Sonos Play 3-5 Bluetooth

  • 14 July 2015
  • 6 reacties
  • 2506 Bekeken

Reputatie 2
Kan je de Sonos Play 3 en/of Play 5 verbinden met Bluetooth?
In de zin van dat ik mijn smartphone of tablet wil verbinden met een Play 3/5 onafhankelijk van Sonos.
Op die manier kan ik mijn Play3/5 meenemen naar weet ik veel waar en muziek afspelen via Bluetooth.
Kan dit eigenlijk?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Kan je de Sonos Play 3 en/of Play 5 verbinden met Bluetooth?

Nee, dat kan niet.
Reputatie 2
Nee, dat kan niet.

Echt? Dat is vreselijk!
Ergens mss wel begrijpbaar, maar voor mij ontzettend teleurstellend, want het had echt wel gemakkelijk geweest moest dit ook apart van Sonos werken... Wat nu gedaan, of beter, wat nu gekocht?!
Reputatie 4
Badge +3
wat nu gekocht?!

Het hangt ervan af wat je wilt. Een losse Bluetooth-luidspreker, wellicht?
Reputatie 5
Badge +3
Bluetooth ontvanger kopen die op een line-in kan worden aangesloten, aansluiten op de line-in van een play 5 en vervolgens line-in autoplay inschakelen voor de betreffende play 5, dan kan het ook werken los van het Sonos netwerk.
Badge
Dit dingetje werkt met de Sonos 5:

http://www.logitech.com/nl-be/product/bluetooth-audio-adapter

Wel een nadeel: apparaatje is wel zeer dominant. Eens je je smartphone hebt gekoppeld neemt hij alles over qua geluid. Loop je bv. buiten met je smartphone met oortjes in, maar kom je in het bereik van de bluetooth, begint hij verder te spelen op de gekoppelde Sonos. Werkt anders prima.

Eens gekoppeld aan een Sonos 5 kan je een groep maken met de andere spelers om in die ruimten ook te beluisteren via blutooth, zolang je maar in het bluetooth bereik blijft.

Ik heb een bluetooth adapter van Logitech gekocht en aangesloten op de Play 5. Play 5 op lijningang ingesteld. MacBook Pro via bluetooth gekoppeld met adapter. Gaat allemaal goed, maar als ik dan vervolgens een favoriet nummer op mijn MacBook afspeel op Youtube, komt dat niet over de Play 5. Weet iemand wat ik fout doe? Dank vast, San