Sonos Ray aanvullen met One SL in de TV setup

  • 7 June 2022
  • 3 reacties
  • 1642 Bekeken

All. Nieuw hier, mijn eerste post.

Ik heb zonet mijn Sonos Ray uitgepakt en geinstalleerd prima ding. Hij past me vooral omdat ie met een TOS kabel op mijn LG kan en ik de bestaande remote kan blijven gebruiken (geen gedoe voor de gezinsleden).

 

Wat ik me alleen afvraag: kan ik 2 Sonos One SL's (L/R) toevoegen en dat die dan meedoen in de groep óók als ie gebruikt wordt voor het afspelen op de TV?

 

Mijn veronderstelling is dat alleen de Ray hardwired aan de TV zit en de One SL's niet. Met TV spelen, zijn de One SL's niet meegenomen.

Of wel? Ik hoor graag. 

Tuurlijk kan ik expirementeren en er gewoon twee halen. Maar kies een voorspelbare uitkomst boven gedoe met retouren en vooral teleurstelling.

 

Dank!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoi @Christiaan.Vos,

Ik dacht te weten dat ze bij deze firma's verschillende opstellingen van Sonos kunnen laten beluisteren.
Misschien is er wel een winkel bij jou in de buurt.
Het kan op meerdere plekken volgens mij, even zoeken op Google.
In deze winkel kun je ook terecht om te luisteren. Gewoon een kwestie van zoeken.
 
Winkels
"HiFi Klubben winkel met twee afgesloten luisterruimtes waar onze gedreven medewerkers niks liever doen dan je in alle rust onvergetelijke demonstraties geven!"

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp, maar wanneer het gaat om een surroundopstelling dan kan je hier alles vinden. https://support.sonos.com/s/topic/0TO2K000000HdkcWAC/home-theater-system?language=nl_NL


Dit werkt natuurlijk ook met de Ray. De enige beperking is dat je de one’s niet apart kunt gebruiken voor muziek, het is dus altijd in combinatie met de Ray. In feite ziet Sonos de surroundopstelling als 1 speaker waarbij de Ray het geluid doorstuurt naar de one’s. Dit gebeurt over WiFi.


 

Reputatie 7

De One SL's worden in een surroundopstelling via een aparte 5Ghz-verbinding aangestuurd door de Ray. Kabels (behalve voor stroom) hebben ze dan dus niet nodig.

Ik begrijp je volgende opmerking niet: “(De Ray) past me vooral omdat ie met een TOS kabel op mijn LG kan en ik de bestaande remote kan blijven gebruiken (geen gedoe voor de gezinsleden).”

Juist bij de Ray moet je de speaker nog instellen op de afstandsbediening. Bij de Beam en de Arc kun je ook gewoon de afstandsbediening van je TV blijven gebruiken, maar hoef je daarvoor helemaal niets te doen: die soundbars krijgen hun opdrachten van de afstandsbediening via de TV (via HDMI-CEC). De Ray is dus voor mij moeilijker in gebruik dan de andere speakers van Sonos. Voordeel van de Ray is dan wel dat hij ook gebruikt kan worden met oudere TV's (zonder HDMI-ARC).