Beantwoord

sonos playbar gebruiken als ethernet-poorten

  • 10 February 2019
  • 5 reacties
  • 2341 Bekeken

Een vraagje, ik zit eraan te denken om een sonos playbar aan te schaffen, maar vroeg me af of het volgende mogelijk is:

Sonos playbar verbinden met wifi(router in meterkast) en tv+playstation bedraad aansluiten op sonos playbar.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tim S 11 February 2019, 14:13

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dit is inderdaad precies zoals de Sonos werkt, mits de Sonos je router in de meterkast kan bereiken qua afstand.
De Sonos Playbar zal met de optische kabel op de TV aangesloten worden, waarin deze het algehele TV geluid laat horen.
De Playstation zit via HDMI op de TV verbonden om zo zijn beeld en geluid aan de TV te leveren.
Zie ook graag onze Home Theater Community Post.

(sorry lees nu het onderwerp pas goed).
De ethernet poorten worden hier niet voor gebruikt, de Playbar word via een optische kabel aangesloten op de TV voor het geluid, het geluid word niet via de ethernet kabel aangeboden op Sonos.
Ik wil het dus als een soort van router gebruiken om mijn tv en playstation te voorzien van bedrade aansluiting. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of dit mogelijk is. Bedankt alvast
Reputatie 7
Badge +2
De ethernet kabels zullen geen internet leveren als Sonos gebruik maakt van de wifi van je eigen router.
Alleen als Sonos zijn eigen wifi opzet, dus mocht je een ander component bekabeld op de modem/router aangesloten hebben, zoals een Bridge of Boost, of bekabelde Speaker.
Dan zal de Playbar de wifi van Sonos gebruiken, waarin je de ethernet poorten van de Playbar kan doorlussen voor andere apparatuur zoals de TV en PS4.
Zie graag onze Community Post omtrent Sonos-wifi vs Router-wifi.
(je vraag staat hier niet volledig in beschreven, link er meer naar om het verschil tussen de 2 wifi's te laten zien)

Veel sonos producten hebben twee ethernetpoorten. Die kun je inderdaad gebruiken om een tv oid aan te sluiten, mits je er één dan weer gebruikt om het apparaat van internet te voorzien. Wifi is niet verplicht om Sonos te gebruiken. Het signaal wordt in het apparaat eigenlijk gewoon doorgestuurd.

ik gebruik het zelf ook zo.

Reputatie 7

Volgens mij is het dan wel een 100Mb verbinding, geen Gb-intranet. Voor de TV zou dat niet uit moeten maken.

Reageer