Vraag

sonos te bedienen als ik niet binnen het netwerk zit

• 25 januari 2020
  • 3 reacties
  • 160 Bekeken

Als ik bij mijn ouders zit kan ik daar hun sonos bedienen omdat ik op de WiFi zit..

Nu kwam ik er net achter dat als ik daarna thuis kom (20 km verder) ik nog steeds de muziek kan bedienen bij mijn ouders thuis.. 

super Lache natuurlijk.. maar niet de bedoeling..

kan ik dat op een of andere manier beveiligen?

dat ik alleen toegang heb tot de speakers als ik  bij ze thuis ben en dus op dat netwerk zit??

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Dishoeck,

Via de Sonos-app kan je alleen de Sonos besturen als je op hun (wifi)netwerk verbonden bent.

Maar de Spotify app geeft de mogelijkheid Sonos te besturen, ook als je niet (meer) met de betreffende wifi verbonden bent.

De Spotify app geeft via de Spotify-Connect functie, een verbinding via de cloud, dus je praat via de Spotify app met de Spotify server, die weer praat met de Sonos-server, waarin deze de speakers thuis zullen aansturen.

Hier is helaas geen beveiliging in, tenminste, Sonos ziet je eigen wifi-wachtwoord als beveiliging, waarin we aanraden niemand op je netwerk toe te staan als je diegene niet zou vertrouwen.

Of hier in de toekomst een wijziging of aanpassing in zou verschijnen kan ik helaas niet aankaarten, maar zal het als een feature-request markeren.

Beste,

Men kan iemand op je WiFi als “gast” laten inloggen op je thuisnetwerk. Dit is meestal een ander wachtwoord of met beperkte mogelijkheden.Zitten zelf met meerdere toestellen ( 1 account) op Sonos/Spotify. probleem klopt zoals eerder boven is beschreven. Schrok me rot toen mijn Playbar voluit ging!!! Mijn vrouw zat op haar werk eventjes een link te openen en hoorde niets op haar telefoon, dus volume even harder:grin:   Thuis waren we doof:confounded: aan het worden. Ga nu proberen om ieder toestel een ander account te geven, zo zou het moeten zijn dat als iemand thuis bezig is de rest blokkeert.

Reputatie 5
Badge +3

Een ander account voor wat? Meerdere Sonos-accounts op één systeem kan niet. Meerdere Spotify-accounts helpt niet indien de account/telefoon ooit via Spotify Connect heeft gewerkt via de Sonos.

Reageer