Sonos One niet te koppelen met Sonos 1 - Marketing truc of technisch

  • 23 October 2017
  • 11 reacties
  • 4945 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Vandaag de One ontvangen en zoals de website zegt is deze gebouwd op het bewezen design van de Play 1 met dezelfde versterkers enz.. En denk je deze leuk in de toekomst met voice functies in de keuken te kunnen gebruiken blijkt de One alleen stereo te koppelen te zijn andere One en niet met de Play1.

Is dit een verkooptruc van Sonos en houdt men het softwarematig tegen (zo voelt het) of is het technisch te onderbouwen waardoor deze niet stereo met een oudere 1 te gebruiken is.

Teven erg jammer dat de statiefmoer plaats heeft moeten maken voor een pairknop zodat de One niet op te hangen is.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Alleen 2 de zelfde modellen zijn in een stereopaar te plaatsen, de Play:1 en Sonos One zijn 2 verschillende modelen los van het feit dat ze erg veel op elkaar lijken.
Jammer en een gemiste kans. Vraag me af of dit binnenkort software technisch zal worden opgelost. Op deze manier lijkt het op een ordinaire verkooptruc om de omzet te verhogen. Waarom zou je 2 x Sonos One nodig hebben als stembediening op 1 box volstaat? #Boos
Reputatie 1
Badge
Hoi Tim, dank voor je reactie.

Ik snap dat de technisch iets anders zijn maar ik kan me niet voorstellen dat ze zo verschillend zijn dat het onmogelijk is om ze als stereo paar werkend te maken en het echt een bewuste keuze is van Sonos. Had hem dan de PLAY:2.0 genoemd maar niet One omdat dit ook 1 is.

Ook de mogelijkheden binnen de app bij settings als EQ, Trueplay, in en uitschakelen van touch buttons is allemaal exact gelijk tussen de ONE en de 1 en ben ik het met Oebele eens dat dit een gemiste kans is (Soort Apple mentaliteit :(). #teleurgesteld
Reputatie 7
Badge +2
De EQ en Trueplay en Touchknoppen is ook het zelfde tussen de Play:1, Play:3 en Play:5.
Toch zijn dit ook verschillende modellen.
Excuses voor het ongemak.
Neemt niet weg dat een en ander vrij ondoordacht is. Waarom niet de Play:1 en de Play One compatibel uitgevoerd? Op deze manier treedt er 'kapitaalsvernietiging' op...
Voor echt goed stereo dienen beide speaker zo identiek mogelijk te zijn. Als de karakteristiek van de speakers maar iets verschillend is heb je geen stereo maar muziek uit 2 luidsprekers.... Daarom zijn goede stereoluidsprekers niet goedkoop.
Ik had ook verwacht dat de one en 1 met elkaar samen werkte. Om gebruik te maken van microfoons zijn goedkopere oplossingen. 😠
Reputatie 3
Badge +2
Ik had ook verwacht dat de one en 1 met elkaar samen werkte. Om gebruik te maken van microfoons zijn goedkopere oplossingen. :@

Ze kunnen wel samenwerken, maar je kunt ze niet als stereopaar instellen.
Je laatste zin snap ik niet helemaal, uiteraard zijn er goedkopere manieren (een Echo Dot), maar wat heeft dat met de samenwerking tussen de twee te maken?

Ik voel mij echt opgelicht. Je geeft zoveel geld uit voor een systeem en dan halen ze de Play1 speaker uit de collectie en vervangen deze door een speaker die niet compatible is met de Play1. Dus als één van de 2 Play1 speakers kapot gaat, zoals bij mij is gebeurd, dan kan je de andere, perfect werkende Play1 ook gelijk weggooien!?!? Schandalig dit. Waarom dan de Play1 uit het assortiment halen? Dit is gewoon geldklopperij. NOOIT meer Sonos. Ik heb inmiddels een Sonos One SL gekocht in de veronderstelling dat deze compatible is met mijn Play1 en ben dus nu verplicht nog 1 nieuwe speaker te kopen en de goedwerkende Play1 kan ik weggooien. En als Sonos besluit ook deze nieuwe speakers te gaan vervangen door andere en er gaat weer 1 speaker kapot dan kan ik weer van voren aan beginnen. Ik ben diep teleurgesteld. Ik zal het merk Sonos dan ook nooit meer bij anderen aanbevelen. Sterker nog als iemand erover denkt om Sonos aan te schaffen dan zal ik die persoon haarfijn dit verhaal vertellen. Sonos wordt zo rijk over de rug van de consument. Schandalig!!!

Reputatie 7
Badge +3

Je moet niet willen dat je 2 verschillende speakers als stereo koppelt. Ook al zijn ze optisch vrijwel hetzelfde, het zijn verschillende speakers.

Wanneer je een tweetal analoge speakers hebt waarvan je er 1 zou opblazen dan zal je ook 2 nieuwe speakers moeten kopen wanneer er inmiddels een ander type is verschenen. Voordeel van de nog werkende sonos speaker is dat je deze altijd nog elders in je huis kunt gebruiken.

Overigens heeft sonos er ook nooit geheimzinnig over gedaan welke speakers wel of niet samen te voegen zijn voor stereo of surround. 

Reputatie 7

Inderdaad vervelend voor je, maar ik ben het wel met @Erooij eens: dit kan je bij willekeurig welke fabrikant overkomen. Jij hebt nu een nieuwe One gekocht, maar je had ook op Marktplaats kunnen kijken naar een Play:1 - ook de Play:1 die je nu “ over” hebt is op Marktplaats best nog iets waard, zie https://www.marktplaats.nl/l/audio-tv-en-foto/luidsprekers/f/sonos/11217/q/sonos+play+1/

Overigens is de Play:1 uitstekend geschikt om hem ergens anders in huis neer te zetten.