Beantwoord

Spotify stopt met afspelen


Badge
Wanneer ik een playlist of nummer van Spotify af wil spelen stopt na enkele seconden (10-30) het nummer met spelen en in het scherm van de controller verschijnt de melding: "Unable to play 'titel song' - network connection speed insufficient to maintain playback buffer'. Als ik dit met Tidal to heb ik geen problemen. Ik heb inmiddels vele afspeellijsten en nummers geprobeerd op 2 verschillende Spotify accounts, maar telkens hetzelfde probleem. Als ik een netwerk test doe heb ik ruim 90Mb downloadsnelheid, dit is in mijn ogen dus niet het probleem. Ik heb een systeemdiagnose gedaan, binnen 2 minuten. Het nummer hiervan is 478212800. Hebben er al meer last van dit probleem?
icon

Beste antwoord door Tim S 11 March 2019, 11:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Badge
Zojuist weer de foutmelding gehad, hierna foutdiagnose gedaan, nummer 865052822
Reputatie 7
Badge +2
Zie wat wifi storing van de Boost uit naar de Media Room, de wifi naar de andere kamers ziet er perfect uit.
Toch zijn we op het moment wel in onderzoek naar Spotify problemen, waarin zomaar de muziek zou uitvallen.
Je maakt gebruik van een TP-Link router (DHCP-server).
Wat voor internet provider / modem staat er voor deze TP-Link router?

Wil je ook vragen, de 1e DNS verwijst naar 192.168.2.254, wat waarschijnlijk een KPN modem is?
Maar de 2e DNS verwijst naar: 192.168.68.1
Weet je waar deze 2e DNS naar zou verwijzen? welk netwerk/apparatuur dit zou zijn?
Reputatie 7
Badge +2
Moet hier wel nog op terug komen.
Nu iets dieper te duiken in je diagnose, er komt Multicast flooding naar voren.
In simpelere woorden.
Er word informatie bij de Sonos Boost aangeboden wat niet voor Sonos is.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld een TV signaal ipv een internet signaal.
Sonos krijgt informatie te verwerken waar deze niet mee overweg kan, wil deze informatie graag begrijpen maar zal dit nooit kunnen begrijpen.
Dit zal de algehele werking van Sonos teniet doen waarin bijvoorbeeld de Boost de wifi verbinding naar andere kamers niet goed kan opzetten.
Waarschijnlijk zit je Sonos Boost op een switch aangesloten waar ook een TV-decoder op aangesloten zit.
Deze switch ondersteunt waarschijnlijk het IGMP snooping protocol niet waardoor deze wat dom is en in principe het internet en TV naar alle aangesloten apparatuur doorzet.
Zo kan het zijn dat deze nu dus TV naar de TV-decoder aan het versturen is, maar ook naar de Boost.
Dit breekt de Boost zijn hersenen waarin deze Boost zijn eigen Sonos-werking niet goed kan doorlopen.
Je wilt TV-decoders op een eigen poort op de modem/router aansluiten, zodat de switch alleen internet apparatuur aangesloten heeft, zoals bijvoorbeeld Sonos maar ook printers en computers en dergelijke.
De modem/router zou slim genoeg moeten zijn om te zien dat op poort 1 een switch zit met alleen internet apparatuur, om dus alleen internet hier naartoe te sturen en geen TV-signaal.
Om bijvoorbeeld op poort 2 alleen TV te versturen omdat er een decoder op aangesloten zit die om dit TV-signaal vraagt.
Of de huidige switch die TV en Internet te verwerken krijgt, moet vervangen worden voor een switch die wel dit IGMP snooping ondersteunt, waarin de switch slimmer word en de informatie weet te scheiden en naar de juiste informatie naar de juiste apparatuur gaat doorzetten, ipv dat deze alle informatie naar alle aangesloten apparatuur doorzet.
Ik refereer steeds aan een TV-decoder, maar camera systemen en dergelijke kunnen dit probleem ook veroorzaken.
Badge
Goedenavond Tim.
Ik heb de volgende configuratie: KPN Experia Box 10, TP Link Deco M9+ (MESH netwerk met 3 Deco's).
Achter de Master Deco had ik inderdaad een simpele switch met hierop de Sonos Boost en de HUE controller aangesloten in verband met te weinig poorten. Zojuist de Sonos Boost 1 verdieping hoger rechtstreeks op een Deco gekoppeld en de HUE beneden rechtstreeks op de Deco. Wellicht werkt de connect nu iets stabieler (zie vorige post, dit was de aanleiding voor nieuwe routers.) Meteen weer even met Spotify getest en bij het eerste nummer ging het al weer fout. Met Tidal nog steeds geen problemen gelukkig. De 192.168.2.254 is inderdaad het KPN Modem, de 2e DNS is 192.168.68.1 is main Deco. Heb weer een foutdiagnose gedaan, het nummer is 1697041716. Even los hiervan: Je gaf aan blij te zijn met de foutdiagnoses (in het andere spotify topic van leon4)... Ik ben blij met jullie hulp????. Dank voor de snelle reacties!
Ik heb hetzelfde probleem. Nummers stoppen en vervolgens wordt volgende nummer afgespeeld met de mededeling dat er onvoldoende buffer is. 582435025
Reputatie 7
Badge +2
Goedenavond Tim.
Ik heb de volgende configuratie: KPN Experia Box 10, TP Link Deco M9+ (MESH netwerk met 3 Deco's).
Achter de Master Deco had ik inderdaad een simpele switch met hierop de Sonos Boost en de HUE controller aangesloten in verband met te weinig poorten. Zojuist de Sonos Boost 1 verdieping hoger rechtstreeks op een Deco gekoppeld en de HUE beneden rechtstreeks op de Deco. Wellicht werkt de connect nu iets stabieler (zie vorige post, dit was de aanleiding voor nieuwe routers.) Meteen weer even met Spotify getest en bij het eerste nummer ging het al weer fout. Met Tidal nog steeds geen problemen gelukkig. De 192.168.2.254 is inderdaad het KPN Modem, de 2e DNS is 192.168.68.1 is main Deco. Heb weer een foutdiagnose gedaan, het nummer is 1697041716. Even los hiervan: Je gaf aan blij te zijn met de foutdiagnoses (in het andere spotify topic van leon4)... Ik ben blij met jullie hulp????. Dank voor de snelle reacties!


De reden dat u problemen kan ervaren, is vanwege het feit dat de wifi LWN-TP door meerdere routers/versterkers in de lucht gedrukt worden.
U maakt dus gebruik van een hoofd-modem en een extra wifi versterker(s).
Helaas ondersteunen wij deze setup niet.
Wil u verzoeken onze Community Post door te lezen omtrent het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi.
Waarin we waarschijnlijk het advies zouden bieden om op Sonos wifi over te stappen door 1 component te bekabelen.
Of de wifi bij u thuis zo aan te passen dat Sonos geforceerde maar met 1 van de routers in contact kan komen, door de wifi naam van de andere punten aan te passen.

Ik heb hetzelfde probleem. Nummers stoppen en vervolgens wordt volgende nummer afgespeeld met de mededeling dat er onvoldoende buffer is. 582435025
Jou diagnose gaat bij ons op een lijst, je wifi ziet er prima uit.

We zijn op het moment in onderzoek naar problemen met Spotify voornamelijk op de KPN lijn, maar helaas hebben we hier nog geen oplossing voor en is het dus nog in onderzoek.
Blijkbaar doen deze pieken van muziek uitval zich al voor sinds eind Januari, maar beginnen we helaas nu de trend pas een beetje te zien.
We hopen de oplossing spoedig te kunnen aandragen, of KPN/Spotify hier de juiste informatie over aan te kunnen leveren zodat ze het probleem aan hun kant kunnen oplossen.
Tevens is het belangrijk voor ons om via een diagnose eerst uit te sluiten dat het netwerk binnen huis geen probleem is, zoals hierboven aan Langevelt waarin ik refereer aan zijn versterkers, of algemene wifi storing, voordat we kunnen wijzen naar Provider/Spotify.
We zien diagnoses graag tegemoet aangezien dit het proces zal versnellen tot een oplossing.
Helaas kan ik verder nog weinig concreets er over melden, behalve dat we hopen dat het snel opgelost zal zijn.
Reputatie 2

Hallo, ik heb hetzelfde probleem dat spotify het nummer afbreekt en het volgende nummer afspeelt. Daarnaast ook met de melding dat het nummer onjuist gecodeerd is?! Echter heb ik geen kpn maar Ziggo. Ik heb een diagnose verzonden. Nr. 2076423332

verder ontbreken er soms zones of valt de play5 uit voor enkele seconden. 

groet, Eric
 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo, ik heb hetzelfde probleem dat spotify het nummer afbreekt en het volgende nummer afspeelt. Daarnaast ook met de melding dat het nummer onjuist gecodeerd is?! Echter heb ik geen kpn maar Ziggo. Ik heb een diagnose verzonden. Nr. 2076423332

verder ontbreken er soms zones of valt de play5 uit voor enkele seconden. 

groet, Eric
 

 

Je gehele Sonos installatie werkt op, Sonos-wifi, maar ook een deel op een wifi-versterker, en een deel op een andere wifi-versterker.

Dit zien we liever niet, het is of Sonos-wifi, of alles draadloos, maar niet deze gemengde situatie.

Wil je verzoeken telefonisch contact op te nemen met onze support afdeling zodat we onderzoek kunnen doen.

Goedemiddag, ik ervaar sinds korte tijd hetzelfde. Ineens kan Sonos Spotify niet meer afspelen. Hij gaat dat op zoek naar het volgende nummer wat ook niet lukt. Nooit last van gehad en ik heb ook niets veranderd. Ik heb een diagnose laten uitvoeren onder nummer 2144236113.

Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden want verder is het een superfijn systeem alleen ik moet er wel Spotify op kunnen blijven afspelen.

 

Gr. Frank

Badge

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde probleem, soms stopt het afspelen vaan een nummer via Spotify abrupt en Sonos gaat vervolgens door met het volgende nummer in de playlist. Heel irritant, ik heb Sonos nu al een aantal jaar en bijzonder tevreden over maar dit is ergelijk.

Er is niks veranderd in mijn netwerk topologie en ik ben nog steeds verbonden via Ziggo.

 

Reputatie 5
Badge +3

Goedemiddag, ik ervaar sinds korte tijd hetzelfde. Ineens kan Sonos Spotify niet meer afspelen. Hij gaat dat op zoek naar het volgende nummer wat ook niet lukt. Nooit last van gehad en ik heb ook niets veranderd. Ik heb een diagnose laten uitvoeren onder nummer 2144236113.

Ik hoop dat jullie iets kunnen vinden want verder is het een superfijn systeem alleen ik moet er wel Spotify op kunnen blijven afspelen.

 

Gr. Frank

Ik raad je aan om het Sonosnet kanaal aan te passen naar 1, maar ik zie in je omgeving een UPC WiFi (UPC249612411) die ook op 1 zit en erg sterk is. Als je dat signaal kunt uitzetten dan kan Sonos prima op kanaal 1 werken. 

Het Sonosnet kanaal kun je aanpassen in de app. Via de Instellingen > Systeem > Netwerk > Sonosnet kanaal
 

Badge

Een paar keer met Sonos support gebeld, router gereset, alle sonos producten gereset, verschillende kanalen geprobeerd 11, 6 en 1. Maakt allemaal niks uit, ik heb nu een Deezer account aangemaakt (3 maanden gratis) met Deezer speelt het probleem niet.

Zeker weten een probleem tussen Spotify en Sonos dus, dat vermoedde ik al omdat ik thuis op mijn PC en koptelefoon geen probleem heb met Spotify (dus niet via Sonos).

Ik zou zeggen ga in de slag met Spotify want als dit probleem niet snel gefixed wordt zijn ze mij als klant kwijt. Ga ik gewoon via Deezer luisteren!

Oh ja, mijn casenummer bij Sonos support is 01863407.

 

Erik.