Spijt van aankoop

• 23 October 2017
  • 9 reacties
  • 2909 Bekeken

Badge
Al een paar maanden ben ik in bezit van een soundbase. Na de laatste update lukt het me niet meer verbinding te maken. Zucht. Dat hele update gebeuren maakt me trouwens ook niet blij. Je moet een update doen! Vreemd...
De kwaliteit van de soundbase is voor de tv wel ok . Voor muziek kan de kwaliteit absoluut niet tippen aan een mooi paar zuilen. De verkoper die ik daar later op aansprak beaamde dat. Iedereen die zo laaiend enthousiast over de kwaliteit is: hoe oud zijn jullie ? Hebben jullie echt wel eens een goede kwaliteit geluidsinstallatie beluisterd? Ik ben er in getuind: in de winkel was er net geen wifi toen ik ging kopen, maar de reacties waren zo positief op intenet. Spijt dat ik niet van te voren geluisterd heb.
Als ik alle opmerkingen op de fora lees , alles van te voren had geweten en zelf toch eerst was gaan luisteren was ik er niet aan begonnen...

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Badge
Ik probeer contact te krijgen met Sonos, maar de winkel sluit om 18.00 uur .
Badge
Sonos aan en uitzetten helpt in dit geval!
Reputatie 2
Badge +1
Beste Paulus,

Even een flauwe vooraf: hoe oud ben jij om niet eerst goed research te hebben gedaan voor je een aankoop doet?

Ik heb al jaren diverse Sonos apparaten in huis en misschien ligt mijn "kwaliteitslat" niet zo hoog als die van jouw, maar ik ben op en top tevreden over zowel de muziek als het gebruiksgemak. En met mij ook mijn huisgenoten. In mijn ogen, die nog best goed zijn, een prima systeem.
Badge
Haha Patric , je hebt helemaal gelijk wat betreft de research vooraf. Ik wilde in een keer van al mijn ouwe meuk af en zocht een compleet systeem waar ik ook CD en mijn platenspeler aan kon hangen. (wel ingewikkeld: ik speel deze nu af zonder Sonos Connect) via mijn TV . Ik dacht op deze manier in één keer alles te kunnen vervangen.

Eerlijk is eerlijk, voor de TV is het een prima ( tikkie duur, dat wel) systeem, echt onwaarschijnlijk hoe ze dit in zo'n bar kunnen proppen. Maar wat ik vooral mis is de "warmte" bij muziek. Ook een kwestie van smaak trouwens.
Het gebruiksgemak voor de CD en platenspeler zal met een Sonos Connect wel beter zijn, maar da's weer 350 euro!
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb dat opgelost door al mijn CD's en LP's te digitaliseren en nu vanaf mijn NAS af te spelen; ideaal. Mijn hele muziekbibliotheek voor het hele gezin beschikbaar in alle kamers. Hahaha, alsof Spotify niet genoeg is. 😃
Reputatie 7
Badge +2
Spijtig om te horen, iedereen heeft wel een eigen ervaring met wat voor geluid er uit een bepaalde speaker komt, en soms heeft positionering ook effect op hoe het geluid ervaren word.
Toevallig met een Apple telefoon/tablet Trueplay geprobeert om te zien of het geluid er nog wat mooier uit komt?
Als er kwalitatief geen probleem is ( Ruisend of krakend geluid, Defect ) dan kan ik hier helaas verder weinig op aanmerken.
Badge
Ik snap je gevoel, ik heb dit eens gehad met duur systeem van Bose Sound Touch, hoop geld voor betaald, maar zat me het lazarus te ergeren aan de bass die het ding gaf, en het was niet fatsoenlijk te corrigeren. Dat verwacht je niet van een dergelijk merk, ook niet van Sonos trouwens. Al heb ik geen klachten over Sonos, al zijn er ook wel verbeterpunten te bedenken.
Badge
Ondertussen...... Na lang wikken en wegen toch 2 x play 1 er bij aangeschaft en opnieuw een Trueplay gedaan. De Geluidskwaliteit is enorm verbeterd.
Wat mij erg meeviel was het volgende: de 2 x play1 gebruik ik als surround speaker en afwisselend ook als muziek speaker ( in combinatie met de playbase ) Je hoeft daarvoor niets in je app om te zetten, het gaat helemaal vanzelf. ( ergens las ik dat je dan iets zou moeten omzetten, gedoe... maar dat is dus helemaal niet nodig )
Eerlijk is eerlijk : Ik ben wat dat betreft tevredener (en mijn vrouw ook) .
De app wordt inmiddels wat makkelijker in gebruik, alles went uiteindelijk. De policy met de updates , en het uiterlijk van de app... tsja, daar denk ik het mijne van.
Beste wensen trouwens!
Reputatie 7
Badge +2
Ondertussen...... Na lang wikken en wegen toch 2 x play 1 er bij aangeschaft en opnieuw een Trueplay gedaan. De Geluidskwaliteit is enorm verbeterd.
Wat mij erg meeviel was het volgende: de 2 x play1 gebruik ik als surround speaker en afwisselend ook als muziek speaker ( in combinatie met de playbase ) Je hoeft daarvoor niets in je app om te zetten, het gaat helemaal vanzelf. ( ergens las ik dat je dan iets zou moeten omzetten, gedoe... maar dat is dus helemaal niet nodig )
Eerlijk is eerlijk : Ik ben wat dat betreft tevredener (en mijn vrouw ook) .
De app wordt inmiddels wat makkelijker in gebruik, alles went uiteindelijk. De policy met de updates , en het uiterlijk van de app... tsja, daar denk ik het mijne van.
Beste wensen trouwens!

Enige instelling waar je misschien naar wilt kijken is de Sfeervol naar Volledig functie.
Via Instellingen -> Instellingen kamer -> Playbar -> Surround instellingen.
Hier kun je (voor muziek) de sfeervol naar volledig aanzetten, waarin de surround speakers net zo hard de muziek zullen laten horen als dat de Playbar dit doet.