Beantwoord

Sonos One als surround en losse speaker

  • 19 May 2019
  • 9 reacties
  • 2552 Bekeken

Badge
Hallo allen, sinds vandaag heb ik mijn playbar uitgebreid met 2 losse ones. Ik heb ze gekoppeld met de playbar als surround opstelling. Ik vroeg me af of er een eenvoudige manier is om ook een individuele speaker gemakkelijk te kunnen starten/stoppen? Is het mogelijk om speakers ook onder meerdere kamers in te delen bijvoorbeeld? Alvast bedankt.
Groeten, Jordy
icon

Beste antwoord door Difke 20 May 2019, 14:42

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Nope dat gaat niet eenvoudig.
Je zal ze steeds moeten ontkoppelen uit de surround-groep .
Je kunt wel op de speakers de gehele surround-groep starten en stoppen doormiddel op het play pauze knopje te drukken.
Reputatie 5
Badge +3
Bij een surround opstelling kan je niet een individuele speaker laten spelen.
Je kan wel meerdere speakers in verschillende kamers plaatsen
Badge
Oké, bedankt voor jullie reactie. Wellicht is dit wel een feature wat voor meerdere gebruikers interessant is? Het lijkt me dat je zo'n boxje ook even zou willen verplaatsen om hem daar los te gebruiken van je playbar? Wellicht gewoon een optie toevoegen dat een box aan meerdere groepen kan hangen? Is er ergens iets van een ideeën box van Sonos? Waar je kan stemmen voor nieuwe features?

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +3
Een ideeën box is er niet, maar je kan altijd voorstellen doen, deze zullen wel op de juiste plaats aankomen.

Is het een optie om gewoon een speakertje bij te kopen? is veel gemakkelijker dan altijd loskoppelen en weer te koppelen. Kost je wel iets maar dan ben je gerust en hoef je niet steeds te zeulen met de speaker.
Badge
Haha, ja dat kan natuurlijk altijd, maar helaas is er geen geldboom. Wellicht ooit in de toekomst, maar was gewoon benieuwd of er zo'n feature bestond. Op de engelse community page had ik al wel wat rondgekeken, maar ook daar liepen wat mensen tegen dit issue aan. Ben benieuwd of dit ooit mogelijk gaat worden, lijkt me wel een mooie feature om je surround speakers ook als losse speakers te kunnen bedienen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik vrees er een beetje voor dat dit gaat komen.
Mss een ideetje om te vragen voor je verjaardag of bij de feestdagen 😁

Een ideeën box is er niet, maar je kan altijd voorstellen doen, deze zullen wel op de juiste plaats aankomen.

Is het een optie om gewoon een speakertje bij te kopen? is veel gemakkelijker dan altijd loskoppelen en weer te koppelen. Kost je wel iets maar dan ben je gerust en hoef je niet steeds te zeulen met de speaker.

 

 

als ik de sonosjes wil laten staan dan kiezen we wel voor een vaste opstelling van een compleet bedraad geheel met boxen aan de muur en een Yamaha of Denon set of wat anders.

stukken goedkoper en net zo goed geluid.

 

Sonos is toch multi room, het zou dus sieren als sonos dit mogelijk zou maken, meerdere groepen maken waar dezefdle luidsprekers inzitten.

de groepen afzonderlijk kunnen configureren dusdanig dat voor muziek het een compleet hifi systeem is.

zet je de sonos op movie mode dan gaat de surround sound aan enz enz en worden de boxen op een andere manier aangestuurd/ingesteld

 

een gemiddeld hifi setje van tegenwoordig heeft dat standaard er al in zitten, afhankeleijk van de input automatisch kiezen voor theater mode of 7ch stereo of concert hal of zoiets.

 

ik mag hopen dat ze voor een surround set van 1800 euro toch wel iets beter kunnen verzinnen.

overigens valt het me tegen dat er maar max 5.1 mogelijk is, waarom niet 4 of 6 of 8 sonos one boxen aansluiten op de surround?

 

heb net pas 2 sonos ONE boxen aangeschaft, maar als dit soort dingen niet “simpel”  mogelijk zijn dan gaat er de bas box en de ARC niet komen.

dan blijf ik bij mijn YAMAHA set en gaan deze 2 speakers weer snel de verkoop in.

Internet radio met alle zenders kan ik ook gewoon halen op de yamaha, veel meer toegevoegde waarde zit er dan niet meer aan een sonos set.

Reputatie 5
Badge +3

@Pieter64 , wat is nu je vraag? heel veel wat je zegt kan gewoon. De topic starter had (1 jaar geleden) een specifieke wens.
Dus …..wat wil je eigenlijk??

Al denk ik dat het niet veel nut zal hebben om tegen je te praten daar je al zo een uitgesproken mening hebt gevormd, dus blijf maar bij je Yamaha set

Reputatie 7

@Pieter64 Als je voor een bepaald systeem kiest, zit je vast aan de voor- en nadelen van dat systeem.

“als ik de sonosjes wil laten staan dan kiezen we wel voor een vaste opstelling van een compleet bedraad geheel met boxen aan de muur en een Yamaha of Denon set of wat anders.”

Tja. Sonos is in principe een multiroom audiosysteem, met een speaker per kamer. Verplaatsen van speakers kan, tenzij ze onderdeel zijn van een surroundset. Dat lijkt me grotendeels ook te gelden voor een surroundset van een ander merk. Echt bedoeld om te verplaatsen is de Sonos Move, die dan weer niet in een surroundset kan. Het is wat het is.

“Sonos is toch multi room, het zou dus sieren als sonos dit mogelijk zou maken, meerdere groepen maken waar dezefdle luidsprekers inzitten.

de groepen afzonderlijk kunnen configureren dusdanig dat voor muziek het een compleet hifi systeem is."

Bij meer als drie speakers(ets) kan dat al: je kunt de vaste groepen een naam geven. Het enige dat niet kan is sets uit elkaar halen - vooral, naar het lijkt, omdat surrounds op een andere wijze worden aangestuurd (met een eigen verbinding). Weer lijkt het alsof jij multiroom interpreteert alsof je speakers in meerdere kamers moet kunnen gebruiken. Dat is niet de Sonos interpretatie (zie hierboven).

"zet je de sonos op movie mode dan gaat de surround sound aan enz enz en worden de boxen op een andere manier aangestuurd/ingesteld

 

een gemiddeld hifi setje van tegenwoordig heeft dat standaard er al in zitten, afhankeleijk van de input automatisch kiezen voor theater mode of 7ch stereo of concert hal of zoiets.”

Dat zit er al in: bij een surroundset kun je de surroundspeakers voor muziek (d.w.z. alles wat niet van de TV komt) op "Volledig" zetten.

Over alle zaken die je noemt bestaat volstrekte duidelijkheid, zeker als je je een beetje inleest. Ik vraag me dan af waar die teleurstelling dan vandaan komt die ik in je post lees.

Reageer