Beantwoord

sonos wi fi

• 29 juli 2018
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Sonos geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt en dat ik bij systeemvoorkeuren de verbinding van het apparaat moet aanpassen aan de sonos !? Ik heb al alles geprobeerd, donos stekker stroom uit/aan, modum uit/aan, de twee knopjes tegelijk in duwen (wordt dan knipperend oranje, dan constant oranje en vervolgens weer constant wit). Alles in huis werkt met wifi, behalve dus de sonos. Hulp.
icon

Beste antwoord door Tim S 31 juli 2018, 14:06

Nou, ik ben zover gekomen dat ik weet dat de bridge defect is. Volgens sonos kan ik dan de sonos speaker ook zonder bridge op de wifi aansluiten. Eerst geprobeerd via de vaste kabel, werkt prima. Dan aansluiten op de wifi, lukt dus niet. Geeft aan dat de wifi aansluiting of het wachtwoord niet goed is. Wachtwoord is goed,( heb ik nog maar eens voor alle zekerheid op mijn mac gezocht), wifi netwerk is goed (werken alle apparaten op) dus nu weet ik het niet meer.
Sonos kan alleen werken op het B & G gedeelte van 2.4ghz wifi.
2.4ghz wifi bestaat uit B/G/N, in sommige netwerken staat N-Only aan, waarin de B/G dus niet beschikbaar is en Sonos niet kan verbinden.
Tevens verbind Sonos op 2.4ghz B/G, Sonos kan niet verbinden met het 5ghz wifi netwerk.
Dus als 2.4ghz uit staat, en alleen de 5ghz aan staat, kan Sonos alsnog niet verbinden.
Ik denk dat je voor dit probleem ons even wilt bellen, waarin we direct feedback en een mogelijke oplossing kunnen aandragen, kunnen we meteen de Bridge bespreken.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hey Hendrik, het klinkt ernaar dat je een nieuwe Sonos-speaker wilt installeren. Wanneer je een speaker wilt en je deze niet (tijdelijk) met een netwerkkabel is verbonden is het nodig om je telefoon/ipad tijdelijk met een WiFi-netwerk van de Sonos-speaker zelf te verbinden.

Kan je tijdens die stap niet een WiFi-netwerk met de naam 'Sonos' in je WiFi-instellingen terugvinden? Is het anders mogelijk om de speaker tijdelijk met een netwerkkabel te verbinden aan je router?
Neen, sonos heb ik al een paar jaar en zondag was het gedaan toen ik hem s'morgens aanzette.
Reputatie 7
Badge +2
Word de Sonos wel gevonden als je deze met een kabel op je netwerk zou verbinden? er vanuit gaande dat de speaker altijd draadloos heeft gestaan..
Nou, ik ben zover gekomen dat ik weet dat de bridge defect is. Volgens sonos kan ik dan de sonos speaker ook zonder bridge op de wifi aansluiten. Eerst geprobeerd via de vaste kabel, werkt prima. Dan aansluiten op de wifi, lukt dus niet. Geeft aan dat de wifi aansluiting of het wachtwoord niet goed is. Wachtwoord is goed,( heb ik nog maar eens voor alle zekerheid op mijn mac gezocht), wifi netwerk is goed (werken alle apparaten op) dus nu weet ik het niet meer.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos kan alleen werken op het B & G gedeelte van 2.4ghz wifi.
2.4ghz wifi bestaat uit B/G/N, in sommige netwerken staat N-Only aan, waarin de B/G dus niet beschikbaar is en Sonos niet kan verbinden.
Tevens verbind Sonos op 2.4ghz B/G, Sonos kan niet verbinden met het 5ghz wifi netwerk.
Dus als 2.4ghz uit staat, en alleen de 5ghz aan staat, kan Sonos alsnog niet verbinden.
Ik denk dat je voor dit probleem ons even wilt bellen, waarin we direct feedback en een mogelijke oplossing kunnen aandragen, kunnen we meteen de Bridge bespreken.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44

Reageer