijd en met de vraag van de gebruikers , maar ze mochten toch een beetje begrip hebben voor de gebruikers die niet meehollen in alsmaar nieuwer. Het systeem welke ik gebruikte konden ze toch laten lopen zodat de mensen kunnen kiezen welk systeem ze willen gebruiken!
Maar geloof me dit soort dingen blijven niet duren
De "rat race" naar steeds weer moderner, "sneller" zal ooit stoppen , techniekers hoorde ik al bezig dat er verzadiging optreed , dat de providers niet meer kunnen leveren wat ze beloven.
Up/download snelheden zijn niet wat ze beloven, wifi draagt niet ver genoeg zoals ze beloven , .....;
Enige wat er wel komt is telkens om de zoveel maand een nieuwe versie van die gadgets aan een steeds hogere prijs
Mensen zullen er een degout van krijgen net zoals ze nu reeds geen tijd meer hebben voor andere dingen door social media's welke uren en uren /dag opslorpen

Have fun en geniet van de moderne technologie terwijl het nog kan 😃
Reputatie 5
Badge +3
Tim,De bedoeling van mijn Sonos systeem was om in bijna elke kamer een speaker te hebben (de woonkamer heeft er 3)Om in de tuin in mijn tuinhuis (deze ligt 7 meter achter de speaker van de slaapkamer) wou ik dus ook een speaker.Dit tuinhuis ligt dus een 22 meter van mijn modem, te veraf dus om daar wifi te hebben (zou nochtans geen probleem mogen zijn, maar dat is de schuld wellicht van telenet)Mijn Sonos dealer gaf me dus de raad om in elke aanpalende kamer, zijnde de woonkamer (3 speakers)- keuken (1speaker)-slaapkamer(1speaker) dus minstens één speaker te plaatsen zodat het signaal zichzelf zou versterken en doorgeven, om zo tot aan het tuinhuis (1) te geraken.Deze strategie lukte dus.Tot deze week de tuinhuis/garage speaker 1504-5C-AA-FD-21AF-EC-0 niet meer gevonden werd !Vandaar ik dacht dat deze defect was en ermee naar de dealer ging ...die testte hem uit en zijn controller vond meteen de speaker , dus was zijn conclusie dat de speaker niet defect was en ik hem gewoon terug moest toevoegen (wat me dus niet lukt via pc)Ik heb nu dus je advies gevolgd en de playbar aangesloten op de internetkabel van de modem maar zonder resultaat.Ik heb hier ook nog een bekabelde Sonos Bridge aangesloten SN:B8E9371FD7BCD geen idee of je deze ook zag bij de diagnose 447769605.Geen idee of deze Bridge er voor iets tussen zit ?Ik denk van niet aangezien deze er ook al drie jaar zit zonder problemen.De speaker van het tuinhuis die dus niet meer getraceerd wordt door mijn controller, staat hier nu bij dicht mijn playbar en moden om te testen en daarop knippert nu steeds traag een rood ledlampje boven de " + volume toets " en als ik één of beide toetsen bedien dan klinkt er telkens een kort muziekje .

De afstand van 22m is erg groot voor een WiFi-signaal om te halen, zelfs in optimale omstandigheden. Ik zou zeggen dat dit wel een probleem is en simpelweg een limitatie van de technologie. Tegelijk denk ik ook dat als WiFi standaard wel die afstanden zou kunnen halen we allemaal veel meer last zouden hebben van de WiFi van de buren.

In de diagnose 447769605 zie ik geen bekabelde Playbar of Bridge aangesloten. Als dit wel de bedoeling was controleer dan graag of de oranje/groene lampjes op je Bridge/Playbar knipperen wanneer de netwerkkabel erin zit. Daarnaast verzoek ik je ook om geen diagnose te maken als je alle Sonos-producten kort daarvoor van het stroom hebt gehaald. Nu kan ik per apparaat maar 6 a 7 minuten uitlezen.
De speaker is door een familielid en met behulp van een i-phone gevonden en toegevoegd op mijn controller op pc.
Case closed.
Bedankt voor alle feedback !

Reageer