Sub Gen 3 installatie, werkt hij wel?

  • 30 April 2021
  • 2 reacties
  • 243 Bekeken

Gisteravond heb ik mijn sub gen 3 geïnstalleerd. Ik woon in een flat, heb derhalve niet zeer luid getest. Installatie ging prima. Ik vroeg mij wel af of de sub goed werkte. Volgens insiders moet je de hand in de gleuf houden (😉) en dan vibratie voelen. Was bij mij niet het geval. 

Sonos klantendienst gebeld. Zeer vriendelijke Nederlandse sonos medewerker in Roemenië. Volgens hem klopte alles, maar ik bespeurde geen trilling als ik mijn hand in de gleuf stak. Had mijn sub reeds voor retour bij bolcom aangemeld toen ik erachter kwam dat de sub wel degelijk werkte....je moet met de hand de boxen links en rechts in de gleuf aanraken....en....het werkt.

Men zou kunnen stellen dat ik een beetje dom ben....maar als ik een beetje dom ben dan zijn er ongetwijfeld veel meer mensen een beetje dom. En voor Sonos wellicht een tip om duidelijker aan te geven hoe je test of de sub werkt.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

In principe moet je helemaal niets aanraken of voelen lijkt mij. Het testen of de speaker werkt doe je toch op gehoor. Zet in de app de subwoofer even uit en je zou een duidelijk verschil in geluid moeten horen. Hoor je dat niet, maar werkt hij wel, dan zou je de sub wellicht beter kunnen retourneren want dat is dan wel een heel grote uitgave voor een heel klein tafeltje. 
De sub zou, naast de lage tonen, er ook voor moeten zorgen dat het overall klankbeeld beter wordt.

De sub staat vlak bij de beam en dan is het verschil niet zo gemakkelijk te horen, tenzij je het volume sterk opschroeft. Bij films is het verschil duidelijker.