Sonos S2 App icoon design mac

  • 27 November 2020
  • 24 reacties
  • 349 Bekeken

Ben ik de enige die zich mateloos irriteert aan het feit dat de Sonos Mac App vierkant is en geen afgeronde hoeken heeft. Het ziet er niet uit naast je andere apps in de dock.

Kunnen we alsjeblieft afgeronde hoeken krijgen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

24 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat we ons zelfs hier nog druk over kunnen maken. 
Verwijder je hem toch uit je Dock. Kan je je ergeren aan het feit dat je steeds launchpad moet opstarten om vervolgens week dat vierkantje te zien. 

Ook dat zou niet uitmaken want als je het programma start komt hij automatisch in je dock als actief programma. 

Reputatie 7
Badge +3

Pffffff, wat een ellende. In dat geval ook maar een probleem melden bij Apple “ik wil niet hebben dat er vierkantjes in mijn Dock geplaatst worden”. Sorry hoor, laten wij ons druk maken om zaken die er toe doen. 

Hoe jij je druk maakt over dat sommigen graag betere designs zien, dat is je pas druk maken om zaken die er niet toe doen. Product design, van product tot gebruik in app is een belangrijk proces bij een bedrijf als Sonos dus het zou er zeker toe moeten doen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ok, ik heb inmiddels een stickertje op mijn Mac geplakt. Ik kan het ook niet meer zien. 😉

Reputatie 5
Badge +3

Persoonlijk denk ik dat de Mac app van sonos zijn langste tijd heeft gehad, ongeacht het design.
Heel veel optie’s zijn er al uitgesloopt en nieuwe functies worden niet toegevoegd aan de app.
Heel jammer, het is de app die ik het meeste gebruik.

Reputatie 7
Badge +3

In dat geval zou ik ook gaan klagen. Liever een hoekige app dan helemaal geen app.

Reputatie 5
Badge +3

Juist….:thumbsup_tone2:

Hoi @tomasgrayson ,

Ik wil een vierkante op mijn iPad. Veel mooier dan die met de afgeronde hoeken.:sweat_smile:

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie een beetje afwisseling wel zitten; een driehoekje graag

Mooi dat we ons zelfs hier nog druk over kunnen maken. 
Verwijder je hem toch uit je Dock. Kan je je ergeren aan het feit dat je steeds launchpad moet opstarten om vervolgens week dat vierkantje te zien. 

Ach Erooij, is een deel van de appeal van Sonos niet het design? Ik vind dit een erg apart antwoord. Een sleek en fraai design vind ik een groot deel van mijn ervarinng, in ieder geval. Niet alleen Sonos maar Apple ook hecht grote waarde aan hoe alles eruit ziet, dus waarom zouden we daar als consument niet over mogen oordelen? Wij betalen er tenslotte voor.

Hoi Allemaal,
 


Och ja.

Reputatie 7
Badge +3

@GerdaWillems 

Ik werd ook meer getriggerd door de toon van de topicstarter. Je kunt je vraagtekens bij het design zetten, maar om dan woorden te gebruiken als “ Ben ik de enige die zich mateloos irriteert “, dan zeg ik dat er wel belangrijkere zaken zijn om je aan te irriteren dan een rond hoekje.

Badge

Leuk topic!

Je kan icoontjes aanpassen op een Mac (Google is your friend!)

 

Reputatie 7
Badge +3

Om dan helemaal positief te eindigen hier een link naar het engelstalige forum waarin een koppeling staat naar aangepaste icoontjes en het hoe en wat. Net geprobeerd en het werkt prima (helaas geen driehoekje :disappointed: ).

https://en.community.sonos.com/community-feedback-229090/sonos-s2-app-icon-on-mac-6847618

Badge

Of deze: https://dribbble.com/shots/6632653/attachments/1508250?mode=media

Reputatie 7
Badge +3

Dat is een hele mooie.

Badge

Ja vond ik ook. Door dit topic ging ik even zoeken. Blijkbaar zat er bij mij ook iets van irritatie. ;-)

Ik heb hem zelf lichter gemaakt (brightness aangepast).

Reputatie 7
Badge +3

Haha, het is gewoon de uitdaging. In het groot is hij wel veel mooier, er gaat veel detail verloren, maar dan nog...

Badge

Klopt dat hij in vol formaat veel mooier is dan als icoontje. Maar leuk om uit te proberen. Weer wat geleerd. 

Ik heb nog wel wat moeite met het succes van Sonos. In de roedel ben ik tot de onderste regionen gezakt merk ik. Maar goed, bij de (volwassen) buren is het gras niet groener. Volledig off topic natuurlijk, maar dan ben ik die frustratie ook weer kwijt. :-))

Reputatie 7
Badge +3

Prima, ik ben ook niet met alles even blij, maar dat gaat dan meer over communicatie en de agressieve manier van reclame maken bij aangemelde mensen. Ik ben de tel inmiddels kwijt geraakt hoeveel mails ik niet ontvangen heb van Sonos over hun zwarte vrijdag aanbieding. Dat moeten echt niet te vaak gaan doen.

Maar één ding weet ik zeker, @tomasgrayson zal een gelukkig mens geworden zijn. 

@Genozel @Erooij 

Thanks voor de guides en tips. Gebruik Mac al best intensief maar compleet verbaasd dat ik niet wist dat dit kon. Nu mijn icoon aangepast naar een design dat ik zelf mooi vind.

 

Ik zie een beetje afwisseling wel zitten; een driehoekje graag

@Erooij 

Misschien heb je hier nog iets aan:

 

Reputatie 7
Badge +3

Haha, bedankt voor je creatieve inslag. Met het gevoel voor humor zit het wel goed.