Beantwoord

sonos werkt niet meer via apple now playing

  • 24 January 2021
  • 27 reacties
  • 1190 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Volgens mij sinds de introductie van de s1 app, werkt sonos niet meer met Apple’s now playing functie.

dat is bijzonder vervelend, daar de muziek niet meer vanaf begin scherm te bedienen is, na bv in slaap vallen van je iPad/iPhone… dat maakt het lastiger.

ook is daarmee de bediening via mijn Apple Watch via now playing, wat fantastisch werkte, verdwenen.

moet ik iets in instellingen doen, of is het echt verdwenen? Andere apps werken nog prima met now playing dus ik verwacht aan de Apple kant geen issue.

als het echt verdwenen is, heeft sonos slecht woord gehouden, we zouden in legacy niets kwijt raken, toch?

hoop dat het herstelt kan worden.

 

icon

Beste antwoord door Erooij 26 January 2021, 08:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met “Apple now playing”? Ik heb zelf meerdere Apple devices, maar dat zegt mij zo niets. Is dat dit? 

Dat werkt bij de S2 software ook alleen maar wanneer je AirPlay gebruikt. Dus wanneer je dit bedoelt dan is het waarschijnlijk een iOS dingetje en niet iets waar Sonos wat aan kan doen. Zeker geen lagecy-dingetje. 

Reputatie 1
Badge

Nee, 

ben je van sonos?

de oude app gaf de bediening op het vergrendel scherm eigenlijk hetzelfde als de muziek app.

en NEE dit is NIET AirPlay.

nogmaals de oude app deed dat keurig en dat was heel handig. Ik neem aan dat je niet legacy gebruiker bent.

 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, ik ben niet van Sonos. Dit is een gebruikersforum waar gebruiker elkaar proberen te helpen. 
Wat ik hier zie is het afspelen van Apple Music op de telefoon zelf. Ik heb net even geprobeerd dit na te spelen met mijn muziekbibliotheek en krijg het bedienen op deze wijze alleen voor elkaar wanneer ik airplay gebruik en de muziek start vanuit Apple Music. Overigens werkt dit alleen bij gebruik van Apple’s eigen muziekprogramma, bij Deezer bijvoorbeeld werkt dit niet en ook niet wanneer de muziekbibliotheek vanuit Sonos gestart wordt.

Ik denk dat dit een apple dingetje is en niet iets wat Sonos kan bepalen cq aanpassen. Het heeft wat mij betreft zeker niets met S1 of S2 te maken.

 

Reputatie 1
Badge

Beste erooij,

 

dit werkt niet met alle apps, maar wel met veel, waaronder de oude sonos app en bv spotify.
Maar er zijn er meer. 

dit was idd de music plager, daar ik het met sonos niet meer kan laten zien, daar het niet meer werkt.

gewoon om je te laten zien wat ik bedoel.


aangezien de andere apps nog steeds prima werken op die manier en sonos ineens niet meer, na nieuwe app, is het juist geen Apple issue as such maar iets op sonos dat veranderd is. Ik hoopte dat iemand dat zou weten.

maar je kent het niet begrijp ik en je overtuigen gaat niet lukken denk ik.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het nogmaals geprobeerd en constateer inderdaad.dat alles wat vanuit de app gestart wordt en waarbij airplay gekozen kan worden wel werkt op de aangegeven manier. Sorry. Sonos dus niet, ook niet op de S2 software. Dit betreft dus geen legacy dingetje. 
ik heb geen idee of dit ooit wel gewerkt heeft, wanneer dit, zoals je aangeeft sinds S1 is, dan begrijp ik niet dat je dit nu pas aangeeft. De splitsing is er nu toch al een tijdje. Maar zoals gezegd, daar heeft het niets mee te maken, er moet dus een andere oorzaak zijn, mogelijk een aanpassing van iOS, omdat het airplay gerelateerd is.

 

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb het nogmaals geprobeerd en constateer inderdaad.dat alles wat vanuit de app gestart wordt en waarbij airplay gekozen kan worden wel werkt op de aangegeven manier. Sorry. Sonos dus niet, ook niet op de S2 software. Dit betreft dus geen legacy dingetje. 
ik heb geen idee of dit ooit wel gewerkt heeft, wanneer dit, zoals je aangeeft sinds S1 is, dan begrijp ik niet dat je dit nu pas aangeeft. De splitsing is er nu toch al een tijdje. Maar zoals gezegd, daar heeft het niets mee te maken, er moet dus een andere oorzaak zijn, mogelijk een aanpassing van iOS, omdat het airplay gerelateerd is.

 

 

Tjonge!

ik gebruik die functie al 12 jaar.

JA dit heeft niet alleen gewerkt, maar zelfs fantastisch gewerkt.

ik begrijp dat je het met je huidige app niet voor elkaar krijgt hè.

het werkt ook niet meer.

 

waar in hemelsnaam baseer je op dat dit niet door sonos veranderd is. 
nogmaals gaat het NIET om AirPlay.

het is ook niet AirPlay gerelateerd.

 

ik rapporteer het nu omdat het met updates niet goed gekomen is. 
het is een super handige functie, maar niet dat de muziek helemaal niet meer speelt hé.

uiteindelijk gaat het om de muziek. Maar de fix bleef zoooo lang weg.

 

misschien iemand anders die het wel kende?

Reputatie 1
Badge

Beste antwoord per ongeluk, nog geen antwoord mbt de vraag

Reputatie 7

@HanKops Ik weet niet helemaal wat die Now Playing functie inhoudt, maar ik zie dit als ik iets op mijn Sonos afspeel:

Ik gebruik de S2-app, maar is dit functie waarover je spreekt?.

Reputatie 7
Badge +3

Apart, ik zie deze niet wanneer ik vanuit Sonos afspeel (ook S2). Instelling?

Reputatie 7

Hier de instellingen op mijn iPhone XR (iOS 14.3):

 

Reputatie 7
Badge +3

Zelfde instellingen, maar geen venster bij afspelen vanuit Sonos. Vreemd hoor. Geen idee, maar het zal dan mogelijk een “verborgen” instelling zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kwam dit nog tegen. Zou het kunnen zijn dat dit speelt? Ik maak zelf gebruik van AirPlay apparaten, waardoor het niet zou werken. Is wel 2 jaar oud dit bericht.

Helaas kunnen wij dit niet oplossen, er is een update van Apple nodig om dit probleem op te lossen.

Dit is ontstaan sinds de Airplay producten/functie van Apple.

In het verleden hadden wij van Sonos een "Hack" in onze app verwerkt waardoor ons Sonos Lockscreen op de telefoon/tablet zichtbaar was, dit maakte het voor ons mogelijk "stille audio" op de telefoon/tablet af te spelen waarin het toestel "Actief" bleef, waarin de verbinding tussen telefoon/tablet actief bleef, en muziek dus goed te streamen was naar Sonos terwijl het IOS toestel slaap viel.

Noem dit een "Hack" omdat een lockscreen in de Apple wereld eigenlijk bedoelt is om de telefoon/apps te besturen, niet andere apparatuur in het netwerk.
Het was daarom vrij uniek dat wij de Sonos konden laten besturen op "het lockscreen" van een Apple product.

Sinds Airplay uit is gekomen, heeft Apple zijn eigen manier van airplay weergeven op hun lockscreen, waarin ons Sonos Lockscreen niet meer zichtbaar is en de "stille audio" niet meer functioneerde.

Apple geeft dus prioriteit aan hun eigen product en wij kunnen daarom onze functie niet meer werkzaam krijgen.
Tenzij: je alle airplay producten in huis uit zet via mogelijke instellingen, of de producten van het stroom ontkoppelen.
Sonos kan je op het stroom laten, Sonos word niet als Airplay weergeven waarin het Apple Lockscreen zou verschijnen.

In dat optiek zal de Apple (airplay) lockscreen niet meer verschijnen, waarin het Sonos lockscreen weer verschijnt, de "stille audio" weer werkt, muziek blijft streamen ook als de telefoon of tablet in slaap valt.

We hebben dit probleem uit staan bij Apple, en hopen dat deze hier snel een verandering in aanbrengt

Reputatie 1
Badge

Hey rallye,

 

dat issum idd.

Was, na 12 jaar 🙄, die instellingen nog niet tegengekomen.

vreemd dat het überhaupt bij de een wel en bij de ander niet werkt.

zo eens kijken.

thx

Reputatie 1
Badge

Nee, de instelling staat goed bij me. Zelfde als bij Rallye…

ik denk dat ik niet goed gekeken heb, lijkt er op dat rallye streamt vanaf zijn iPhone ?

het zal toch het issue uit dat artikel zijn vermoed ik.

werkt het al 2 jaar niet meer? Ow....

Reputatie 7
Badge +3

Nee, @106rallye streamt niet vanaf zijn iPhone. Dat tekentje rechts zou dan blauw zijn en achter iPhone zou dan ook iets van Sonos staan. 

Reputatie 7

Nee, ik stream niet vanaf mijn iPhone. Dit is een Spotify-stream, gestart vanuit de Sonos-app. Mijn iPad doet overigens hetzelfde:

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben nog eens verder gaan zoeken omdat ik het vreemd bleef vinden dat het bij @106rallye wel werkt. Ik heb eerst mijn Apple TV van de stroom gehaald en het bleek te werken op mijn iPhone. Vervolgens de iPad geprobeerd, hier werkte het niet. Dit moet dus wel een instelling zijn. Het bleek dat ik bij instellingen, Sonos de berichtgeving aan moest zetten. Tevens moet in de Sonos app bediening vergrendelscherm aan staan.
Na deze aanpassing bleek het te werken. 
Vervolgens de Apple TV weer aangezet om te zien wat er zou gebeuren. Het bleef gewoon werken op beide de device. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Te vroeg gejuicht, na aansluiten Apple TV leek het te werken. Echter nadat ik Sonos gestopt had en wat later weer gestart dan komt deze niet meer terug in het vergrendelscherm. 
Het lijkt dus inderdaad dat een aangesloten airplay apparaat de “boosdoener” is. Ik ga morgen nog wat meer testen hiermee. 

Reputatie 7
Badge +3

@HanKops, ik heb inmiddels de overtuiging dat het inderdaad bij mij niet werkt omdat ik een Apple TV heb staan met airplay functionaliteit. Mogelijk dat ditzelfde optreed bij bijvoorbeeld een tv met airplay. Ik weet niet of jij ook zo’n apparaat hebt staan.

Vanmorgen eerst weer geprobeerd met alles aangesloten, waarna het niet werkte. Toen de Apple TV van de stroom en direct kwam de functionaliteit terug. Mijn conclusie is dat dit een apple dingetje is. 

Reputatie 7

Een gewone TV met Airplay geeft geen probleem: die heb ik namelijk (Samsung QE65Q90).

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels airplay uitgezet en de optie om de Apple TV als woninghub te gebruiken. Vervolgens Sonos gestart vanaf de iPad en het werkt.

@HanKops: Maak jij ook gebruik van een extern Aiplay apparaat? 

Reputatie 1
Badge

Inmiddels airplay uitgezet en de optie om de Apple TV als woninghub te gebruiken. Vervolgens Sonos gestart vanaf de iPad en het werkt.

@HanKops: Maak jij ook gebruik van een extern Aiplay apparaat? 


Ja, beneden voor en achter een Apple TV inderdaad…

Als ik tijd heb dit weekeinde probeer ik het ook.

al zou ik denken dat AirPlay bij Apple sowieso All-over-the-Place is?

de iPhones en iPads communiceren ook zo, toch.
Maar alleen bij uitwisselen gegevens… maakt misschien het verschil.

 

waar zet je AirPlay af, op de iDinges waarmee je sonos bedient?

Reputatie 7
Badge +3

Je kan airplay uitzetten op de Apple TV in instellingen airplay. Het gaat waarschijnlijk om die apparaten waar je je geluid met airplay naartoe kunt sturen. Bij mij was dat Sonos en Apple TV.
Ik moet wel zeggen dat de bediening soms toch spontaan wegvalt. Kan het wel weer terugkrijgen maar het is mij niet echt duidelijk wat er wanneer gebeurt. Ook vind ik het erg vervelend dat het volume van de iPhone of iPad soms ineens heel hard staat bij een app die je dan opstart. Dit kan te maken hebben met het feit dat de max volume binnen mijn Sonos op 35% staat, waardoor ik de volume behoorlijk naar rechts moet zetten op de iPad  

 

Reputatie 1
Badge

Er is hier vanalles gebeurd in de tussentijd en ook wat “last” van vakantie gehad.

wel AirPlay uitgezet op de Apple tv’s.

in eerste instantie geen verbetering…

kom ik terug van vakantie…. alles werkt weer zoals vanouds.

verschil, de Apple tv’s echt even spanningsloos geweest.

kan het systeem ook weer via mijn Watch bedienen.

cool! En bedankt Erooij voor je vasthoudendheid 

geen idee hoe ik het beste antwoord, dat nu fout staat omzet, kan een admin dat misschien doen naar Erooij’s suggestie om AirPlay af te zetten op bv Apple TV?

 

 

Reputatie 1
Badge

Even trippen hoor, in de tussentijd staat het hifi systeem ook op schone stroom.

echt heerlijk genieten, ook omdat het weer van mijn pols te bedienen is (en locked iPhone scherm).

 

jummie!!!!!

 

ik vind eigenlijk dat “rising star” wel gewoon “shining star” mag zijn Erooij

en nu houd ik er over op.

denk ik.…

toch?

smullen…....