Sonos support stelt vragen met een No_Reply email

  • 26 October 2021
  • 24 reacties
  • 170 Bekeken

Badge

Sonos support stelt mij per email vragen met een No_Reply email, zodat ik niet kan antwoorden. Lekker is dat.

Ik hen een Playbase, een Connect en een Play:1 uit 2017, maar het is onduidelijk of die geschikt zijn voor Sonos 2.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

24 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De playbase en play 1 zijn hoe dan ook compatibel. De Connect is waarschijnlijk een gen 2 en dan zou ook die compatibel zijn. 

Badge

Ik denk ook dat Playbase, Play:1 en Connect (allemaal van 2017) compatibel zijn met Sonos 2, maar bij Sonos Support waren ze daar niet zo zeker van. Het is gek dat daarover nog onduidelijkheid en onzekerheid kan bestaan.

Achter ieder apparaat moet tussen haakjes Sonos 1, 1&2 of 2 staan.

Play:1 ea hadden natuurlijk niet dezelfde naam mogen houden nadat hun specs zo ingrijpend waren gewijzigd. Dat schept onduidelijkheid en verwarring. 

Reputatie 7

De specs van de Play:1 zijn altijd dezelfde gebleven. 
 

Welke korting krijg je als je kijkt op https://www.sonos.com/myaccount/system/households/devices/?

15% is oud, maar S2 compatibel. 30% is S1 only.

Badge

Er is een Play:1 van de eerste generatie (Sonos 1 app) en een Play:1 van de tweede generatie (Sonos 2 app). Toch? 

Reputatie 7
Badge +3

Sterker nog, daar staat waarschijnlijk ook achter of het gen 1 of 2 is. Ik zie daar tenminste bij mijn sub gen 2 staan.

Reputatie 7
Badge +3

Er is maar één type play 1, anders wordt het een play one. De play 1 is gewoon compatibel. 
de Connect zou het enige vraagteken kunnen zijn.

Badge

Je hebt gelijk. Ik bedoelde de Connect Gen 1 en Gen 2. De mijne is van 2017 en kennelijk Gen 2 want hij speelt met Sonos 2 app.

 

Reputatie 7

@Erooij De Play:1 werd de One……

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Dat zeg ik of bedoel ik, maar topicstarter heeft het over een play 1 gen 1 en gen 2. Dat bestaat dus niet. Toen werd het de One.

probleem lijkt echter opgelost geloof ik.

 

Badge

Het probleem ontstond doordat wij een week in een huis zaten met 12 Sonos 2 apparaten. Ik moest kiezen tussen een Nieuw en een Bestaand systeem, waarbij het nieuwe systeem dan het bestaande was, terwijl voor mij mijn eigen systeem thuis het bestaande was. Verwarrend. 

Thuisgekomen herkende mijn Sonos 2 app mijn apparaten niet meer, maar daarbij speelde waarschijnlijk ook een nieuwe WiFi van Netgear met VPN een rol. 

De vriendelijke helpdesk kon niet zien wat er aan de hand was en stuurde mij na een paar uur een email met vragen en suggesties waarop ik niet kon antwoorden omdat zij No-Reply waren. Dat vond ik storend. 

Het probleem heb ik zelf opgelost door het verwijderen en vervolgens weer installeren van de Sonos 2 app. Alles doet het het nu en ik ben weer blij met Sonos. 

Reputatie 7

Je laatste uitleg maakt veel duidelijk. Onhandig inderdaad van die no_reply.

 

De app is overigens ook te resettten: https://support.sonos.com/s/article/4758?language=nl_NL

 

Reputatie 7
Badge +3

Heeft dus niets met S1 of S2 te maken. Je app herkent alleen je eigen systeem met de daaraan gekoppelde netwerkinstellingen en heeft dan een probleem wanneer je elders een systeem probeert te bedienen. Je zult dan eerst je app dat, voor hem, “bestaande” systeem moeten leren kennen.

Mooi dat het in ieder geval is opgelost. 

Badge

Je kiest in een ander huis  niet zo gemakkelijk voor resetten uit angst dat je al je instellingen voor je eigen thuissituatie kwijtraakt. Sonos zou het gemakkelijker en aantrekkelijker moeten maken om je Sonos app ook op andere plaatsen te gebruiken zonder dat je na thuiskomst in de problemen komt. Roaming moet juist worden aangemoedigd! 

Onder Instellingen staat:

"Nadat de app is gereset, kunt je de app opnieuw openen om een nieuw Sonos-systeem te installeren of verbinding te maken met een bestaand systeem." 

Dat is niet duidelijk. Met 'bestaand systeem' wordt hier bedoeld een systeem in een tijdelijk andere wifi-omgeving. Zeg dat dan. 

Badge +2

Hallo Robert, 

 

Top dat het opgelost is. Als je een e-mail van mijn collega hebt ontvangen, kun je daar op elk moment op reageren.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert van Waning 

Niks is zo lastig als een goede korte tekst om iets duidelijk te maken. Iedereen interpreteert dit op zijn/haar manier. Zo vind ik je vraagstelling ook niet echt duidelijk. Je begint over Sonos 2, daar waar ik dan denk dat het om S1 of S2 gaat, later blijkt het om een 2e Sonossysteem te gaan. 

Reputatie 7

Zoals Sonos het zegt vind ik eigenlijk best duidelijk: er wordt duidelijk een tegenstelling gemaakt tussen het installeren van een nieuw systeem en het verbinden met een bestaand systeem. Aangezien het systeem waar jij mee wilde verbinden geen nieuw systeem is dat je wilt installeren, moet het wel een bestaand systeem zijn…..

Overigens worden instellingen niet in de app bewaard, maar op het systeem. Je verlies dus geen instellingen als je de aap reset. De app is slechts een afstandsbediening voor het systeem.

Badge

@Andreea L Op vragen en suggesties van helpdeskmedewerker (-Edit naam) kon ik niet reageren omdat zij vanaf een No-Reply adres waren verstuurd. 

Op (-Edit naam) aanwijzing had ik mijn PlayBase met een LANkabel verbonden met mijn Netgear Router (die dmv een bridge verbonden is met mijn Ziggo modem). Wellicht heeft dat bij thuiskomst geholpen bij de herkenning van mijn Sonos systeem, maar missscheinwas dat ook na de verwijdering en herinstallatie van de S@ app gebeurd.

Mijn vraag nu is of ik die LANkabel weer uit de Playbase kan/moet halen en of de PlayBase dan vanzelf met mijn wifi verbonden wordt.

Ik had (-Edit naam) ook graag verteld dat er bij mij een Netgear Router ORBI RBR850 en een sateliet RBS850 geïnstalleerd is.  

 

@Erooij  Ik had het over een ander huis 'met 12 Sonos 2 apparaten' en over 'mijn Sonos 2 app'. Dan is het toch duidelijk dat ik het over S2 apparaten en over de S2 app heb? Maar goed, ik zal voortaan S2 schrijven ipv Sonos 2. 

 

Badge

@106rallye Voor mij is de Sonos apparatuur thuis het 'bestaande systeem', Die 'bestaat' immers op mijn Samsung S10+ waarmee ik op een ander (nieuw) adres verbinding wil maken met een (voor mij) nieuw systeem. Noem het bijvoorbeeld 'ander systeem', 'systeem elders' of 'systeem op ander adres'. 

Ik was mij er niet van bewust dat de instellingen niet in de app worden bewaard, maar op het systeem zodat ik geen instellingen verlies als ik de app reset of verwijder. Dat heb ik nu 'the hard way' geleerd..

Badge

@Andreea L 

Toch vind ik dat Sonos het roamen met je S2 app gemakkelijker en zodoende aantrekkelijker moet maken. Dat stimuleert alleen maar de verkoop, lijkt me.

In de winkel waar ik mijn Sonos apparatuur had gekocht, raadde de verkoper mij af om een Roam te kopen omdat die S2 was en mijn systeem S1. Niet dus. Nu ik eindelijk weet dat mijn systeem S@-compatibel is, ga ik nu een Roam kopen. Ik vind dat Sonos daarover niet zo veel onwetendheid en onzekerheid moet laten bestaan.

Reputatie 7
Badge +3

 

@Erooij  Ik had het over een ander huis 'met 12 Sonos 2 apparaten' en over 'mijn Sonos 2 app'. Dan is het toch duidelijk dat ik het over S2 apparaten en over de S2 app heb? Maar goed, ik zal voortaan S2 schrijven ipv Sonos 2. 

 

In je oorspronkelijk bericht heb je het niet over 2 systemen. Je vraagt concreet naar of het werkt op S2. Dat was echter volgens mij niet je probleem. Je probleem was dat je kennelijk met 2 systemen hebt gewerkt en of jij nu al op S2 zat of het 2e systeem dat is niet duidelijk. Kortom veel onduidelijkheid. 
En wat mij betreft ook geen onduidelijkheid over of iets wel of niet met S2 werkt. Dat staat heel helder beschreven. 
https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL

Reputatie 7

@Robert van Waning Je zegt “Voor mij is de Sonos apparatuur thuis het 'bestaande systeem',”. Ik denk dat daar inderdaad een deel van het probleem ligt. Als gezegd, voor mij is de manier waarop Sonos dit uitlegt niet zo gek. Wat jij in ieder geval niet wilde is een nieuw systeem installeren. Dan is “bestaand systeem” de logische optie.

Je kunt best proberen de Playbar weer via wifi te verbinden door de kabel te verwijderen. Bekabeld schakelt je systeem over naar Sonosnet, wat een betrouwbaardere verbinding is dan via je wifi, zeker als je gebruik maakt van mesh of ap’s. Ik zou het (als dat praktisch is) zo laten.

Badge

@Erooij Ik had een paar problemen en die heb ik als 'Junior' (ik ben 79) zo duidelijk mogelijk uitgelegd. Toen mijn Sonos app bij thuiskomst niet werkte, wist ik niet of dat lag aan:

  • Pogingen om in te loggen op een ander Sonos systeem elders.
  • Incompatibiliteit van mijn eigen systeem met S2 die inmiddels op mijn telefoon was geïnstalleerd. (Ik wist niet of ik voordien S1 of S2 gebruikte.)
  • Nieuwe Wifi met VPN.

De tekst waarnaar jij verwijst had ik een paar keer gelezen en toen wist ik nog niet of mijn Connect Gen1 of Gen2 was. De helpdesk kon mij dat ook niet vertellen, terwijl hij mijn apparatuur wel op zijn scherm zag staan.

 

 

Badge

@106rallye 

Voor mij en mijn Sonos app was het systeem in dat andere huis een 'nieuw systeem'. Aangezien wij als 'homewatchers' regelmatig in andere huizen verblijven en daar dan Sonos systemen aantreffen, word ik vaak met dit probleem geconfronteerd. Tot nu toe deed ik geen pogingen om daarvan gebruik te maken.

Dank voor je advies mbt bekabeling van mij Playbase. Ik zal de Lankabel er dus in laten zitten. Dat was oorspronkelijk ook zo, maar ooit adviseerde iemand mij juist om die er uit te halen en over te gaan op Wifi.  

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Erooij Ik had een paar problemen en die heb ik als 'Junior' (ik ben 79) zo duidelijk mogelijk uitgelegd. Toen mijn Sonos app bij thuiskomst niet werkte, wist ik niet of dat lag aan:

  • Pogingen om in te loggen op een ander Sonos systeem elders.
  • Incompatibiliteit van mijn eigen systeem met S2 die inmiddels op mijn telefoon was geïnstalleerd. (Ik wist niet of ik voordien S1 of S2 gebruikte.)
  • Nieuwe Wifi met VPN.

De tekst waarnaar jij verwijst had ik een paar keer gelezen en toen wist ik nog niet of mijn Connect Gen1 of Gen2 was. De helpdesk kon mij dat ook niet vertellen, terwijl hij mijn apparatuur wel op zijn scherm zag staan.

 

 

Prima, het was voor mij alleen bedoeld om uit te leggen hoe moeilijk het is om iets goed te omschrijven en dat “iedereen” daar zijn eigen interpretatie op heeft. Soms denk je (Sonos) het juist omschreven te hebben maar dan blijken er toch weer meer uitleg mogelijkheden.