Beantwoord

sub maakt krakend geluid bij diepe bass

• 29 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 374 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb prachtig en rustig nummer welke de perfectie van de sub mooi weergeeft. Dit nummer gebruik ik zo af en toe ook anderen te overtuigen van de klasse. Het nummer heet Weather Storm - Craig Armstrong.
Ik heb het nummer maar weer eens afgespeeld omdat ik vond dat de sub de laatste tijd niet echt mooi mee kwam in geluid met film ed.
En wat schets mijn verbazing. Tijdens het afspelen van bovengenoemd nummer kraakt en klappert hij er over (trilt na in zn frequentie )
Kunnen jullie misschien zien wat er aan de hand is?
Diagnose: 737414120 en / of 507539959

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Streambuster 1 september 2019, 13:32

Beste Difke, na inspectie van de speakers, geen schade, maar haal de sub los van het netsnoer, til m vervolgens ondersteboven en het euvel gevonden.....!
Valt er een schuimrubber NERF pijltje van mn zoon uit één vd overdrukkanalen...! Haha! Deze klapperde en danste dus mooi inwendig in de sub! Niet te geloven haha...
Nummer weer afgespeeld en probleem opgelost!
Maar in ieder geval bedankt voor je hulp Difke, als ik m niet losgekoppeld had voor inspectie was ik er nooit achter gekomen!
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 1
Badge
Nummer heet trouwens;
The Space Between Us - Craig Armstrong
Reputatie 5
Badge +3
Doet dit probleem zich voor bij alleen dit nummer of is het bij andere nummers ook dat dat de Sub klappert?
Reputatie 1
Badge
Even getest, ja hij doet t ook bij andere nummers...
Het vreemde ervan is ook, dat bij het omschreven nummer eerder juist geen issues waren.
Omdat ik twijfels had heb ik hem maar weer eens op gezet om te luisteren of er iets mis is. Inderdaad er is iets mis....
Misschien een andere Sonos gebruiker met een sub die hetzelfde nummer eens zou willen proberen, en zijn ervaring hier zou willen posten?
(Sonos app> tab rechtsonder "meer..." instellingen > instellingen kamer > kamer waarin sub zit selecteren > Geavanceerde instellingen > Instellingen Sub > Sub-niveau op + ca. 85 / 90 % zetten > vervolgens nummer afspelen, met redelijk volume)
Dan de vraag (Sonos) of mijn beschreven diagnosenummee nog even gecheckt kunnen worden. Misschien dat daar itoch ets uit te halen is.?
Reputatie 5
Badge +3
Sub niveau op 85 - 90% is fel hoor. Hier staat de Sub op iets minder dan de helft en je voelt de bassen ook al dreunen, mits je het volume wat opschroeft natuurlijk.
Morgen zal ik eens een test uitvoeren met dat nummer, nu is het wat laat ;)

Had je het Sub niveau altijd zo hoog staan? Want als je eerst geen problemen had en nu wel, vrees ik toch een beetje voor het ergste. Normaal gezien zou hij ertegen moeten kunnen, maar je weet nooit he.

Het bevestigingsnummer van je diagnose mag je hier plaatsen.
Reputatie 1
Badge
Beste Difke,
Nee uiteraard heb ik het sub niveau niet zo hoog staan. Standaard ca. 50% anders klinkt het ook niet bij normaal gebruik TV, muziek etc. Maar ik gebruik dit nummer sporadisch aangezien het enkel een goede test is, en met mate uiteraard! Ervaar het zelf. Nogmaals, het is een test, aangezien ik hoorde dat de sub niet echt naar tevredenheid functioneerd, heb ik hem maar even weer afgespeeld.
Diagnose nummer(s) staan n mn eerste post.
Mocht een nieuwe diagnose noodzakelijk zijn, dan doe ik dit ook morgen.
Reputatie 5
Badge +3
Morgen zal ik eens proberen en zal je ook op de hoogte houden van het resultaat.

Soms kan het even duren voor dat de medewerkers reageren hier op het forum.
Misschien is het beter om maandag even te bellen naar de support afdeling, dan ben je sneller geholpen.
Reputatie 1
Badge
Bedankt Difke,
Diagnosenummer: 1640161160
Song: Craig Armstrong - The Space Between Us
Reputatie 1
Badge
Het album van Craig Armstrong heet "The Space Between Us, nummer heet Weather Storm
Reputatie 5
Badge +3
Goedemiddag Streambuster,

Zojuist het nummer even getest en heb geen last van na trillingen of klapperen, zelfs niet wanneer het Sub niveau vrij hoog staat. Dat gedeelte van de bas met de lage frequentie speelt hij goed.
Dat hij het bij andere nummers ook doet is toch raar. Heb je al eens gecontroleerd of de speakers van je Sub niet beschadigd zijn?
Reputatie 1
Badge
Beste Difke, na inspectie van de speakers, geen schade, maar haal de sub los van het netsnoer, til m vervolgens ondersteboven en het euvel gevonden.....!
Valt er een schuimrubber NERF pijltje van mn zoon uit één vd overdrukkanalen...! Haha! Deze klapperde en danste dus mooi inwendig in de sub! Niet te geloven haha...
Nummer weer afgespeeld en probleem opgelost!
Maar in ieder geval bedankt voor je hulp Difke, als ik m niet losgekoppeld had voor inspectie was ik er nooit achter gekomen!
Reputatie 5
Badge +3
Is heel graag gedaan hoor, ben blij dat er niets aan de hand is met je Sub.
Ik wens je veel luisterplezier en veel genot van je systeem 👍

Reageer