Beantwoord

Stroombesparing

  • 14 September 2021
  • 7 reacties
  • 967 Bekeken

Badge

Ik heb sinds enkele weken een sonosbeam en 3 sonosspeakers gekocht.
Nu mijn vraag als ik de speakers en de beam niet gebruik schakel ik de stroom uit, omdat volgens mij de standby energie gebruikt.
Nu hoorde ik van een kennis dat ik hier geen stroom mee bespaar, omdat het opstarten van deze apparaten meer energie kost dan de standby modus.
Kunt u mij hier antwoord op geven.

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 September 2021, 19:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem 1 zonnepaneel en je kan de Sonossen van een hele grote stad stand-by laten staan. 🥴

Reputatie 7
Badge +3

@Langbeest  Ja sorry hoor, ik kon het niet laten. Wel kiezen voor een systeem als Sonos en dan gaan praten over hoe belangrijk het is om energie te besparen in deze verspillende wereld. Dit is niet eens een druppel op een gloeiende plaat. Wat dacht topicstarter van de vele servers die wereldwijd dag en nacht staan te draaien om gebruikers van systemen als Sonos direct van muziek te voorzien?

Gebruik dit soort apparaten als bedoeld en laat ze gewoon stand-by staan tenzij je ze echt een langere tijd niet zult gebruiken. Je zet toch ook niet je mobiele telefoon en tablet steeds uit zodat je ze wat minder vaak moet opladen.

Reputatie 7

Energieverbruik en gebruiksgemak moet je soms tegen elkaar afwegen. Bij sommigen valt deze afweging anders uit dan bij anderen.

Reputatie 7
Badge +3

Of het meer energie kost weet ik niet, maar ik heb hier een playbase, 2 play 1s en een sub continu stand-by staan en weer inmiddels wel dat dat stroomverbruik te verwaarlozen is. 
De kracht van dit soort apparatuur is juist dat ze altijd bereikbaar zijn. Lijkt mij ook hoogst irritant om alle apparaten die stand-by staan in je huis volledig uit te zetten. Het op een stroomblok met schakelaar zetten lijkt mij ook niet goed omdat je dan weer een plotselinge grote vraag krijgt om alle op te starten. In feite zou je ook alles van je netwerk dan uit moeten zetten en dan moet je weer gaan denken aan de volgorde van opstarten.  
Kortom…….onbegonnen werk voor zeer weinig stroomvoordeel. 

Reputatie 7

Dat hangt er wel vanaf hoe de verhouding tijd aan/tijd uit is. Sonos devices zijn niet bedoeld om veel aan en uit te gaan, dus wellicht heb je een kortere levensduur.

Hier meer over het stand by-gebruik van Sonos:

https://support.sonos.com/s/article/256?language=en_US

Ook ik vind de bereikbaarheid belangrijker dan wat stroom overigens.

Badge

Energiebesparing is heel belangrijk in deze energieverspillende wereld

Reputatie 5
Badge +3

Neem 1 zonnepaneel en je kan de Sonossen van een hele grote stad stand-by laten staan. 🥴

hahahaha echt he…..